אורוגניקולוגיה לצניחת רצפת האגן

שיקום זה לא משחק! בחרו נכון – המרכז לשיקום!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

אורוגניקולוגיה לצניחת רצפת האגןתפקוד לקוי של רצפת האגן יכול להוביל לבעיות שונות, המשפיעות לא אחת על איכות החיים, שבחלקן גם מלוות בבושה רבה. הקושי לשלוט על הסוגרים, הקושי במתן שתן ולפעמים גם כאב באזור האגן, הם חלק מהסימפטומים הקשורים לכך, שאופייניים בעיקר לנשים, אך יכולים להופיע גם אצל גברים.

נשים לאחר לידה טבעית עשויות לסבול מצניחת רצפת האגן. בזמן הלידה, עובר הילוד בתעלת הלידה עצמה, מה שמוביל לשינויים אטומיים באזור, הגורמים להיחלשות השרירים, התומכים ברחם, במעי וגם בכיס השתן. לידות רבות וגם קשות מגדילות את הסיכוי לסבול מבעיות בתפקוד רצפת האגן, הכוללות גם תסמינים כמו אי שליטה על מתן השתן וגם דלף של שתן בזמן מאמץ, עיטוש וגם צחוק. נשים רבות מוצאות את עצמן רצות אל השירותים פעמים רבות ביום וגם בלילה, בעוד אחרות יכולות לסבול מבלט וגינאלי, הנגרם בשל צניחת המעי, הרחם או כיס השתן.

טיפולים שונים ופנייה אל הגורם המתאים

הטיפול בבעיות אלו, הקשורות לרצפת האגן ובאות לידי ביטוי בתצורות שונות, יכול להיעשות באמצעות תרופות, המרסנות את תפקודו המופרז של כיס השתן וגם באמצעות תרגילים פיזיותרפיים שונים. במקרים מסוימים נדרשות אותן נשים לעבור הליך ניתוחי מיוחד בשל TVT, המחליף את ההליכים הניתוחיים שהוצעו בעבר ונחשבו למורכבים יותר ודורשים החלמה ממושכת בהשוואה להליך החדש.

ניתוחים אלה מבוצעים על ידי אורוגניקולוג, רופא נשים המתמחה באורוגניקולוגיה. רופא זה יכול לסייע לנשים הסובלות מבעיות הקשורות למערכות האגן השונות, לרבות מערכת השתן, מערכת הרבייה וגם מערכת העיכול. במקרים של צניחת רצפת האגן נחשב האורוגניקולוג לכתובת הנכונה לפנות אליה כדי לבחון את אפשרויות הטיפול השונות, לרבות טיפול ניתוחי. אחד היתרונות הבולטים של הניתוחים המוצעים כיום לנשים הסובלות מבעיות הקשורות לתפקוד רצפת האגן הוא יכולת הריפוי המצוינת שלהם וגם השיקום המוצלח לרצפת האגן. הניתוח מצריך לרוב הרדמה מקומית או הרדמה אזורית בלבד וגם אשפוז של יום אחד.

אפשרות ניתוחית חדשנית לנשים הסובלות מצניחת רצפת האגן

הניתוח החדשני ביותר המוצע כיום במקרים של צניחת רצפת האגן הגורמת לדלף שתן הוא ניתוח TVT SECUR. מדובר בהליך ניתוחי זעיר פולשני המתבצע במשך 10 דקות בלבד. מבצע אותו רופא מנתח מומחה ושיעור הריפוי לאחריו עומד על 90 אחוזים. ניתוח זה נעשה תחת הרדמה מקומית או תחת הרדמה אזורית ולאחר התאוששות של כמה שעות, משוחררת המטופלת לביתה ועוד באותו היום. הניתוח משחזר את התמיכה שאבדה לרצפת האגן בעקבות הלידה ובכך מאפשר לאישה לשוב ולשלוט במתן השתן.

חשוב לזכור

ישנן גישות שונות לטיפול וגם אפשרויות רבות. לפני בחירת אחת השיטות, בין אם מדובר בהליך ניתוחי או תרגילים פיזיותרפיים, חשוב להיוועץ עם רופא מומחה כדי לבחון לעומק את כל האפשרויות הקיימות. יש לקחת בחשבון את מצבה הנקודתי של המטופלת, הסימפטומים הנלווים לתופעה עצמה וגם את מידת הצלחתו של ההליך. ניתוח ה – TVT, בגרסתו העדכנית, בדור החדש, מוכר ככזה המשיג את המטרות הרצויות ויכול לסייע לנשים רבות.

מרכז השיקום

מרכז השיקום מתמחה במתן מידע בתחום השיקום, כל מה שרציתם לדעת על שיקום במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:
ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
פסיכולוג
הלם קרב: זיהוי, הבנה ותמיכה – מדריך לחיילים, חברים ובני משפחה

הלם קרב, או פוסט טראומה, הוא מציאות כואבת עבור רבים מהחיילים והחיילות בישראל. על פי נתונים עדכניים, אלפי לוחמים ולוחמות מאובחנים מדי שנה כסובלים מהלם קרב, והמספרים ממשיכים לעלות. זיהוי מוקדם של התסמינים והפניה לטיפול מתאים הם קריטיים להתמודדות מוצלחת ולחזרה לחיים תקינים. מאמר זה נועד לספק מידע, הבנה ותמיכה לחיילים, חברים ובני משפחה המתמודדים עם הלם קרב.

לקריאת המאמר »
תגידו שלום לדליפות היתרונות של תחתונים סופגים לחוזק רצפת האגן

תרגילי רצפת האגן חיוניים לשמירה על שליטה בשלפוחית השתן ומניעת בריחת שתן. תרגילים אלה כוללים כיווץ והרפיה של השרירים התומכים בשלפוחית השתן, הרחם והמעיים. עם זאת, לפעמים עדיין יכולות להופיע דליפות, במיוחד במהלך פעילות גופנית או כתוצאה מחולשת שרירי רצפת האגן.

לקריאת המאמר »
072-3341191
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!