שיקום ציפורניים עקב פטרת

שיקום זה לא משחק! בחרו נכון – המרכז לשיקום!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

footפטרת או פטרת הציפורניים היא זיהום פטרייתי המהווה עד חמישית מכלל מחלות הציפורניים הפוגעות בבני אדם. פטרת עשויה להשפיע הן על אצבעות הידיים והן על אצבעות הרגליים אך זיהומים פטרייתיים של אצבעות הרגליים נחשבים לנפוצים במיוחד.

שיעור ההידבקות בפטרת הציפורניים באוכלוסייה הכללית עומד על 6-8% בקרב האוכלוסייה הבוגרת אך ישנן אוכלוסיות הנמצאות בסיכון גבוה במיוחד להידבק בזיהום. הכוונה היא בעיקר לאלו הנוהגים להשרות את האצבעות שלהם במים במשך זמן רב יותר מהרגיל מטעמים כאלו ואחרים.

 אילו נזקים עלולים להתרחש בעקבות פטרת הציפורניים?

 נזקי הפטרת מגוונים שכן ישנו מגוון רחב של סוגי פתוגנים שיכולים לגרום לזיהום. כך לדוגמה שכיחים מאוד שינויים בגוון הציפורן הפגועה או הציפורניים הפגועות: במקרים מסוימים הציפורן עלולה להפוך לשחורה, אפורה, לבנה ואטומה וכמובן שבחלק ניכר מהמקרים הציפורן הופעת לצהובה מאוד.

 שינויים אופייניים נוספים עשויים להתרחש במרקם הציפורן. כך לדוגמה ישנם סוגים של זיהומים פטרייתיים שגורמים להתפוררות הציפורן הנגועה, במקרים מסוימים הציפורן עשויה להתקלף בקלות רבה מאוד ובמקרים החמורים ביותר הציפורן עשויה אף לנשור.

 מעבר לכל זה העור שמתחת לציפורן ובהיקף הציפורן עלול להיות מגורה מאוד, אדמומי, רגיש, נפוח, בצקתי ועוד.

 כיצד ניתן לשקם ציפורניים לאחר פטרת?

 תהליך השיקום של ציפורניים לאחר פטרת מורכב משלושה רבדים להלן:

ריפוי – הרובד הבסיסי ביותר הוא רובד הריפוי, כלומר הפסקת או עצירת ההתקדמות של הזיהום. חשוב להבין כי כל עוד הזיהום ממשיך לקנן בציפורן וממשיך להתפשט ולגרום נזקים, הרי שלא ניתן להתניע ולהטמיע את השיקום.
שיקום – הכוונה היא לטיפוח הציפורן החדשה ודאגה לבריאות הציפורן הצומחת. שימו לב – לא ניתן לשקם אזורים שנפגעו אלא רק לעודד צמיחה של ציפורן בריאה ובבוא העת להסיר את האזורים שניזוקו.
 מניעה – על מנת למנוע את חזרת המחלה יש לפעול לחינוך המטופל ולהטמעת דרכי התנהגות שיש בהן כדי למנוע את חזרת הזיהום הפטרייתי וכן לפעול על מנת לספק הגנה על הציפורן באמצעות לקים המסוגלים למנוע חדירה והתפשטות של זיהום חדש.

ברוב המקרים זיהום פטרייתי של הציפורניים הוא זיהום עקשן ביותר שיש בו בשביל לגרום לעוגמת נפש רבה מאוד לאלו הסובלים ממנו. אי לכך כאשר מעוניינים להתניע תהליך של שיקום, יש להצטייד מראש בכמויות רציניות של סבלנות. באופן כללי נראה כי מילות המפתח שצריכות להוביל את המאבק בזיהום הן "התמדה ונחישות".

ראו גם:

המרכז לטיפול בפטרת ציפורניים – fungus.co.il

שיקום לאחר שבר בעצם

שיקום לאחר שבר בקרסול

 

מרכז השיקום

מרכז השיקום מתמחה במתן מידע בתחום השיקום, כל מה שרציתם לדעת על שיקום במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:
ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
פסיכולוג
הלם קרב: זיהוי, הבנה ותמיכה – מדריך לחיילים, חברים ובני משפחה

הלם קרב, או פוסט טראומה, הוא מציאות כואבת עבור רבים מהחיילים והחיילות בישראל. על פי נתונים עדכניים, אלפי לוחמים ולוחמות מאובחנים מדי שנה כסובלים מהלם קרב, והמספרים ממשיכים לעלות. זיהוי מוקדם של התסמינים והפניה לטיפול מתאים הם קריטיים להתמודדות מוצלחת ולחזרה לחיים תקינים. מאמר זה נועד לספק מידע, הבנה ותמיכה לחיילים, חברים ובני משפחה המתמודדים עם הלם קרב.

לקריאת המאמר »
תגידו שלום לדליפות היתרונות של תחתונים סופגים לחוזק רצפת האגן

תרגילי רצפת האגן חיוניים לשמירה על שליטה בשלפוחית השתן ומניעת בריחת שתן. תרגילים אלה כוללים כיווץ והרפיה של השרירים התומכים בשלפוחית השתן, הרחם והמעיים. עם זאת, לפעמים עדיין יכולות להופיע דליפות, במיוחד במהלך פעילות גופנית או כתוצאה מחולשת שרירי רצפת האגן.

לקריאת המאמר »
072-3341191
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!