טיפול בבעיות רצפת האגן בקופות החולים

שיקום זה לא משחק! בחרו נכון – המרכז לשיקום!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

טיפול בקופות החולים לרצפת האגןנשים רבות סובלים מבעיות בתפקוד רצפת האגן, הנובעות ברובן מהיחלשות שרירי רצפת האגן, דבר הנובע במקרים רבים הן מהגיל עצמו והן לאור לידות מרובות. הטיפולים המוצעים כיום לנשים (וגם לגברים) הם רבים ומגוונים, חלקם פולשניים אך מרביתם אינם כאלה.

טיפולים פיזיותרפיים ידועים ככאלה שיכולים לעזור בחיזוק שרירי רצפת האגן ולמנוע בריחת שתן וגם בעיות נוספות, הנלוות לכך, ובמקרים מסוימים גם טיפולים תרופתיים ואפילו ניתוח. בזכות המודעות הרבה לנושא וגם הרצון לספק מענה למטופלים, מציעות קופות החולים השונות כיום פתרונות בהתאמה מלאה למטופל, הניתנים בפועל על ידי מיטב המומחים בתחום.

טיפולים פיזיותרפיים על ידי קופת חולים מכבי

קופת החולים מכבי מעמידה לרשות מטופליה טיפולים פיזיותרפיים, המיועדים לסובלים ולסובלות מבעיות הקשורות בתפקוד רצפת האגן. בין אם אלו נשים אחרי לידות רבות, גברים לאחר ניתוחים מסוימים שגרמו לפגיעה באותו אזור, או כל קהל אחר, מדובר בפתרון הידוע ביתרונותיו הרבים, המשמש כמענה נקודתי לסובלים מהבעיה.

הטיפול הפיזיותרפי המוצע על ידי מכבי מתחיל באבחון מקדים, הכולל בדיקת רצפת האגן וכל האזורים הרלוונטיים. בדיקה זו מאפשרת לרופא המטפל לבחון את מצבו הנקודתי של המטופל או של המטופלת ובהתאם להמליץ על טיפול פיזיותרפי מתאים. הטיפול מוצע על ידי פיזיותרפיסטים, בעלי הסמכה רלוונטית, והוא כולל מספר מפגשים בהתאם למידת חומרת הבעיה. הוא מספק כלים חשובים לצורך הפעלה נכונה של שרירי רצפת האגן, לצורך חיזוקם והרפייתם והוא כולל תרגילים לשימוש נכון בגוף, תרגילים שניתן לבצע גם באופן עצמאי בבית.

טיפולים המוצעים על ידי הכללית

מכיוון שטיפולים פיזיותרפיים ידועים ככאלה המסייעים רבות לסובלים ולסובלות מבעיות הקשורות לרצפת האגן, מציעה הכללית למבוטחי "כללית מושלם" טיפולים פיזיותרפיים, בהשתתפות עצמית נמוכה מאד. הטיפולים יכולים לבוא בשילוב עם שיטות טיפול נוספות, כמו טיפול תרופתי למשל, ומספר המפגשים נקבע בהתאם למצבו של המטופל עצמו.

בדומה לקופות אחרות, גם כאן מדובר בטיפולים במסייעים בחיזוק שרירי רצפת האגן וכוללים תרגולים רבים, המצריכים את שיתוף הפעולה של המטופל לצורך הצלחתם. את הטיפולים ניתן לקבל במרכזי רפואת הספורט של הכללית או במרפאות הרפואה המשלימה שלה. במידה ופונים למכונים פרטיים לצורך קבלת הטיפול, יינתן החזר בגובה של 75 אחוזים מעלות הטיפול, ועד סכום של 85 ₪ לכל טיפול שבוצע. מבוטחי "כללית מושלם" יהיו זכאיים ל – 24 טיפולים בכל שנה.

טיפולים בבעיות רצפת האגן במאוחדת

לחברי המאוחדת מוצעת גם כן אפשרות לקבלת טיפולים פיזיותרפיים כמענה לבעיות הקשורות לרצפת האגן, אפשרות הניתנת להם לאחר קבלת הפנייה מרופא מטעם הקופה. אלה יכולים להיות טיפולים הנעשים באמצעות ביו-פידבק, המאפשרים מעקב אחר פעילות השריר ובכך שליטה באופן מודע בו.

תכנית הטיפול מותאמת נקודתית לכל מטופל ומטופלת, תוך התייחסות לממצאי הבדיקה הפיזיותרפית, שאותה עברו קודם לכן. מדובר בדרך כלל ב – 8 מפגשים וגם תרגולים בבית. אפשרות אחרת, המוצעת גם היא, היא התערבות כירורגית, אולם זו מתאימה למקרים קשים יותר.

אולי יעניין אותך גם:

פיזיותרפיה בבית לבעיות ברצפת האגן

מרכז השיקום

מרכז השיקום מתמחה במתן מידע בתחום השיקום, כל מה שרציתם לדעת על שיקום במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:
ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
פסיכולוג
הלם קרב: זיהוי, הבנה ותמיכה – מדריך לחיילים, חברים ובני משפחה

הלם קרב, או פוסט טראומה, הוא מציאות כואבת עבור רבים מהחיילים והחיילות בישראל. על פי נתונים עדכניים, אלפי לוחמים ולוחמות מאובחנים מדי שנה כסובלים מהלם קרב, והמספרים ממשיכים לעלות. זיהוי מוקדם של התסמינים והפניה לטיפול מתאים הם קריטיים להתמודדות מוצלחת ולחזרה לחיים תקינים. מאמר זה נועד לספק מידע, הבנה ותמיכה לחיילים, חברים ובני משפחה המתמודדים עם הלם קרב.

לקריאת המאמר »
תגידו שלום לדליפות היתרונות של תחתונים סופגים לחוזק רצפת האגן

תרגילי רצפת האגן חיוניים לשמירה על שליטה בשלפוחית השתן ומניעת בריחת שתן. תרגילים אלה כוללים כיווץ והרפיה של השרירים התומכים בשלפוחית השתן, הרחם והמעיים. עם זאת, לפעמים עדיין יכולות להופיע דליפות, במיוחד במהלך פעילות גופנית או כתוצאה מחולשת שרירי רצפת האגן.

לקריאת המאמר »
072-3341191
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!