ריפוי בעיסוק לגיל הרך

שיקום זה לא משחק! בחרו נכון – המרכז לשיקום!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

ריפוי בעיסוקריפוי בעיסוק לגיל הרך מספק שירותים לתינוקות ופעוטות המעוכבים בהתפתחות מבחינת מיומנויות בסיסיות האופייניות לשלושת השנים הראשונות לחייהם. שיטה זו נועדה לסייע לתינוקות לרכוש, או להשיב, את הכישורים הדרושים לביצוע פעילויות אופייניות לשלבי ההתפתחות שלהם, בחיי היומיום.

זהו תחום בעל חשיבות גדולה, המאפשר גידול ילד חכם, בעל מיומנויות חושיות ומוטוריות, תוך התגברות על עיכובים ושליטה בפעילויות טיפוסיות. הטיפול מתאים לתינוקות המציגים התנהגות חריגה או משובשת.

סיוע עם מוטוריקה גסה

כשמוטוריקה גסה, המערבת את קבוצות השרירים העיקריות, משובשת אצל התינוק, הוא נאבק עם היבטים כגון שיווי משקל, קואורדינציה, כוח וסיבולת, המשפיעים באופן ישיר על כל תחום, החל מהליכה וטיפוס במדרגות, ועד לזריקת או תפיסת כדור. גירעונות אלו עשויים לגרום לתינוקות לפגר בשלבי התפתחותם, ובעתיד להשפיע עליהם מבחינה חברתית והערכה עצמית.

ריפוי בעיסוק לגיל הרך בונה כוח וסיבולת, והמרפא עובד עם התינוקות על מוטוריקה גסה במקביל לעבודה עם פיזיותרפיסט. בנוסף, טווח תנועה נמוך של השרירים ופגיעה בכוח הליבה, פוגע בתינוקות ביכולתם לשבת זקופים ודרוכים, במצב המשפיע עליהם מבחינת זחילה, התהפכות או תפיסת חפצים. מרפא בעיסוק עובד עם התינוקות לטיפול בגירעונות אלו.

סיוע עם מוטוריקה עדינה

מוטוריקה עדינה מערבת את שרירי היד הקטנים. במצב של העדר כוח, נפגעת השליטה המוטורית והמיומנות. אם לא מתייחסים לעיכובים התפתחותיים אלו בזמן, התינוקות יהפכו לילדים המתקשים בביצועים בגן ובבית הספר בכל הנוגע לכתיבה או הפעלת מחשב. הם יתקשו אף במשחקים ובכל הנוגע למיומנויות עזרה עצמית כולל הלבשה.

מרפאים בעיסוק לגיל הרך מסייעים לתינוקות באמצעות שימוש בשיטות מהנות רבות המסייעות להם לפתח מיומנויות מוטוריות עדינות. כך, למשל, התינוקות לומדים לפתח שליטה בפעילויות צבע, ומסגלים את הכישורים להחזיק עפרון באצבע ואגודל, או לתפוס מזלג.

הטיפול עובד לשיפור כישרון ותיאום עין ויד, באמצעות פעולות פשוטות כגון הרמת מטבעות או הפעלת חפצים קטנים. ריפוי בעיסוק מסייע אף עם קואורדינציה מוטורית עדינה ומספק גם מוקד חזותי, להגדלת הכוח בידיים וזריזות האצבעות.

תינוקות הזקוקים לשירותי ריפוי בעיסוק

ריפוי בעיסוק לגיל הרך מסייע לילדים הסובלים מבעיות רפואיות הכוללות:

  • פציעות לידה או מומים מולדים.
  • הפרעות בעיבוד החושי.
  • פציעות טראומטיות במוח או בעמוד השדרה.
  • אוטיזם או הפרעות התפתחותיות.
  • עצמות שבורות או פגיעות אורטופדיות אחרות.
  • עיכובים התפתחותיים.
  • מצבים רפואיים לאחר ניתוח.
  • כוויות.
  • קטיעות טראומטיות.
  • מחלת הסרטן.
  • פציעות מורכבות בידיים.
  • שיתוק מוחין ומחלות כרוניות אחרות.

תפקיד מרפא בעיסוק לגיל הרך

מרפאים בעיסוק מסייעים לתינוקות לעבוד על כישורי מוטוריקה עדינה כך שיוכלו לתפוס ולשחרר צעצועים ולפתח מיומנויות ידיים טובות.

תיאום עין ויד. משפר את כישורי המשחק בהשגת יעדים, תנודות כדורים ותפיסה מרחבית.

הערכת הצורך של תינוק בציוד מיוחד. כגון שימוש בכסא גלגלים, סדים, ציוד לחדר רחצה, מכשירי הלבשה או עזרי תקשורת.

בעיות חוש קשב. ריפוי בעיסוק לגיל הרך עובד עם תינוקות המפגינים בעיות חוש קשב, לשיפור כישורי המיקוד החברתי.

ראו גם:

פיזיותרפיה לילדים

מרכז השיקום

מרכז השיקום מתמחה במתן מידע בתחום השיקום, כל מה שרציתם לדעת על שיקום במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:
ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
פסיכולוג
הלם קרב: זיהוי, הבנה ותמיכה – מדריך לחיילים, חברים ובני משפחה

הלם קרב, או פוסט טראומה, הוא מציאות כואבת עבור רבים מהחיילים והחיילות בישראל. על פי נתונים עדכניים, אלפי לוחמים ולוחמות מאובחנים מדי שנה כסובלים מהלם קרב, והמספרים ממשיכים לעלות. זיהוי מוקדם של התסמינים והפניה לטיפול מתאים הם קריטיים להתמודדות מוצלחת ולחזרה לחיים תקינים. מאמר זה נועד לספק מידע, הבנה ותמיכה לחיילים, חברים ובני משפחה המתמודדים עם הלם קרב.

לקריאת המאמר »
תגידו שלום לדליפות היתרונות של תחתונים סופגים לחוזק רצפת האגן

תרגילי רצפת האגן חיוניים לשמירה על שליטה בשלפוחית השתן ומניעת בריחת שתן. תרגילים אלה כוללים כיווץ והרפיה של השרירים התומכים בשלפוחית השתן, הרחם והמעיים. עם זאת, לפעמים עדיין יכולות להופיע דליפות, במיוחד במהלך פעילות גופנית או כתוצאה מחולשת שרירי רצפת האגן.

לקריאת המאמר »
072-3341191
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!