שיקום יעיל באמצעות גלי הלם

שיקום זה לא משחק! בחרו נכון – המרכז לשיקום!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

rehabתהליך שיקומי נדרש לאנשים שעברו ניתוח או לאנשים שמחלימים מפציעה. התהליך עשוי להידרש לאחר נפילה, בגילאים מבוגרים, כאבים עזים או כאשר נמצא שטיפול תרופתי לא משיג תוצאות רצויות.

בין הכלים המתקדמים שיכולים לשמש למטרות שיקום ניתן למצוא את גלי ההלם. מדובר בטיפול שניתן על ידי מכשירים המשדרים גלי הלם ממוקדים ישירות אל האזור שבו רוצים לטפל.

ישנם מכשירים שונים המיועדים לטיפול מסוג זה וההבדלים מתמקדים בגודל המכשיר, בסוג ה"ראש" של המכשיר, בעוצמת הגלים ובכושר החדירה שלהם.

על פי אבחון הבעיה, על פי עוצמת הכאב ועל פי האופן שבו מגיב החולה לטיפול השיקומי ניתן לקבוע האם נדרש מענה נוסף והאם יש צורך בגלים עמוקים יותר, כלומר, כאלה שיחדרו לתוך הרקמה או האזור הפגוע מעבר למענה שעל פני השטח. לעתים השיקום משיג הצלחה בתום טיפול אחד או שניים אך לעתים יש צורך במספר נוסף של טיפולים.

טיפול בגלי הלם מאפשר ריפוי מצבים שונים שבעבר הצריכו טיפול אחר

למשל, טיפולים פולשניים וכירורגיים. כשמדובר בפירוק של אבנים בכליות ניתן כיום לבצע את ההליך באמצעות טיפול פשוט בגלי הלם. באופן זהה, גם טיפול לגברים הזקוקים לשיקום של האון. יחד עם זאת, חלק ניכר מהטיפולים הניתנים בגלי הלם מיועדים למגוון רחב של בעיות אורתופדיות.

בין היתר, ניתן לשקם יכולת תנועה של מפרקים, וחשוב לא פחות – לשכך כאבים שיכולים להיות מאוד חזקים. גלי ההלם נחשבים גם ליעילים מאוד בשיפור זרימת הדם וריפוי דלקות, שגורמות למעשה להרבה מאוד מכאבי הגב, הברכיים או הרגליים שרבים מכירים. עם העלייה בגיל, מטופלים רבים מגלים הסתיידויות ושינויים מבניים. גם במצבים כאלה ניתן להתמודד עם גלי הלם ממוקדים.

גלי הלם במקום תרופות

לטיפול בגלי הלם יתרונות רבים למי שרוצה להימנע משימוש תכוף של תרופות. מכשירים ייעודיים מאפשרים שליחת גלי הלם שפועלים על הרקמות באופן ישיר. חשוב להדגיש שלמרות שחולים רבים חווים את הכאב באזורים גרמיים ובעצמות ומפרקים כגון חוליות עמוד השדרה, כתפיים, מרפקים, ברכיים, הרי שלמעשה הכאב מוקרן מאזורים רכים שנפגעו והפכו מודלקים.

שיקום בגלי הלם הוא כלי עבודה חשוב של רופאים ופיזיותרפיסטים, כירופרקטים ומטפלים. למטופלים שאינם חווים שיפור לאחר שימוש בתרופות ובסטרואידים וכן למטופלים שרוצים לצמצם את השימוש בתרופות, גלי ההלם יכולים להוות מענה מצוין.

דלקות במפרק המרפק או בעקב, דלקות בגיד אכילס, כאבים בברכיים ופגיעות בעצם הירך – כל אלה ניתנים היטב לשיקום באמצעות גלי הלם.

מכשירי גלי הלם למטרות שיקום נבדלים ביניהם

מצד אחד, ישנם מכשירים גדולים, שמטרתם לשלח גלי הלם לאזור יותר גדול ולעתים גם יותר לעומק. מצד שני, ישנם מכשירים קטנים יותר, שיש להם עוצמת שידור נמוכה יותר. במכשירים הקטנים נעשה שימוש כאשר יש צורך בדיוק מוגבר.

חלק מהמכונים מאפשרים קבלת טיפול שיקומי בגלי הלם בלבד. עם זאת, ישנם פיזיותרפיסטים או כירופרקטורים שמציעים סוגים שונים של טיפולים, לרבות טיפול בחשמל או בגלי הלם. במהלך השיקום, גלי ההלם מאפשרים פירוק הסתיידויות ומעודדים החלמה של דלקות.

הליך גלי הלם ממריץ את הדם באזור המטופל, מרחיב כלי דם ולעיתים מייצר כלי דם חדשים. שיקום בגלי הלם מוכר על ידי קופות החולים ומשרד הבריאות, אך חשוב לפנות למכונים מקצועיים ומרפאות מוסמכות לטיפול בגלי הלם, שעובדים עם מכשירים שנבדקו ונמצאו יעילים בלבד. כדאי לציין שחברות ביטוח מציעות למבוטחים מימון טיפולים בגלי הלם כחלק מהמענה הרפואי בפוליסות ביטוחי הבריאות.

מרכז השיקום

מרכז השיקום מתמחה במתן מידע בתחום השיקום, כל מה שרציתם לדעת על שיקום במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:
ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
פסיכולוג
הלם קרב: זיהוי, הבנה ותמיכה – מדריך לחיילים, חברים ובני משפחה

הלם קרב, או פוסט טראומה, הוא מציאות כואבת עבור רבים מהחיילים והחיילות בישראל. על פי נתונים עדכניים, אלפי לוחמים ולוחמות מאובחנים מדי שנה כסובלים מהלם קרב, והמספרים ממשיכים לעלות. זיהוי מוקדם של התסמינים והפניה לטיפול מתאים הם קריטיים להתמודדות מוצלחת ולחזרה לחיים תקינים. מאמר זה נועד לספק מידע, הבנה ותמיכה לחיילים, חברים ובני משפחה המתמודדים עם הלם קרב.

לקריאת המאמר »
תגידו שלום לדליפות היתרונות של תחתונים סופגים לחוזק רצפת האגן

תרגילי רצפת האגן חיוניים לשמירה על שליטה בשלפוחית השתן ומניעת בריחת שתן. תרגילים אלה כוללים כיווץ והרפיה של השרירים התומכים בשלפוחית השתן, הרחם והמעיים. עם זאת, לפעמים עדיין יכולות להופיע דליפות, במיוחד במהלך פעילות גופנית או כתוצאה מחולשת שרירי רצפת האגן.

לקריאת המאמר »
072-3341191
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!