פיזיותרפיה לרצפת האגן

שיקום זה לא משחק! בחרו נכון – המרכז לשיקום!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

כפיזיותרפיה לרצפת האגןאשר אנו רוצים לחזק את שרירי הזרועות, שרירי הבטן או שרירי הירכיים, אנו נרשמים לחוג, מכון כושר או מסגרת אחרת שתעזור לנו לחזק שרירים אלה. במת הצורך נפנה גם לטיפול פיזיותרפי ונספר על הבעיה ללא עכבות.

ישנם שרירים, לעומת זאת, אותם אנו מתביישים לחזק ובמיוחד לא לשתף בחולשתם- שרירי רצפת האגן. חולשת שרירי רצפת האגן היא נפוצה ואף ניתנת לטיפול כמו חיזוק כל שריר אחר. כל שיש לעשות הוא להתגבר על הבושה ולעזור גם לשרירים אלה להתחזק ובכך להעלות את איכות החיים.

מהי רצפת האגן?

רצפת האגן נמצאת בתחתיתו של האגן והיא משולבת במגוון תהליכים חשובים כמו לידה, לכן נשים רבות מרגישות צורך בחיזוק האזור לאחר שילדו, ישיבה או עשיית צרכים. רצפת האגן מהווה חלק ממערך היציבה שלנו יחד עם שרירי הבטן והגב. היא מורכבת מרקמות רכות כמו שרירים ורקמות המחברות ביניהם.

שרירי רצפת האגן ותפקידם

מרבית שרירי רצפת האגן הם שרירים רצוניים- שרירים שאנו יכולים לשלוט בכיווצם או הרפייתם, ממש כמו שרירי הזרועות או הירכיים. לכן, אנו יכולים לתרום לחיזוקם על ידי ביצוע תרגילים מתאימים. שרירי רצפת האגן נחלקים לשניים: שרירים שתפקידם לפתוח את הסוגרים כמו בעת עשיית צרכים ושרירים שתפקידם לסגור ולשלוט על הסוגרים ובכך למנוע תופעות מטרידות כמו דליפת שתן, תופעה ששכיחותה עולה עם הגיל אך גם נשים צעירות נתקלות בה במיוחד לאחר לידה בה עוברת רצפת האגן טלטלה לא קטנה.

תופעות נוספות שעלולות לקרות בגלל חולשה של שרירי האגן הן בריחת צואה, גזים או טחורים. לשרירי רצפת האגן תפקיד חשוב ביציבה ושמירת איברי האגן כמו המעיים, שלפוחית השתן, הרחם, והחלחולת במקומם.

חשיבותה של פיזיותרפיה לאזור רצפת האגן

אזור רצפת האגן הוא אזור שאנו נוטים להתעלם ממנו בגלל מיקומו האינטימי. דווקא בשל כך ובשל תהליכים בהם מעורבים שרירים אלה, חשוב לא להזניח, לחזק ולפנות לפיזיותרפיה אם יש צורך. אף אחד מאיתנו לא רוצה לסבול מן התופעות הנובעות מחולשת שרירי רצפת האגן. בניגוד לחיזוק שרירי הירכיים הקשור פעמים רבות לאסתטיקה חיצונית, חיזוק שרירי רצפת האגן חשוב לתהליכים הבסיסיים ביותר בגופנו, תהליכים שאם יעשו באופן לקוי הסבל מכך יהיה רב.

כיצד נעשית הפיזיותרפיה לרצפת האגן?

בשל רגישות העניין ומיקום האזור, חשוב ליצור תחושה נוחה בין המטופל לפיזיותרפיסט. לכן, הטיפול מתחיל בהסבר על המקום, מתן מידע למטופל על אזור החבוי מעינינו ושאנו פחות יכולים לבחון אותו כמו כיצד לזהות את השרירים ולשלוט בהם.

המחשת מיקום השריר נעשית גם בעזרת מכשיר ביופידבק המראה על מסך מחשב את מיקום השריר אותו מכווצים. לאחר מכן נערך תשאול אודות התסמינים שהביאו את המטופל לטיפול. אם ישנו צורך בטיפול שיקומי של האגן הטיפול כולל גם שיטות טיפול ידניות במהלכן מטפל הפיזיותרפיסט בשרירים, רקמות החיבור והעצבים. מעבר לכך מבצע המטופל תרגילים גם במהלך הטיפול וגם בבית.

תרגילים לחיזוק שרירי רצפת האגן

במהלך הפיזיותרפיה לומד המטופל לבצע תרגילים לחיזוק רצפת האגן ולעשות זאת נכון. חיזוק שרירים אלה נעשה באמצעות כיווצם והרפייתם לסירוגין, כלומר מצב של "התאפקות" ושחרור. בהתאם למצב שרירי הבטן והגב ישולבו גם הם בתרגילים יחד עם נשימה נכונה.

חיזוק כל אלה יחד יביא לתוצאות טובות יותר. טיפול פיזיותרפי מקיף במרפאה, ביצוע התרגילים בבית כפי שהומלצו על ידי הפיזיותרפיסט בתוספת תזונה נכונה ופעילות מתונה כמו הליכה יביאו לחיזוק רצפת האגן.

מרכז השיקום

מרכז השיקום מתמחה במתן מידע בתחום השיקום, כל מה שרציתם לדעת על שיקום במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:
ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
פסיכולוג
הלם קרב: זיהוי, הבנה ותמיכה – מדריך לחיילים, חברים ובני משפחה

הלם קרב, או פוסט טראומה, הוא מציאות כואבת עבור רבים מהחיילים והחיילות בישראל. על פי נתונים עדכניים, אלפי לוחמים ולוחמות מאובחנים מדי שנה כסובלים מהלם קרב, והמספרים ממשיכים לעלות. זיהוי מוקדם של התסמינים והפניה לטיפול מתאים הם קריטיים להתמודדות מוצלחת ולחזרה לחיים תקינים. מאמר זה נועד לספק מידע, הבנה ותמיכה לחיילים, חברים ובני משפחה המתמודדים עם הלם קרב.

לקריאת המאמר »
תגידו שלום לדליפות היתרונות של תחתונים סופגים לחוזק רצפת האגן

תרגילי רצפת האגן חיוניים לשמירה על שליטה בשלפוחית השתן ומניעת בריחת שתן. תרגילים אלה כוללים כיווץ והרפיה של השרירים התומכים בשלפוחית השתן, הרחם והמעיים. עם זאת, לפעמים עדיין יכולות להופיע דליפות, במיוחד במהלך פעילות גופנית או כתוצאה מחולשת שרירי רצפת האגן.

לקריאת המאמר »
072-3341191
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!