מיטות שיקומיות סיעודיות

שיקום זה לא משחק! בחרו נכון – המרכז לשיקום!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

יכולת התפקוד העצמאי של האדם נוטה לרדת ככל שהוא מזדקן, במיוחד כאשר הוא סובל ממצב פיזי מורכב, ממחלה וכן הלאה.מיטות שיקומיות סיעודיות האדם הסיעודי, כמו גם קרוביו, ירצו בוודאי לעשות הכול על מנת לשפר את איכות החיים שלו ככל שניתן. רכישה של מיטה שיקומית סיעודית, או לחלופין מעבר למוסד לגיל הזהב המציע מיטות שכאלה, יכולים להיות צעד חשוב בדרך להשלמת המשימה. בכתבה הבאה נציג בפניכם את כל מה שחשוב לדעת על מיטות שיקומיות סיעודיות, נסביר לכם מהם המעלות המרכזיות שלהן ובאיזה אופן אפשר להצטייד בהן בישראל בפועל.

מה ההבדל בין מיטה רגילה למיטה שיקומית?

ניתן למצוא מגוון רחב של דגמים וסוגים של מיטות שיקומיות סיעודיות, אבל השורה התחתונה היא אחת: אלו הן מיטות המתוכננות בצורה כזו שתקל ככל שאפשר על האדם הסובל מבעיות תנועה והתניידות, מכאבים וכן הלאה. הדרישה הראשונה שעל מיטות מהסוג הזה למלא היא להיות בריאותיות ואורתופדיות במידה הרבה ביותר. המיטות חייבות להיות נוחות על מנת להקל על בעיות שהאדם הסיעודי סובל מהן, לרבות כאבי שלד וגוף, כאבי שרירים וכן הלאה.

דרישה חשובה נוספת שעל המיטות המתכווננות למלא הוא להיות גמישות ככל שניתן. המשמעות של כך היא שמיטות סיעודיות שיקומיות תכלולנה בדרך כלל אפשרות למעבר נוח ופשוט בין מצבים שונים, בעיקר שכיבה או ישיבה. חשוב שהמיטה תתאים לדרישות הפיזיות של האדם הסיעודי, למשל האופציה לשינוי הגובה שלה כך שניתן יהיה להתיישב בה בקלות, לעבור ממנה לכסא גלגלים וכן הלאה.

אילו יתרונות יש למיטות שיקומיות סיעודיות?

מיטות שיקומיות סיעודיות מחזיקות בכמה יתרונות מהותיים עבור אלה הבוחרים להצטייד בהן. העובדה הראשונה היא שמיטות אלה בהחלט עשויות לתרום לבריאותם של האנשים המשתמשים בהן. הנוחות שלהן עשויה להביא לריכוך כאבים, ובכך לשיפור מצבם של האנשים הסיעודיים. באמצעות הקלת הכאבים ייתכן שיתאפשר להם לבצע פעולות שונות בצורה פשוטה פי כמה בהשוואה לעבר, עובדה אשר בכוחה לתרום רבות לאיכות החיים שלהם או אפילו לשפר את רמת העצמאות שלהם. המיטות אף עשויות למנוע החמרה של בעיות בריאותיות שונות, בעיקר כאבים אבל ממש לא רק.

אסור לשכוח שהשינה האיכותית חשובה עבור כל אדם באשר הוא, ועל אחת כמה וכמה כאשר מדובר באדם שהוא סיעודי מורכב או מבוגר. שורה ארוכה של מחקרים שבוצעו במרוצת השנים מראה כיצד שינה איכותית ורציפה תורמת לאדם, כולל השפעות שנראות הרבה פחות מובנות מאליהן. בשינה בריאה יש את מלוא הפוטנציאל לשפר את איכות החיים של האדם, כאשר אין ספק שמיטה שיקומית וסיעודית נוחה עשויה לקרב את האדם המשתמש בה לעבר הגשמת היעד.

היכן רוכשים מיטות שיקומיות סיעודיות בישראל?

אם אתם מעוניינים לרכוש מיטה שיקומית סיעודית אליכם הביתה או לבית המטופל (ראו: שיקום בבית), דעו לכם שיש מגוון לא מבוטל של דגמים שעשויים להתאים לכם או ליקירכם. חנויות המשווקות מיטות עשוית להציע דגמים העונים על הדרישות המרכזיות שתוארו כאן, כמו גם דרישות חשובות אחרות. כמובן שגם החנויות והמכונים האורתופדיים עשויים לספק פתרונות מגוונים בתחום.

אם מחפשים מוסד גריאטרי עבור האדם המבוגר, ניתן בהחלט לשאוף שבמקום המיועד ישנן מיטות מהסוג הזה. בחלק גדול מהמקרים תוכלו למצוא מיטות שיקומיות בבתי אבות, במוסדות לדיור מוגן ובבתי חולים פרטיים הפונים מראש לאוכלוסיית הקשישים הסיעודיים. עם זאת יש מוסדות רבים שמתפשרים על מיטות שפחות מתאימות לאוכלוסייה המבוגרת הסובל מאותם קשיים תפקודיים (בדרך כלל תהיינה אלה אותן מיטות צרות וסטנדרטיות אותן אנו מכירים מבתי החולים הציבוריים בישראל), כך שרצוי לבחון היטב את תנאי המגורים טרם קבלת ההחלטה.

מרכז השיקום

מרכז השיקום מתמחה במתן מידע בתחום השיקום, כל מה שרציתם לדעת על שיקום במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:
ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
פסיכולוג
הלם קרב: זיהוי, הבנה ותמיכה – מדריך לחיילים, חברים ובני משפחה

הלם קרב, או פוסט טראומה, הוא מציאות כואבת עבור רבים מהחיילים והחיילות בישראל. על פי נתונים עדכניים, אלפי לוחמים ולוחמות מאובחנים מדי שנה כסובלים מהלם קרב, והמספרים ממשיכים לעלות. זיהוי מוקדם של התסמינים והפניה לטיפול מתאים הם קריטיים להתמודדות מוצלחת ולחזרה לחיים תקינים. מאמר זה נועד לספק מידע, הבנה ותמיכה לחיילים, חברים ובני משפחה המתמודדים עם הלם קרב.

לקריאת המאמר »
תגידו שלום לדליפות היתרונות של תחתונים סופגים לחוזק רצפת האגן

תרגילי רצפת האגן חיוניים לשמירה על שליטה בשלפוחית השתן ומניעת בריחת שתן. תרגילים אלה כוללים כיווץ והרפיה של השרירים התומכים בשלפוחית השתן, הרחם והמעיים. עם זאת, לפעמים עדיין יכולות להופיע דליפות, במיוחד במהלך פעילות גופנית או כתוצאה מחולשת שרירי רצפת האגן.

לקריאת המאמר »
072-3341191
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!