שיקום לאחר פגיעה בעבודה

שיקום זה לא משחק! בחרו נכון – המרכז לשיקום!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

שבר בעצםתכניות שיקום לאחר פגיעה בעבודה במרכזי אשפוז היא תכנית מובנית ותכליתית שנועדה לסייע למטופל לזהות את יכולותיו בעבודה, להשיב את המיומנויות הפונקציונאליות, ולשוב איתן לעבודה לאחר הפציעה. מטפל במרכז שיקום מספק הערכות לזיהוי והפחתת הסיכונים לפציעות חדשות וחוזרות במקום העבודה.

מטפלים שהוכשרו במיוחד מבצעים הערכה מקיפה של היכולות הנוכחיות של המטופל לבצע משימות עבודה כגון ישיבה, עמידה, הליכה, אחיזה, תפקוד, דחיפה, משיכה, נשיאת משאות ושימוש בכלים ומחשבים. המטפל יודע לזהות אם המטופל מוכן לשוב בשלום לעבודה ואף מספק סיכום מפורט של יכולותיו הפיזיות הנוגעות לסביבת העבודה.

תכנית שיקום הקשורה לעבודה

המטפל בתכנית שיקום מרכיב תכנית טיפול אינטנסיבית המיועדת לסייע למטופל לשוב בשלום לעבודה. כל הפציעות, המגבלות והמחלות נלקחות בחשבון, כל מקרה מטופל באופן עצמאי וכל אדם שנפגע בעבודה מקבל תכנית המתאימה לו אישית. התכנית כוללת:

תכנית פעילות גופנית להשבת הכוח, הסיבולת, טווח התנועה, ייצוב הליבה ואוויר לב וכלי דם. בנוסף מתבצעת תכנית עבודת סימולציה המלמדת את המטופל שיטות לעבוד בבטחה ובנוחות. יישום זה מתבצע באמצעות תרגול משימות עבודה פרטניות, הכוללות שימוש בכלים, הרמת חפצים, פעילויות מוטוריות גסות ועדינות, ועליה וירידה במדרגות. הסימולטור מספק מגוון נרחב של הדמיות עבודה המשקפות את סביבת העבודה.

מטרת תכנית השיקום היא להגביר את הסיבולת הפיזית לעבודה; להשיב את הגמישות, הניידות וכוח הסיבולת; למידת שיטות עבודה בטוחות; הערכת כלים או שינויי עבודה לשיבה בטוחה לעבודה; למידת ידע על הפציעה וכיצד להתמודד עם הכאב תוך התמודדות על נכות כתוצאה מפגיעה בעבודה, ואפשרויות התפקוד באותה משרה או במשרות חלופיות.

מטפל בשיקום עובד באופן הדוק עם הרופא המטפל הראשוני, ומקיים קשר ישיר הנדרש לגבי אמצעי זהירות בעבודה ויכולת המטופל להתקדם למשימות עבודה פרטניות. אם עובד נפגע באופן חמור, הוא מופנה לתכנית שיקום רב תחומית הכוללת ייעוץ פסיכולוגי, הערכה מקצועית, תכנון העתיד, והקניית ידע ופיתוח מיומנויות על מנת לסייע בהשבתו לעבודה.

אחיות יועצות, הנמנות על צוות השיקום, זמינות לסייע למטופל עם תכנית השיקום. הן מקדמות יכולות תפקוד בטוחות ומוודאות שהתכנית מתקדמת כראוי. עבודתן מתבצעת בשיתוף פעולה עם המטופל והרופא.

לאחר סיום תכנית השיקום

עם סיום תקופת השיקום, הצוות המטפל זמין כדי לפקח על התקדמות המטופל ולסייע לו בהמלצות לגבי מעבר הדרגתי ובטוח לעבודה עד לתפקוד במשרה מלאה. תקופת השיקום מסייעת למטופל להתאושש באופן מהיר ומלא. השיקום מסייע אף לביצוע עבודה משמעותית תוך שמירה על רמת הכנסה יציבה ומצב עבודה בחברה, כך שעובדים שנפצעו יוכלו לשמור על ביטחון תעסוקתי, ותק והטבות בתקופת ההתאוששות.

אם לא מתאפשרת השיבה לעבודה במקום העבודה הקודם, תכנית השיקום כוללת סיוע להסבת מקצוע והרכבת תכנית המתאימה לתפקוד במקצוע חדש התואם את המגבלות הנובעות מהפציעה.

במקרה של כאבי גב בשל הפציעה, והפחתת הסיכויים לשוב למקום העבודה הקודם, מומלץ להתייעץ עם המטפל והמעסיק לגבי המצב ולדון לגבי אפשרויות שינוי הפעילויות בעבודה, המחריפות את הכאב.

מרכז השיקום

מרכז השיקום מתמחה במתן מידע בתחום השיקום, כל מה שרציתם לדעת על שיקום במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:
ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
פסיכולוג
הלם קרב: זיהוי, הבנה ותמיכה – מדריך לחיילים, חברים ובני משפחה

הלם קרב, או פוסט טראומה, הוא מציאות כואבת עבור רבים מהחיילים והחיילות בישראל. על פי נתונים עדכניים, אלפי לוחמים ולוחמות מאובחנים מדי שנה כסובלים מהלם קרב, והמספרים ממשיכים לעלות. זיהוי מוקדם של התסמינים והפניה לטיפול מתאים הם קריטיים להתמודדות מוצלחת ולחזרה לחיים תקינים. מאמר זה נועד לספק מידע, הבנה ותמיכה לחיילים, חברים ובני משפחה המתמודדים עם הלם קרב.

לקריאת המאמר »
תגידו שלום לדליפות היתרונות של תחתונים סופגים לחוזק רצפת האגן

תרגילי רצפת האגן חיוניים לשמירה על שליטה בשלפוחית השתן ומניעת בריחת שתן. תרגילים אלה כוללים כיווץ והרפיה של השרירים התומכים בשלפוחית השתן, הרחם והמעיים. עם זאת, לפעמים עדיין יכולות להופיע דליפות, במיוחד במהלך פעילות גופנית או כתוצאה מחולשת שרירי רצפת האגן.

לקריאת המאמר »
072-3341191
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!