שיקום פלורת המעיים

שיקום זה לא משחק! בחרו נכון – המרכז לשיקום!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

שיקום
שיקום

כשחושבים על שיקום פלורת המעיים, תוספים פרוביוטיים הם בדרך כלל הדבר הראשון שעולה על הדעת, אך זהו היבט אחד בלבד שצריך להילקח בחשבון. ניתן לקחת סדרת תוספים פרוביוטיים, אך אלו לא ישפיעו לטובה אם אדם לא ישנה את הרגלי החיים הפוגעים בחיידקי המעיים, כגו נטילת אנטיביוטיקה ושתיית מים המכילים כלור.

פלורת מעיים יעילה זקוקה לסביבה יציבה בה היא יכולה לגדול ולפרוח. רמת החומציות האידיאלית במעי הגס צריכה להיות בין 6.7 ל-6.9 PH, כשרמה שבע היא ניטראלית, וכל רמה הנמוכה משבע נחשבת לחומצית. המעי הגס צריך להיות חומצי מעט על מנת לעכב צמיחת חיידקים שאינם רצויים כגון סלמונלה.

השיטה הטובה ביותר לשיקום חיידקים מועילים במעיים היא יצירת חומציות, המקדמת צמיחת חיידקים שונים כגון קטובצילוס, שהם בעלי השפעות מועילות ידועות. מאמר זה סוקר מספר שיטות פשוטות אך יעילות להשגת מטרה זו.

מזונות מותססים מסורתיים

אחד הדברים הטובים ביותר אותם ניתן לעשות לשיפור פלורת המעיים היא אכילה קבועה של מזונות המכילים שפע חיידקים פרוביוטיים ידידותיים, ובמיוחד מותססים. מזונות מותססים מסורתיים עשירים בחיידקים מועילים ליצירת חומצה לקטית.

חיידקים אלו הופכים באופן טבעי מוצרי חלב חמוצים וגורמים לירקות לתסוס. במערכת העיכול, חיידקים אלו מסייעים לתסיסת פחמימות אותם לא ניתן לעכל. מוצרים אלו מסייעים לתהליך שמירת החומציות בבטן, המונעת מאורגניזמים מזיקים לגדול, בעוד שחיידקים מעיים טובים מתבססים באופן חזק יותר. ירקות כבושים, מוצרי חלב מותססים, יוגורט ומוצרי סויה מותססים הם מספר דוגמאות למזונות מותססים מסורתיים.

צריכת מזונות מותססים באופן טבעי מספקת לבטן יותר מיקרואורגניזמים רצויים, אך הם יוצרים חומציות נוספת המסייעת לחיידקים שכבר נמצאים שם. השיטה הטובה ביותר לאכילת מזונות מותססים היא אכילת יוגורט וירקות מותססים. יש לזכור כי המפתח להוספת מזונות מותססים מסורתיים לארוחות הוא אכילת מנה קטנה מהם מידי יום.

תוספים ברוביוטיים

למרות שאכילת מזונות מותססים היא השיטה הטבעית ביותר לקבלת יתרונות חיידקים פרוביוטיים ושיפור צמחיית המעיים, אנשים רבים מתקשים לצרוך מזונות מותססים באופן עקבי, או שהם פשוט מתייחסים אליהם כאל טיפול שאינו לטעמם. חלופה יעילה היא נטילת תוספים פרוביוטיים.

תוספים פרוביוטיים הם שיטה נוחה להעברת חיידקים מועילים נוספים למעיים, היות ואינם כרוכים בכל תכנון בישול או ארוחה. הם קלים לנשיאה לכל מקום, והמלכוד היחיד הוא שיש לוודא את בחירת המוצר הנכון. שוק התוספים הורחב באופן אקספוננציאלי, ומערכות אספקה חדשות מגיעות, נעלמות, ושבות, בעוד שזני החיידקים הזמינים מתרבים במהירות כמעט כמו מספר המוצרים העומדים למכירה.

שמרי חומצה לקטית

עבור רוב האנשים, נטילת תוסף פרוביוטי או אכילת מזונות מותססים מסורתיים, מספיקים לשם הגדלת מספר המיקרואורגניזמים המועילים במעיים. סיבים מסיסים יותר נמצאים במוצרים כגון חומצה אצטית, חומצה לקטית, וחומצה פרופיונית המספקים אנרגיה ומשפרים את יכולת הגוף לספוג מינרלים, ויטמינים ושומן.

חלק מהאנשים, לעומת זאת, משקמים את פלורת המעיים לרמות נאותות באמצעות צעד מחייב נוסף. שמרי חומצה לקטית פועלים באופן זהה למזונות מותססים, בכך שהם מסייעים לשחזור צמחיית חיידקי המעי התחתון.

זוהי צורה שונה של שמרי הבירה הפועלים במעיים לייצור כמויות משמעותיות של חומצה לקטית. חומצה נוספת עוצרת את צמיחת החיידקים המזיקים, ובמקביל מאפשרת פריחת חיידקי מעיים טובים.

שיטה זו עובדת די מהר, וכשממשיכים את הטיפול עם תוספים פרוביוטיים, התוצאות מדהימות. מומלץ ללעוס רקיק שמרי חומצה לקטית אחד עם כל ארוחה, ובמרבית המקרים יש צורך לבצע טיפול זה במשך חמישה ימים עד שבוע, ובמקביל להמשיך לקחת את התוסף.

מרכז השיקום

מרכז השיקום מתמחה במתן מידע בתחום השיקום, כל מה שרציתם לדעת על שיקום במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:
ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
פסיכולוג
הלם קרב: זיהוי, הבנה ותמיכה – מדריך לחיילים, חברים ובני משפחה

הלם קרב, או פוסט טראומה, הוא מציאות כואבת עבור רבים מהחיילים והחיילות בישראל. על פי נתונים עדכניים, אלפי לוחמים ולוחמות מאובחנים מדי שנה כסובלים מהלם קרב, והמספרים ממשיכים לעלות. זיהוי מוקדם של התסמינים והפניה לטיפול מתאים הם קריטיים להתמודדות מוצלחת ולחזרה לחיים תקינים. מאמר זה נועד לספק מידע, הבנה ותמיכה לחיילים, חברים ובני משפחה המתמודדים עם הלם קרב.

לקריאת המאמר »
תגידו שלום לדליפות היתרונות של תחתונים סופגים לחוזק רצפת האגן

תרגילי רצפת האגן חיוניים לשמירה על שליטה בשלפוחית השתן ומניעת בריחת שתן. תרגילים אלה כוללים כיווץ והרפיה של השרירים התומכים בשלפוחית השתן, הרחם והמעיים. עם זאת, לפעמים עדיין יכולות להופיע דליפות, במיוחד במהלך פעילות גופנית או כתוצאה מחולשת שרירי רצפת האגן.

לקריאת המאמר »
072-3341191
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!