מוצרי רפואה מוכחים מחקרית – לשיקום ולפיזיותרפיה

שיקום זה לא משחק! בחרו נכון – המרכז לשיקום!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

למרות שרבים מתייחסים לגוף האדם בתור "מכונה משומנת", בפועל יש הרבה מאוד דברים שעלולים להשתבש איתו. נזקים ופגיעות חמורים נותנים את אותותיהם למשך תקופה ארוכה, מה שמעלה את הצורך בשיקום ארוך וממש לא פשוט. ברוב המקרים משולב השיקום עם טיפולי פיזיותרפיה, המועברים על ידי מומחה לתחום.

כדי להגדיל את סיכויי ההצלחה של שיקום, או אפילו "לקצר תהליכים" בדרך לחזרה לנורמה, יש צורך להשתמש בציוד ובעזרים מגוונים. אבל מהו בכלל הציוד שהצליח במהלך השנים לקבל ביסוס מחקרי, שהופך אותו כמובן למומלץ יותר לשימוש?

עד כמה עולם השיקום הוא רחב?מוצרי רפואה מוכחים מחקרית - לשיקום ולפיזיותרפיה

קצרה היריעה מלפרט כאן על כלל המוצרים שיכולים לשמש לשיקום ועבור פיזיותרפיה. אחת הסיבות לכך היא שתמונת השיקום היא הכול חוץ מחד משמעית כיום. יש הבדל עצום בין שיקום אורתופדי לשיקום נוירולוגי, או בין שיקום תנועתי או שיקום סיעודי לדוגמא. שוני נוסף הוא בהתאם לאיברים ולמערכות הנפגעות, כאשר לכל איבר יש את החוקים משלו מהבחינה הזו.
המשמעות הישירה של הקביעות האלה היא ששיקום מוצלח חייב להתחיל באבחון מקיף של מצב הגוף ובהתאמת הטיפולים השונים למצב הגוף ולמאפייני המטופל. נדרשת תכנית שיקום ארוכה, אשר לאורכה יש צורך בבקרה על קצב ההתקדמות ובביצוע התאמות ושינויים במידת הצורך.

 

באילו עזרים ניתן להשתמש?

את אביזרי השיקום נהוג לחלק כיום לקבוצות שונות, על פי הייעוד ומטרת העל של האביזרים, האופן בו הם פועלים על הגוף וכן הלאה. מוצרים מרכזיים בקטגוריה הם אביזרי ההתניידות למיניהם, הנכנסים לתמונה כאשר יכולת התנועה העצמאית של האדם נפגעת בצורה מהותית: החל מעזרי הליכה המתאימים למקרים פשוטים יחסית, ועד לכסאות גלגלים שאוכלוסיית היעד שלהם היא אנשים שמתקשים מאוד או אינם יכולים כלל להתנייד בכוחות עצמם.

קטגוריה נוספת של מוצרים מיועדת למנוע פגיעות נוספות באזורים שעברו את הטראומה, להקל על כאבים וגם לסייע בשיקום. כאן תמצאו את כל אותם אביזרים אורטופדים ידועים, דוגמת חגורות גב, מגני קרסול או ברך, מדרסים וכן הלאה, שיעילותם הוכחה במחקרים רבים. במקרים מהסוג הזה חייבים לעקוב אחר ההנחיות של הגורם המתאים או המספק את המוצרים האלו, מכיוון שהיעילות שלהם תלויה בדבר אחד: שהשימוש בהם יהיה נכון וייעשה בצורה רציפה לאורך פרק זמן משמעותי יחסית.

 

כיצד שומרים על שגרת החיים?

מטרה עיקרית של אביזרי השיקום היא להקל על ביצוע פעולות שונות בשגרת היום-יום, או אם תרצו הפיכה שלהן בכלל לאפשריות חרף המגבלות הגופניות של האדם. עזרים לשירותים ולרחצה, ביניהם כסאות שירותים או מעקונים, עשויים למנוע החלקה ונפילה – סיכון מרכזי עבור אנשים שיכולת התנועה שלהם לוקה בחסר. כריות למושב או לגב עשויות להקל על הישיבה, בעוד שתמצאו מיטות שיקומיות (ולרוב אורתופדיות) שאמורות להפוך את הלינה לנעימה ולבטוחה יותר.

 

אילו מכשירים להפחתת כאבים יש בנמצא?

כאבים הם מ"תופעות הלוואי" הנפוצות של השיקום, מעין סממן שמאותת לנו לאורך זמן על כך שיש בעיה שעדיין לא קיבלה את פתרונה. הכאבים מקשים מאוד על הסובלים מהם בפרק זמן נתון, וגם עלולים להשפיע לרעה על הנכונות והיכולת לבצע שיקום כולל ומקיף.

עם זאת יש כיום מספיק פתרונות להקלה על כאבים, שהוכחו כיעילים במחקרים או בקרב משתמשים מכל קצוות האוכלוסייה: החל מתרופות וממשככי כאבים בסיסיים יחסית, דרך מכשירים המבוססים על טכנולוגיה מתקדמת (למשל מכשיר TENS המשתמש בפולסים חשמליים או מכשירי לייזר) ועד לפתרונות אלטרנטיביים מקשת הרפואה המשלימה: תוספי תזונה, צמחי מרפא, דיקור סיני, הומיאופתיה, רפלקסולוגיה, טווינא, עיסוי ועוד. שילוב בין מספר דרכי טיפול, בבית בלבד או מחוצה לו, הוא נפוץ ועשוי להגדיל את הסיכויים לשיקום מוצלח.

 

לצפייה במוצרים השונים – merlin.co.il

מרכז השיקום

מרכז השיקום מתמחה במתן מידע בתחום השיקום, כל מה שרציתם לדעת על שיקום במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:
ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
פסיכולוג
הלם קרב: זיהוי, הבנה ותמיכה – מדריך לחיילים, חברים ובני משפחה

הלם קרב, או פוסט טראומה, הוא מציאות כואבת עבור רבים מהחיילים והחיילות בישראל. על פי נתונים עדכניים, אלפי לוחמים ולוחמות מאובחנים מדי שנה כסובלים מהלם קרב, והמספרים ממשיכים לעלות. זיהוי מוקדם של התסמינים והפניה לטיפול מתאים הם קריטיים להתמודדות מוצלחת ולחזרה לחיים תקינים. מאמר זה נועד לספק מידע, הבנה ותמיכה לחיילים, חברים ובני משפחה המתמודדים עם הלם קרב.

לקריאת המאמר »
תגידו שלום לדליפות היתרונות של תחתונים סופגים לחוזק רצפת האגן

תרגילי רצפת האגן חיוניים לשמירה על שליטה בשלפוחית השתן ומניעת בריחת שתן. תרגילים אלה כוללים כיווץ והרפיה של השרירים התומכים בשלפוחית השתן, הרחם והמעיים. עם זאת, לפעמים עדיין יכולות להופיע דליפות, במיוחד במהלך פעילות גופנית או כתוצאה מחולשת שרירי רצפת האגן.

לקריאת המאמר »
072-3341191
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!