ריפוי בעיסוק לסובלים מהפרעות קשב וריכוז

שיקום זה לא משחק! בחרו נכון – המרכז לשיקום!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

ילדיםמרפא בעיסוק מסייע לילדים הסובלים מהפרעות קשב וריכוז לשפר מיומנויות מסוימות כגון ארגון; תיאום גופני; יכולת לבצע משימות יומיומיות, כגון להתקלח, לארגן במהירות את התיק לבית הספר או את המיטה; ולשלוט ברמות האנרגיה, ההיפראקטיביות וחוסר הריכוז שלהם.

מרפא בעיסוק הוא איש מקצוע בעל תואר שני, המוסמך בתחומו ומורשה לעסוק בתחום הריפוי בעיסוק. הוא יכול לעבוד בקליניקה פרטית, במרפאה ציבורית מטעם קופת החולים או כחלק מצוות הטיפול בבית הספר.

מפגש ריפוי בעיסוק

הדבר הראשון אותו עושה המטפל הוא להעריך את הילד. הוא עושה זאת באמצעות משוב מההורים והמורים, ובמהלך ההערכה, בוחן כיצד הפרעות הקשב והריכוז משפיעות על הילד מבחינת הכנת שיעורי בית; חיי חברה; וחיים בבית.

ההערכה מבוצעת גם בשטח כדי לגלות את נקודות החוזק והחולשות של הילד, ובתום התצפית וההערכה המרפא בעיסוק ממליץ על שיטות לטיפול בבעיות שהתגלו. במהלך מפגש טיפול, מרפא בעיסוק מסייע לילד בהיבטים הבאים:

משחקים. כגון לפיסה או פגיעה בכדור כדי לשפר את התיאום.

שחרור לחצים. אימון על פעילויות המיועדות לשחרור תחושות כעס ותוקפנות.

מיומנויות יומיומיות. למידת שיטות חדשות לבצע מטלות יומיומיות כגון צחצוח שיניים, הלבשה או האכלה, מתוך ארגון וסדר.

כתיבה. מרפא בעיסוק מסייע לילד לשפר את כתב ידו ולארגן את מחשבותיו תוך כדי הכתיבה.

מיומנויות חברתיות. ילדים הסובלים מהפרעות קשב וריכוז חווים פגיעה בחייהם החברתיים. המטפל מתמקד בהיבטים אלו ופועל לשיפורם.

ניהול זמן. מיומנויות ארגון וסדר חיוניות לטיפול בהפרעות קשב וריכוז, ומרפא בעיסוק מסייע לילד להתארגן מבחינת ניהול זמן נכון ויעיל.

סדר וארגון. המטפל מגדיר לילד שיטות לשמירת סדר וארגון בכיתה ובבית.

במהלך מפגשי הטיפול, מרפא בעיסוק מסייע להורים להבין מהי היפראקטיביות וכיצד לשמור אותה תחת שליטה.

תרפיה חושית

מרפא בעיסוק בודק את הילד גם מבחינת קשיים בעיבוד החושי. ילדים הסובלים מהפרעות קשב וריכוז חווים יותר בעיות בעיבוד ראיה, קולות, ריחות והיבטים אחרים בהשוואה לחבריהם. אך קיים ויכוח בעולם הרפואה באשר למקור בפועל של הפרעה זו, והאקדמיה האמריקנית לרפואת ילדים סבורה כי בעיות עיבוד חושים קיימות, אך אינן נחשבות להפרעה נפרדת מהפרעות קשב וריכוז.

רוב הילדים מסוגלים לבחור להתעלם מצופרי סירנות כאבים או צלילים רמים בסביבתם, אך חלק מהילדים הסובלים מהפרעות קשב וריכוז, חווים הצפת חושים בעקבות מראות וצלילים אלו. חלק מהילדים החווים מצבים אלו מתרחקים באופן משמעותי מגירויים, ואילו אחרים עשויים להשתוקק להם יותר.

רוב הילדים הסובלים מהפרעות קשב וריכוז מתנדנדים לסירוגין בין המשיכה לרעשים לבין נטייתם להתרחק מהם.

מרפא בעיסוק משתמש בשיטה הקרויה טיפול אינטגרטיבי חושי המסייע לילדים הסובלים מהפרעות אלו ומתקשים בעיבוד חושי. בשיטה זו, המטפל מסייע לארגן מחדש את מערכת החושים של הילד, באמצעות הצעדים הבאים:

לחיצות עמוקות. כגון לחיצות עיסוי או שימוש באפוד או שמיכה.

תנועות קצובות חוזרות. כגון הנפת כדור, קפיצה על טרמפולינה או פעילות גופנית.

מרקמים שונים. הילד מתנסה בנגיעה במרקמים שונים.

טיפול בהאזנה. המסייע לילד עם רגישות לצלילים.

טיפול חושי יכול להוות חלק מטיפול הריפוי בעיסוק הכולל לילד הסובל מהפרעות קשב וריכוז, בשילוב עם טיפולים רפואיים והתנהגותיים.

המחקר הנוגע להפרעות בעיבוד החושי עדיין חדש, וקיימות עדויות המראות ששיטה זו מסייעת לשפר בעיות כגון אימפולסיביות והיפראקטיביות. אך רוב המומחים סבורים שריפוי בעיסוק מומלץ לסיוע בטיפול חולשות תיאום וארגון, מהם סובלים ילדים רבים עם הפרעות קשב וריכוז.

ראו גם:

ריפוי בעיסוק לגיל הרך

ריפוי בעיסוק לטיפול באוטיזם

מרכז השיקום

מרכז השיקום מתמחה במתן מידע בתחום השיקום, כל מה שרציתם לדעת על שיקום במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:
ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
פסיכולוג
הלם קרב: זיהוי, הבנה ותמיכה – מדריך לחיילים, חברים ובני משפחה

הלם קרב, או פוסט טראומה, הוא מציאות כואבת עבור רבים מהחיילים והחיילות בישראל. על פי נתונים עדכניים, אלפי לוחמים ולוחמות מאובחנים מדי שנה כסובלים מהלם קרב, והמספרים ממשיכים לעלות. זיהוי מוקדם של התסמינים והפניה לטיפול מתאים הם קריטיים להתמודדות מוצלחת ולחזרה לחיים תקינים. מאמר זה נועד לספק מידע, הבנה ותמיכה לחיילים, חברים ובני משפחה המתמודדים עם הלם קרב.

לקריאת המאמר »
תגידו שלום לדליפות היתרונות של תחתונים סופגים לחוזק רצפת האגן

תרגילי רצפת האגן חיוניים לשמירה על שליטה בשלפוחית השתן ומניעת בריחת שתן. תרגילים אלה כוללים כיווץ והרפיה של השרירים התומכים בשלפוחית השתן, הרחם והמעיים. עם זאת, לפעמים עדיין יכולות להופיע דליפות, במיוחד במהלך פעילות גופנית או כתוצאה מחולשת שרירי רצפת האגן.

לקריאת המאמר »
072-3341191
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!