ריפוי בעיסוק למבוגרים

שיקום זה לא משחק! בחרו נכון – המרכז לשיקום!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

ריפוי בעיסוק למבוגריםריפוי בעיסוק למבוגרים מסייע להתמודדות עם פציעות ומחלות מורכבות המשפיעות באופן משמעותי על הכוח והקואורדינציה של השרירים.

הוא מלמד את האדם ללכת בכוחות עצמו, וכפי שהשם מרמז, ריפוי בעיסוק (OT) נועד אף על מנת לסייע למבוגרים עם כישורים חיוניים בהם הם יכולים להשתמש על מנת לשמור על עצמאות.

מרפא בעיסוק מסייע למבוגרים לבצע פעילויות בהן הם מעוניינים ולהן הם זקוקים לתפקוד היומיומי. התערבויות ריפוי בעיסוק נפוצות כוללות סיוע למבוגרים המחלימים מאירוע פציעה או בעיה בריאותית, להשבת מיומנויות ואספקת תמיכה כשהם חווים שינויים פיסיים וקוגניטיביים. שירותי ריפוי בעיסוק כוללים סיוע למטופל ולבני משפחתו והמרפא בעיסוק מרכיב תכנית המותאמת לצרכי ומטרות המבוגר.

גישות מסורתיות ומודרניות לריפוי בעיסוק למבוגרים

מבוגר שעומד לקבל טיפול ריפוי בעיסוק צריך לסגל ציפיות ריאליות לגבי זמן ההתאוששות המוצלחת אותה ישיג מהטיפול. מידת ההצלחה והקצב בו אבני דרך מסוימות מתקיימים, תלויה לחלוטין בנסיבות המבוגר ונכונותו להשתתף בטיפול.

סיוע של מרפא בעיסוק מוסמך מאפשר את השגת המטרות בקלות רבה יותר כיום, שכן תחום הריפוי בעיסוק למבוגרים מגוון יותר ויותר. מטפלים מאמצים שיטות טיפול חדשות המותאמות לצרכי המטופלים, ושיטות חדשות אלו פתוחות יותר לתכנן שינויים העולים בקנה אחד עם התקדמות המטופל.

אמנם לא קיים סוג אחד של ריפוי בעיסוק הנחשב לטוב יותר מאחר, אך עבודת בני המשפחה עם המטפל והאדם האהוב עליהם, מאפשרת הערכת סוג הטיפול הנחשב לבחירה האידיאלית בהתאם לנסיבות, בין אם המיקוד העיקרי הוא חיזוק הניידות על מנת לשמור על מיומנויות קוגניטיביות, ובין אם המיקוד הוא השגת חיים עצמאיים המובילים לרווחה רגשית ופיסית. אחת המטרות של מרפא בעיסוק למבוגרים היא לסייע להם לחוות עצמאות ולחיות חיים באיכות הגבוהה ביותר האפשרית. התהליך עשוי להיות כרוך בניסוי וטעייה בהנעת המטופל להשתתף.

התמצאות בכיוונים

מבוגרים נוטים לאבד קשר עם המציאות ועם העולם הסובב אותם. מרפא בעיסוק משפר את מצבם באמצעות פעילויות שנועדו לשפר אצלם יכולת תגובה, והתמצאות לגבי היום בשבוע והשעה של היום.

השיטות כוללות שימוש בלוחות שנה המוצבים בסביבת המטופל, שעונים קלים לקריאה, קישוטים עונתיים והקשורים לחגים, והזדמנויות להתעדכן באקטואליה. המרפא בעיסוק מעסיק את המטופל בתכנון וביצוע פעילויות לחיזוק הכרתו מבחינת הזמן והמקום בו הוא נמצא.

פעילויות תרבות

משפרות את חיי היומיום של מבוגרים, החווים השבה של חלק ממאפייני חייהם כשהיו צעירים. ריפוי בעיסוק הכרוך במוסיקה הוכח כמרגיע מבוגרים נסערים. מרפא בעיסוק מעניק להם הזדמנויות להפעיל מכשירי מוסיקה, לשיר ולהאזין לשירים האהובים עליהם לקבלת תוצאות הטיפול הטובות ביותר.

