שיקום פה במצב של חוסר בעצם

שיקום זה לא משחק! בחרו נכון – המרכז לשיקום!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

בשנים האחרונות טיפולי השיניים התפתחו באופן משמעותי הן מבחינת החומרים והן מבחינת הטכניקות הרפואיות. אחד הטיפולים המתקדמים כיום הוא השתלת שיניים, גם בתחום זה חלה התפתחות משמעותית, המאפשרת לטפל במגוון מצבים, תוך התאמה אישית של אופי ומשך הטיפול למצבו של המטופל. מדובר בתחום מורכב, המאלץ את המומחים להתמודד עם מגבלות אוטונומיות שונות, אחת המגבלות היא חוסר עצם בלסת עליונה, כאשר יש צורך בהשתלת שיניים אחוריות. ישנו חשש שהשתלים יחדרו את העצם ויפגעו בסינוס.

מהם הסינוסים?

סינוסים הינם חללים אשר נמצאים בעצמות הפנים. ישנם שני חללים הנמצאים בדיוק מעל הלסת העליונה, ומחוברים לחלל האף באמצעות שני פתחים צרים המצויים בצדדיו.

השלכות חוסר עצם

במקרים רבים של השתלת שיניים מטופלים סובלים מחוסר עצם באזור המיועד להשתלה, בעקבות כך רופאים נמנעים מלבצע את ההשתלה מחשש שהשתל יאבד את אחיזתו במשך הזמן. במקרים שמדובר בלסת עליונה, ניתן לבצע ניתוח הרמת סינוס, שמטרתו להגדיל את גובה העצם תוך שימוש בחלל הסינוס. באמצעות הליך זה מחדירים תחליף עצם בחלקה האחורי של הלסת העליונה, תחת הרקמה הרכה, אשר מצפה את הסינוס מבפנים. פעולה זו נעשית על מנת ליצור בסיס חזק ויציב, שאליו ניתן יהיה לחבר בהמשך את השתל הדנטלי.

מתי יש צורך בניתוח להרמת סינוס

כאמור במקרים בהם נדרש לבצע הליך השתלת שיניים, ויש חוסר עצם, המונע את האפשרות לעשות זאת. חוסר עצם הינו בעיה מולדת או בעיה שנוצרה כתוצאה מתאונה או מחלה, לרוב מדובר במחלת חניכיים חמורה, שכתוצאה ממנה אבדו שיניים. כאשר חסרות שיניים, העצם התומכת נספגת ולכן יש צורך בהשתלת עצם חלופית. ניתוח להרמת סינוס מתבצע כאשר יש חוסר עצם בשיניים אחוריות בלסת העליונה, וקיים חשש שבעקבות כך, השתל הדנטלי יאבד את אחיזתו או יחדור בטעות לחלל הסינוסים שמעל, ויגרום לזיהום.

מה משך ניתוח להרמת הסינוס?

לרוב ניתוח להרמת סינוסים מתבצע בהרדמה מקומית ומאפשר התאוששות מהירה וללא תחושת כאבים במהלך הניתוח. במקרים חריגים יחליט הרופא המטפל לבצע את הניתוח תחת הרדמה מלאה. משך הניתוח כשעה.

2 שיטות להרמת סינוס פתוחה או סגורה? 

ישנן שתי שיטות להרמת סינוס:

הרמת סינוס פתוחה

מדובר בהליך מורכב מבין השניים, המתאים למטופלים הסובלים ממחסור משמעותי יותר של עצם. בטכניקה זו פותחים פתח בצידה החיצוני של הלסת עליונה, המאפשר גישה לסינוס, באמצעותו מחדירים עצם מלאכותית לחלל הסינוס. לאחר הטיפול ממתינים לקליטת העצם כשישה חודשים, בזמן הזה מייצר הגוף תאי עצם, המחליפים את העצם המלאכותית.

הרמת סינוס סגורה

זוהי טכניקה המתבצעת במקרים בהם יש חוסר קטן של עצם, היא קלה יותר ומאפשרת גישה לסינוס דרך הפתח שדרכו משתילים את השתל הדנטלי. דרך פתח זה דוחסים את תחליף העצם ישירות לסינוס. במקרים רבים כבר במהלך טיפול הרמת סינוס סגורה, ניתן לבצע את ההשתלה ובכך לחסוך זמן רב.

האם יש דרך לעקוף הרמת סינוס?

במקרים בהם קיים מרווח מינימלי בין ריצפת הסינוס לרכס הלסת, לא ניתן להחדיר שתלים באורך רגיל. לעיתים ישנה אפשרות להימנע מניתוח הרמת סינוס כאשר מבצעים שימוש בשתלים קצרים. נוסף על כך במצבים מסוימים, במידה ונדרשת השתלת שיניים ללסת מלאה, ניתן לטפל בשיטת אול און פור, המאפשרת החדרה של ארבע שתלים דנטליים בלבד, אשר יתמכו ביתר השיניים האחרות. פעולה זו מאפשרת ברוב המקרים להימנע מניתוח הרמת סינוס ומהשתלת עצם בכלל.

שתלים קצרים

אורכם של שתלים קצרים נע בין 5 ל 7 מ"מ, בשונה משתלים רגילים שאורכם 10 מ"מ ויותר. שתלים אילו ניתן להחדיר במקומות בהם גובה העצם מוגבל ולא מאפשר החדרה של שתל באורך רגיל. שתלים אלו בעלי מנגנון מיוחד המפצה על אורכם, ומאפשר להם שרידות לאורך זמן. שימוש בשתלים קצרים דורש התמחות ייחודית וניסיון.

מרכז השיקום

מרכז השיקום מתמחה במתן מידע בתחום השיקום, כל מה שרציתם לדעת על שיקום במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:
ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
פסיכולוג
הלם קרב: זיהוי, הבנה ותמיכה – מדריך לחיילים, חברים ובני משפחה

הלם קרב, או פוסט טראומה, הוא מציאות כואבת עבור רבים מהחיילים והחיילות בישראל. על פי נתונים עדכניים, אלפי לוחמים ולוחמות מאובחנים מדי שנה כסובלים מהלם קרב, והמספרים ממשיכים לעלות. זיהוי מוקדם של התסמינים והפניה לטיפול מתאים הם קריטיים להתמודדות מוצלחת ולחזרה לחיים תקינים. מאמר זה נועד לספק מידע, הבנה ותמיכה לחיילים, חברים ובני משפחה המתמודדים עם הלם קרב.

לקריאת המאמר »
תגידו שלום לדליפות היתרונות של תחתונים סופגים לחוזק רצפת האגן

תרגילי רצפת האגן חיוניים לשמירה על שליטה בשלפוחית השתן ומניעת בריחת שתן. תרגילים אלה כוללים כיווץ והרפיה של השרירים התומכים בשלפוחית השתן, הרחם והמעיים. עם זאת, לפעמים עדיין יכולות להופיע דליפות, במיוחד במהלך פעילות גופנית או כתוצאה מחולשת שרירי רצפת האגן.

לקריאת המאמר »
072-3341191
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!