פיזיותרפיה ותפקוד מיני לקוי

שיקום זה לא משחק! בחרו נכון – המרכז לשיקום!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

פיזיותרפיה ותפקוד מיני לקויפיזיותרפיה לתפקוד מיני לקוי מבוצעת בחדר טיפולים פרטי, עם פיזיותרפיסט קבוע, המעניק טיפול רגיש ומקצועי. הטיפול מתחיל עם הערכה יסודית, כשהמטפל שואל את המטופלת שאלות מפורטות לגבי תסמיני כאבי אגן, והשפעות הבעיות המיניות על אורח החיים.

הוא בודק אף היסטוריה רפואית ושואל לגבי תסמיני שלפוחית השתן, המעיים, הרגלי תזונה, פעילות גופנית ותדירות ומאפייני מחזור חודשי. בהמשך מבוצעת בדיקה גופנית העשויה לכלול יציבה, גב תחתון, ירכיים, שרירי הבטן, ובדיקה פנימית של הנרתיק או פי הטבעת.

עם השלמת הבדיקה, המטפל דן עם המטופלת לגבי הממצאים, ויחד הם חוקרים את אפשרויות הטיפול. זוהי הזדמנות טובה לשאול שאלות על מנת להבין טוב יותר את הבעיות.

מטרת פיזיותרפיה לתפקוד מיני לקוי

המטרה היא להפחית את הכאב ותחושת הצריבה, ולשקם את התפקוד המיני הנורמאלי. פיזיותרפיה מתמקדת בשרירי רצפת האגן ומלמדת את המטופלת לזהותם, להדקם ולהרגיעם. זוהי היכולת להרפות את שרירי רצפת האגן, אשר מספקת את המפתח להקלת הכאב, מניעת התכווצות שרירים, ומניעת שיבת הכאבים.

כאב כרוני משפיע על האופן בו העצבים עובדים ומעבירים מסרים למוח. תפקוד מיני לקוי נובע מרגישות עצבנית וכל הודעה מתחילה להיתפס במוח כאותות כאב. פיזיותרפיה מסייעת למצב זה באמצעות שימוש בשיטות להבראת האזור, כך שהעצבים מתחילים להגיב ולהעביר את המידע למוח באופן תקין. המטרה הסופית היא השבת האיזון הרגיל, תפקוד שרירי האגן והקלת כאב.

שיטות פיזיותרפיה לתפקוד מיני לקוי

פיזיותרפיסט משתמש בשיטות טיפול שונות להקלת התסמינים. אלו כוללות:

טיפול ידני חיצוני ופנימי – הכולל שחרור נקודות גירוי, טיפול התערבות לאיברים הפנימיים, טיפול התערבות לרקמת החיבור, וטיפול קרניוסקרל.

טיפולים אלקטרוניים – כוללים ביופידבק, גירוי חשמלי וגירוי עצבי חשמלי (TENS).

טיפולי לייזר – כוללים לייזר קר או חם.

מומלץ לנקוט בגישת טיפול רב תחומית והוליסטית המסייעת בהקלת מתחים, וכוללת ייעוץ תזונתי ועיסוי.

מהלך פיזיותרפיה לתפקוד מיני לקוי

שרירי אגן המכווצים במשך תקופה ארוכה מתקצרים ונמתחים. שיטות טיפול ידני מותחות בהדרגה את השרירים והרקמות ומשפרות את גמישותם, כך שניתן לבצע תרגילים לחיזוקם. הטיפול מפעיל את שרירי רצפת האגן, הירכיים, הישבן, הגב או הבטן.

במהלך הטיפול, המטופלת מקבלת תמיכה ועידוד מהמטפל, ולומדת תרגילים ושיטות אותם ניתן לבצע בבית, על מנת להשתלט על התסמינים.

המטפל מסייע למטופלת לשחרר את רצפת האגן. שלב זה עשוי להיות כרוך בטיפול ידני אם מתגלות נקודות שרירים הדוקים ברצפת האגן. הוא מלמד את האישה לשחרר את שרירי רצפת האגן בעצמה. הטיפול כרוך אף בלמידת הפחתת כיווצי האגן ושליטה בשרירים באמצעות תרגילים פרטניים הכוללים נשימה מבוקרת.

פיזיותרפיה לתפקוד מיני לקוי חשובה שכן כשהמצב אינו מטופל הוא מוביל בטווח הארוך להתדרדרות טבעית, כשהשרירים והרקמות הרכות מתקצרים ומתהדקים ומחמירים את התפקוד הלקוי.

מרכז השיקום

מרכז השיקום מתמחה במתן מידע בתחום השיקום, כל מה שרציתם לדעת על שיקום במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:
ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
פסיכולוג
הלם קרב: זיהוי, הבנה ותמיכה – מדריך לחיילים, חברים ובני משפחה

הלם קרב, או פוסט טראומה, הוא מציאות כואבת עבור רבים מהחיילים והחיילות בישראל. על פי נתונים עדכניים, אלפי לוחמים ולוחמות מאובחנים מדי שנה כסובלים מהלם קרב, והמספרים ממשיכים לעלות. זיהוי מוקדם של התסמינים והפניה לטיפול מתאים הם קריטיים להתמודדות מוצלחת ולחזרה לחיים תקינים. מאמר זה נועד לספק מידע, הבנה ותמיכה לחיילים, חברים ובני משפחה המתמודדים עם הלם קרב.

לקריאת המאמר »
תגידו שלום לדליפות היתרונות של תחתונים סופגים לחוזק רצפת האגן

תרגילי רצפת האגן חיוניים לשמירה על שליטה בשלפוחית השתן ומניעת בריחת שתן. תרגילים אלה כוללים כיווץ והרפיה של השרירים התומכים בשלפוחית השתן, הרחם והמעיים. עם זאת, לפעמים עדיין יכולות להופיע דליפות, במיוחד במהלך פעילות גופנית או כתוצאה מחולשת שרירי רצפת האגן.

לקריאת המאמר »
072-3341191
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!