ריפוי בעיסוק למתבגרים

שיקום זה לא משחק! בחרו נכון – המרכז לשיקום!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

ריפוי בעיסוק מתבגריםתכניות מקיפות לריפוי בעיסוק מציעות גישה התפתחותית תוססת המיועדת, בין היתר, למתבגרים ובני נוער. צוות טיפול מיומן ומגוון מתמחה בהערכת וטיפול בבני נוער החווים אתגרים רפואיים והתנהגותיים שונים.

תכניות ריפוי בעיסוק

מרפא בעיסוק תומך בתכניות ריפוי בעיסוק רבות תחומים המיועדות למתבגרים ובני נוער וכוללות:

  • תכנית פגיעת זרוע במקלעת
  • ריפוי גפיים עליונות, למצבים אורתופדים.
  • תכניות התפתחותיות והתנהגותיות, המיועדות לספקטרום האוטיסטי.
  • תכניות לטיפול בניוון שרירים ושיתוק מוחין.
  • תכניות למתבגרים הסובלים מהפרעות קשב וריכוז.

מרפא בעיסוק מעריך ומטפל במתבגרים ובני נוער כמכלול תוך התמקדות בצרכי ומטרות המשפחה. הוא מסייע להם להיות עצמאיים ומוצלחים יותר בחיי יומיום, ומיומן בקביעת השילוב הנכון של שיטות ריפוי בעיסוק, הכוללות תרגילים, משחקים, הפעלת ציוד וכלים, ושיטות להשגת כל היעדים הטיפוליים הייחודיים של המתבגרים, תוך שיתוף פעולה עם בני המשפחה על מנת לפתח את הפעילות הטובה ביותר בבית.

תכנית ריפוי בעיסוק תומכת אף במחקר ובדיקה מתמשכים, המסייעים למטפל ליישם שיטות מדעיות המבוססות על הראיות האחרונות לעבודתם.

שלב ההערכה בריפוי בעיסוק

בביקור הראשון במרפאת ריפוי בעיסוק המטפל מבצע הערכה של המתבגר, הנמשכת כשעה, ובמהלכה הוא מבצע את השלבים הבאים:

  • שיחה עם ההורים על המתבגר, כולל בדיקת דיווחי רופאים.
  • בדיקת ההיסטוריה הרפואית הקשורה לצרכי הריפוי בעיסוק של המתבגר.
  • סקירת כל הטיפולים הקודמים שבוצעו.
  • תפיסה ויזואלית.
  • עיבוד חושי.
  • תיאום עין ויד.
  • תכנון מוטורי.
  • ההורים מוזמנים לשאול את כל השאלות הנוגעות לבעיות או החששות שיש להם בנוגע להתנהגות המתבגר וכישוריו התפקודיים וההתנהגותיים.

מרפא בעיסוק פועל בכיווני דיבור והתבוננות. הוא משוחח עם המתבגר ובוחן את התנהגותו כדי לקבוע כיצד הוא מתנהג וחושב, ומשתמש בממצאים להרכבת תכנית הטיפול. המפגש מסוכם עם תכנית ראשונית של הציפיות מהטיפול.

לאחר שמתקבלות תוצאות הבדיקות, המטפל דן בממצאים ובתכניות הטיפוליות האפשריות עם ההורים, ומפתח תכנית הכוללת דיון בתפקיד ההורים בטיפול במתבגר, והכשרתם להתמודדות בבית עם בעיות פרטניות; המרפא בעיסוק מוודא שההורים חשים בנוח עם הפעילות הטיפולית והתרגילים אותם עליהם לבצע בבית עם המתבגר; ועונה על שאלותיהם.

ההתמקדות העיקרית של ריפוי בעיסוק למתבגרים

בני נוער מגיבים באופן הטוב ביותר לפעילות גופנית בריפוי בעיסוק. המטפל משלב את הפעילות הגופנית עם תהליכי למידה וניהול זמן, המובילים לחוויה חיובית יותר. הפעילויות המתאימות לילדים גדולים ובני נוער צעירים כוללות פעילויות חברתיות במועדונים, קבוצות להכנת שיעורים, והשתתפות בחוגים, כשחלק מהפעילויות מבוצעות באופן אישי תחת פיקוח המרפא בעיסוק.

חלק מהפעילויות מבוצעות בחוץ וחלקן בקליניקת המרפא, וכוללות קפיצה על טרמפולינה, או הכשרה באומנויות לחימה, או שכיבות שמיכה. הפעילויות מבוצעות בהתאם להעדפות המתבגר ומיומנויותיו, בהתאם למה שהוא בוחר לעשות, כשההכוונה היא להשתמש בפעילויות על מנת לרפא מצבים התנהגותיים בעייתיים מהם הוא סובל.

מרכז השיקום

מרכז השיקום מתמחה במתן מידע בתחום השיקום, כל מה שרציתם לדעת על שיקום במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:
ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
פסיכולוג
הלם קרב: זיהוי, הבנה ותמיכה – מדריך לחיילים, חברים ובני משפחה

הלם קרב, או פוסט טראומה, הוא מציאות כואבת עבור רבים מהחיילים והחיילות בישראל. על פי נתונים עדכניים, אלפי לוחמים ולוחמות מאובחנים מדי שנה כסובלים מהלם קרב, והמספרים ממשיכים לעלות. זיהוי מוקדם של התסמינים והפניה לטיפול מתאים הם קריטיים להתמודדות מוצלחת ולחזרה לחיים תקינים. מאמר זה נועד לספק מידע, הבנה ותמיכה לחיילים, חברים ובני משפחה המתמודדים עם הלם קרב.

לקריאת המאמר »
תגידו שלום לדליפות היתרונות של תחתונים סופגים לחוזק רצפת האגן

תרגילי רצפת האגן חיוניים לשמירה על שליטה בשלפוחית השתן ומניעת בריחת שתן. תרגילים אלה כוללים כיווץ והרפיה של השרירים התומכים בשלפוחית השתן, הרחם והמעיים. עם זאת, לפעמים עדיין יכולות להופיע דליפות, במיוחד במהלך פעילות גופנית או כתוצאה מחולשת שרירי רצפת האגן.

לקריאת המאמר »
072-3341191
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!