פעילויות תרבות אחרות כוללות עיסוק באמנות, מלאכת יד, טיפול בחיות מחמד ומופעים מגוונים. הוספת פעילויות עונתיות כגון קרנבלים בסתיו, פסטיבלים באביב, פיקניקים בקיץ, והשתתפות בשירותים וחגיגות דת ומסורת, משלימים את תכנית הריפוי בעיסוק למבוגרים.

פעילויות יומיומיות – מבוגרים המבקשים לשמור על כבודם וביטחונם, מתבקשים להמשיך או ללמוד מחדש כמה שיותר פעילויות יומיום, הכוללות רחצה, צחצוח שיניים, טיפוח, בישול וכל דבר אחר אותו ביצעו בעשורים הראשונים לחייהם. גם כאשר המבוגר אינו נדרש להשבת מאה אחוזי עצמאות, יכולתו לבצע משהו בעצמו, מוסיפה לאיכות חייו.

פעילות גופנית – תכנית ריפוי בעיסוק למבוגרים כוללת תכנית כושר גופני קבועה. פעילות גופנית יעילה להתמודדות עם תסמיני הזדקנות רבים. המטפל מסייע למבוגר לבחור שגרת אימונים המתחשבת במצבו הגופני, וכוללת הליכה, ריקוד או התעמלות קלה.

יתרונות ריפוי בעיסוק למבוגרים חולים ובריאים

הבנת יעילות פעילות הריפוי בעיסוק מתמקדת בהשבת מיומנויות הליכה או דיבור רהוט, תוך שימוש במוטוריקה בסיסית החיונית לביצוע כמעט כל המשימות בהם מתקשים מבוגרים, כשחוסר המיומנות והשליטה בהן עלול להוביל לסיכון. המחשבה על חוסר יכולת לעבוד או לחיות באופן עצמאי עלולה להזיק נפשית ורגשית. מבוגרים המקבלים טיפול קבוע של ריפוי בעיסוק, משיבים את עצמאותם ואת יכולתם לבצע פעולות יומיומיות.

מבוגרים רבים המקבלים תוכניות ריפוי בעיסוק סובלים גם ממידה מסוימת של דיכאון, ותפקיד המטפל הוא להקל על התהליך תוך שילוב מחדש, המסייע למבוגר לשוב למצב פיסי, נפשי ורגשי בריא. תפקיד המרפא בעיסוק חיוני להתאוששות המבוגר והוא מסייע לבני המשפחה לעודד את האדם האהוב עליהם, שעשוי לסרב לקבל את טיפול הריפוי בעיסוק, בשל תפיסות מוטעות לגבי חשיבותו.

מרכז השיקום

מרכז השיקום מתמחה במתן מידע בתחום השיקום, כל מה שרציתם לדעת על שיקום במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:
ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
פסיכולוג
הלם קרב: זיהוי, הבנה ותמיכה – מדריך לחיילים, חברים ובני משפחה

הלם קרב, או פוסט טראומה, הוא מציאות כואבת עבור רבים מהחיילים והחיילות בישראל. על פי נתונים עדכניים, אלפי לוחמים ולוחמות מאובחנים מדי שנה כסובלים מהלם קרב, והמספרים ממשיכים לעלות. זיהוי מוקדם של התסמינים והפניה לטיפול מתאים הם קריטיים להתמודדות מוצלחת ולחזרה לחיים תקינים. מאמר זה נועד לספק מידע, הבנה ותמיכה לחיילים, חברים ובני משפחה המתמודדים עם הלם קרב.

לקריאת המאמר »
תגידו שלום לדליפות היתרונות של תחתונים סופגים לחוזק רצפת האגן

תרגילי רצפת האגן חיוניים לשמירה על שליטה בשלפוחית השתן ומניעת בריחת שתן. תרגילים אלה כוללים כיווץ והרפיה של השרירים התומכים בשלפוחית השתן, הרחם והמעיים. עם זאת, לפעמים עדיין יכולות להופיע דליפות, במיוחד במהלך פעילות גופנית או כתוצאה מחולשת שרירי רצפת האגן.

לקריאת המאמר »
072-3341191
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!