איך מונעים החמרה במחלת פרקינסון דרך טיפול טבעי?

שיקום זה לא משחק! בחרו נכון – המרכז לשיקום!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

היא קשורה בהתנוונות מערכת העצבים ומשפיעה באופן ישיר על התנועות הבסיסיות ביותר. קישיון שרירים, תנועה איטית או רעידות בלתי נשלטות הן רק חלק מהתסמינים שלה, ובמקרים רבים ניתן לזהות גם קשיים בהליכה, יציבה לקויה ואפילו פגיעה בזיכרון. זוהי מחלת הפרקינסון, שאמנם אין הסבר ממשי להופעתה או ריפוי מלא, אבל יש בהחלט דרך טבעית וטובה להתמודד איתה.

 

אי אפשר למנוע – אבל אפשר לטפל

מחלת הפרקינסון היא מחלה שעדיין לא נמצאו הגורמים הקשורים להופעתה, ומשום כך ניתן להסכים שאין דרך למנוע אותה. מאחר ואין גם תרופה שתעלים את המחלה, חשוב להכיר את הכלים העומדים לרשותנו בניסיון לעכב את קצב ההתפחות שלה, ואת הופעתם של התסמינים. בין תרופות וטיפולים פיזיותרפיים שונים ישנו טיפול ייחודי, שהוכח כאפקטיבי מאוד: הריקוד.

 

טיפול חדשני עם השפעות חיוביות רבות

כולנו מבינים היטב את היתרונות שיש לפעילות הגופנית להציע לנו. היא מחזקת את הגוף, משפיעה על הבריאות ותורמת גם למצב הרוח ולאיכות החיים בכלל. אלא שהיא יכולה לספק מענה חשוב בפרט לחולי פרקינסון, באמצעות שילוב בין ריקוד קלאסי לתרגילים פיזיותרפיים. במילים אחרות, יש לחולי פרקינסון טיפול טבעי ואיכותי הרבה יותר מחלופות רבות אחרות: הם יכולים להרחיב את טווח התנועה ולשפר את התפקוד היומיומי, וכך לעכב רבים מהתסמינים המוכרים.

 

אסטרטגיות תנועה חיוניות

תנועות הריקוד חשובות משום שהן מלמדות את הרוקדים מגוון רחב של אסטרטגיות תנועה, והן קשורות באופן ישיר להליכה יציבה ובטוחה, להשלמת סיבובים וביצוע שינויי כיוון בצורה טובה. משום כך הריקוד הוא עבור חולי פרקינסון טיפול חדשני ואפקטיבי.

בזמן שהם על הרחבה ולצלילי המוזיקה, הרוקדים והרוקדות מניעים את הגוף ולומדים כוריאוגרפיה ייחודית שתוכננה עבורם. היא מבוססת על תרגילים מעולמות הפיזיותרפיה והשיקום, וכך היא מעניקה להם כלים טיפוליים בלתי רגילים שמאטים את קצב ההתפחות של המחלה ומעניקים להם את היכולת לבצע תנועות שונות בצורה טובה, למרות המחלה.

 

השילוב המנצח להתמודדות עם פרקינסון

בזמן שהריקוד יכול להביא יתרונות ברורים, וגם פיזיותרפיה היא טיפול הכרחי , החיבור בין שני העולמות יוצר חוויה מיוחדת במינה. גברים ונשים בגילאים מבוגרים, ובפרט אלה אשר אובחנו כחולים במחלת הפרקינסון, יכולים ליהנות מיציבות וגמישות, מגוף חזק, מתפקוד קוגניטיבי משופר וכן מההשפעות המופלאות שיש לריקוד על הזיכרון ועל חלוקת הקשב והריכוז. המוזיקה, הקצב והחיבורים האישיים שנוצרים עם אחרים על הרחבה, הם בונוס חשוב שהופך את המפגש לאירוע מרתק ומרגש אפילו יותר.

לקבלת מידע נוסף על תוכנית "רוקדים את החיים", מותאמת באופן אישי לצרכיהם של חברי וחברות הקבוצה, אתם מוזמנים ליצור עמנו קשר בטלפון מספר: 054-7690467, תוכלו גם לבקר באתר האינטרנט שלנו בכתובת: https://dance4life.co.il/.

מרכז השיקום

מרכז השיקום מתמחה במתן מידע בתחום השיקום, כל מה שרציתם לדעת על שיקום במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:
ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
פסיכולוג
הלם קרב: זיהוי, הבנה ותמיכה – מדריך לחיילים, חברים ובני משפחה

הלם קרב, או פוסט טראומה, הוא מציאות כואבת עבור רבים מהחיילים והחיילות בישראל. על פי נתונים עדכניים, אלפי לוחמים ולוחמות מאובחנים מדי שנה כסובלים מהלם קרב, והמספרים ממשיכים לעלות. זיהוי מוקדם של התסמינים והפניה לטיפול מתאים הם קריטיים להתמודדות מוצלחת ולחזרה לחיים תקינים. מאמר זה נועד לספק מידע, הבנה ותמיכה לחיילים, חברים ובני משפחה המתמודדים עם הלם קרב.

לקריאת המאמר »
תגידו שלום לדליפות היתרונות של תחתונים סופגים לחוזק רצפת האגן

תרגילי רצפת האגן חיוניים לשמירה על שליטה בשלפוחית השתן ומניעת בריחת שתן. תרגילים אלה כוללים כיווץ והרפיה של השרירים התומכים בשלפוחית השתן, הרחם והמעיים. עם זאת, לפעמים עדיין יכולות להופיע דליפות, במיוחד במהלך פעילות גופנית או כתוצאה מחולשת שרירי רצפת האגן.

לקריאת המאמר »
salt
היתרונות של תאי מלח לשיקום איברים

תאי מלח, הידועים גם כטיפול במלח או הלותרפיה, צברו פופולריות בשנים האחרונות כגישה הוליסטית לשיקום איברים. שיטה חדשנית זו כוללת בילוי בתא מעוצב במיוחד, מלא בחלקיקי מלח, אשר מאמינים שיש להם השפעות טיפוליות על הגוף, להמשך קריאה המידע המקצועי ביותר בנושא חדרי מלח

לקריאת המאמר »
072-3341191
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!