טיפול חדשני בטרשת נפוצה – מחול שיקומי

שיקום זה לא משחק! בחרו נכון – המרכז לשיקום!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

כ-5,000 גברים ונשים בישראל חולים כיום בטרשת נפוצה, לפחות על פי ההערכות. בעולם כולו ישנם כארבעה מיליון חולים, והם מתמודדים עם תסמינים שונים, חלקם הגדול פוגע באופן ישיר על התפקוד. מצד שני, יש היום גם כלי טיפולי נהדר שיכול לספק מענה לחולים אלה: מחול שיקומי.

 

היכרות קצרה עם המחלה

לפני הכל חשוב להבין כי טרשת נפוצה היא מחלה כרונית דלקתית במערכת העצבים. הדלקת במערכת העצבים פוגעת במיאלין (הרקמה השומנית סביב סיבי העצב), ולאורך זמן מוקדי הדלקת שנוצרים פוגעים בתפקוד המערכת כולה.

נשים וגברים עם טרשת נפוצה מעידים על תסמינים שונים, ובפרט חולשה בשרירים, נמלול, הפרעות ראייה, סחרחורות וכן אי יציבות בהליכה. במקרים אלה סביר שיינתן טיפול תרופתי שנועד לעצור את ההתקף הקיים במקביל לצמצום הנזק, אבל טיפול זה לבדו איננו מספיק, והבשורה המרכזית היא כי לחולי טרשת נפוצה טיפול חדשני המשלב בין פיזיותרפיה, פעילות גופנית וריקוד קלאסי. ישנן עדויות מחקריות שמעידות על שיקום רקמת המיילין בעקבות אימונים הכוללים אתגרים משתנים אשר דורשים תגובה והתאמה מתמדת לסביבה משתנה.

 

מחול שיקומי – מה זה אומר?

סביר להניח שאין צורך להסביר כאן עד כמה פעילות גופנית משפיעה על הגוף, הנפש ואפילו התפקוד המנטלי. גם מי שאובחן כחולה בטרשת נפוצה מומלץ כי יקפיד על שגרת אימונים, ויש כלי אחד חיוני שמציע פתרון מושלם ושדרוג דרמטי באיכות החיים. זהו הריקוד התורם לשיווי המשקל, ליציבות בהליכה ואפילו לקואורדינציה. זהו הריקוד שמחזק את השרירים, מעלה את מצב הרוח ואפילו מפתח את הדימיון.

במסגרת הריקוד, יחד עם מטפלת התנועה, מתבצעות תנועות לכיוונים משתנים, חלקן ארוכות יותר ואחרות פחות. לעתים אנחנו צועדים ולעתים מדלגים, ובמקרים רבים אף מסתובבים או מוצאים את עצמנו על רגל אחת. התוצאה שמתקבלת בעקבות התרגול ברורה, ואנשים רבים מעידים על יציבה טובה הרבה יותר, על שרירים חזקים יותר ואף על גמישות וזריזות.

 

שיפור ניכר בתוך שבועות

גם המחקרים מוכיחים עד כמה הריקוד חשוב ויעיל בטיפול בטרשת נפוצה. במחקר משנת 2014 נמצא כי מי שהקפיד על שגרת ריקוד של שעתיים בשבוע במשך ארבעה שבועות שיפר את ההליכה משמעותית. גם במחקר אחר חל שיפור דרמטי במדדי ההליכה והחשיבה, ואפילו ביכולות הקשב והמוטוריקה העדינה.

זוהי הוכחה נוספת לכך שהפעילות הגופנית חשובה ויעילה מאוד, אבל השילוב בין ריקוד קלאסי לתרגילים פיזיותרפיים המותאמים אישית לצרכים הייחודיים של כל אחד ואחת, הוא שילוב מנצח. לצד ההשפעות הרגשיות והנפשיות שיש לתנועה ולמוזיקה, מדובר בצעד ריקוד קטן בכיוון הנכון.

בתכנית "רוקדים את החיים" נעשה שימוש מושכל בתרגילים טיפוליים, ואלה הופכים לחלק בלתי נפרד מהריקוד הקלאסי והיפהפה. זוהי מעטפת ייחודית שמותאמת למשתתפות ולמשתתפים כדי לתרגל אסטרטגיות וטכניקות שונות, אשר נפגעות עם השנים באופן טבעי, או בעקבות מחלות שונות. לקבלת מידע נוסף על תכנית "רוקדים את החיים" ועל טיפול בתנועה, אתם מוזמנים ליצור עמנו קשר כבר עכשיו בטלפון שמספרו 054-7690467 או לבקר באתר האינטרנט שלנו בכתובת: https://dance4life.co.il/.

מרכז השיקום

מרכז השיקום מתמחה במתן מידע בתחום השיקום, כל מה שרציתם לדעת על שיקום במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:
ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
פסיכולוג
הלם קרב: זיהוי, הבנה ותמיכה – מדריך לחיילים, חברים ובני משפחה

הלם קרב, או פוסט טראומה, הוא מציאות כואבת עבור רבים מהחיילים והחיילות בישראל. על פי נתונים עדכניים, אלפי לוחמים ולוחמות מאובחנים מדי שנה כסובלים מהלם קרב, והמספרים ממשיכים לעלות. זיהוי מוקדם של התסמינים והפניה לטיפול מתאים הם קריטיים להתמודדות מוצלחת ולחזרה לחיים תקינים. מאמר זה נועד לספק מידע, הבנה ותמיכה לחיילים, חברים ובני משפחה המתמודדים עם הלם קרב.

לקריאת המאמר »
תגידו שלום לדליפות היתרונות של תחתונים סופגים לחוזק רצפת האגן

תרגילי רצפת האגן חיוניים לשמירה על שליטה בשלפוחית השתן ומניעת בריחת שתן. תרגילים אלה כוללים כיווץ והרפיה של השרירים התומכים בשלפוחית השתן, הרחם והמעיים. עם זאת, לפעמים עדיין יכולות להופיע דליפות, במיוחד במהלך פעילות גופנית או כתוצאה מחולשת שרירי רצפת האגן.

לקריאת המאמר »
salt
היתרונות של תאי מלח לשיקום איברים

תאי מלח, הידועים גם כטיפול במלח או הלותרפיה, צברו פופולריות בשנים האחרונות כגישה הוליסטית לשיקום איברים. שיטה חדשנית זו כוללת בילוי בתא מעוצב במיוחד, מלא בחלקיקי מלח, אשר מאמינים שיש להם השפעות טיפוליות על הגוף, להמשך קריאה המידע המקצועי ביותר בנושא חדרי מלח

לקריאת המאמר »
072-3341191
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!