פיזיותרפיה לצניחת איברי המין

שיקום זה לא משחק! בחרו נכון – המרכז לשיקום!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

פיזיותרפיה לצניחת איברי המיןרצפת האגן היא קבוצת שרירים בבסיס עמוד השדרה, המרכיבים את רצפת האגן. יש להם תפקידים חשובים כגון יציבות ליבה, התאפקות שלפוחית השתן והמעיים, ותפקוד מיני.

הגורמים הנפוצים לבעיות רצפת אגן הם מורכבים וכוללים יותר מאשר חולשה בלבד, כך שתרגילי קיגל מהווים פתרון שאינו יעיל תמיד לבעיות מורכבות.

פיזיותרפיה לרצפת האגן מעריכה שרירים אלו ומטפלת בהם. המטפל בודק את מיקום, אורך וחוזק השרירים והאופן בו הם פועלים, או אינם פועלים, עם שאר הגוף, על מנת להשיג את כל התפקודים המורכבים שלהם. בהתבסס על ממצאי ההערכה, ניתן לקבוע את הסיבה העיקרית לתסמינים.

מאפייני טיפול פיזיותרפיה 

לאחר הבנת הסיבה העיקרית לתסמיני רצפת האגן, ניתן לפתח מענה לכל הבעיות הגורמות להם, לנרמל תפקוד איברי המין ולפתור את בעיות התפקוד המיני. כל תכנית הערכה וטיפול מבוצעת באופן פרטני לאישה, בהתאם לצרכיה ורמת נוחותה.

אלו הן סוגיות עדינות, העשויות לכלול טראומה מהעבר. השיקום מכובד כתהליך פרטי אישי ביותר, והטיפול מבוצע תמיד בגדר יכולות האישה ומוכנותה. המטפל והמטופלת מקיימים דיאלוג לגבי האופן בו יבוצעו תרגילי הפיזיותרפיה, וכל הקשיים אותם חווה המטופלת, רגשיים או פיסיים, מטופלים בכל עת.

פיזיותרפיה אינה משיבה את צניחת איברי האגן למיקומם המקורי, אך הטיפול מסייע לשיפור חוזק שרירי רצפת האגן, כך שהם מספקים יותר תמיכה באיברי המין על מנת למנוע צניחה נוספת.

אבחון בעיות צניחת איברי המין

הטיפול מתחיל עם הערכת היסטוריה מפורטת של התסמינים, חששות המטופלת ומטרותיה. בדיקה גופנית בודקת את היציבה, הבטן, הנשימה, ושרירי רצפת האגן.

הערכת שרירי רצפת האגן כרוכה בבדיקה פנימית של הנרתיק, פי הטבעת או שניהם. זוהי בדיקה עדינה המותאמת לרמת הנוחות והכאב של המטופלת. אם היא חוששת מפני הבדיקה, קיימות אפשרויות אבחון וטיפול יעילות אחרות.

מהלך טיפול פיזיותרפיה

הטיפול עשוי להיות כרוך בייעוץ, טיפול ידני, פעילות גופנית, לימוד מחודש ליציבה, ודיקור. המטופלת לומדת על הגורם לבעייתה ומקבלת ייעוץ לגבי שיטות התמודדות.

טיפול פיזיותרפיה ידני הוא חלק משגרת הטיפול, המסייע לשרירים ולמפרקים ליישר את האגן ביעילות. בהתאם לתסמינים, המטופלת עשויה לקבל טיפולי שחרור ותרגילים המסייעים להרפיית שרירי האגן אם הם הדוקים מדי, או תרגילים פרטניים לחיזוק, אם רצפת האגן חלשה או צנחה.

לימוד יציבה מחדש ותרגילי פיזיותרפיה מוודאים שבעיית צניחת איברי המין מטופלת באופן מקיף, תוך הפחתת הסיכון להישנות התסמינים.

דיקור מוצע לשם הקלת כאב, שיפור תפקוד שרירי רצפת האגן והשבתם למצב תקין, ומטפל במתח או חרדה העשויים להוות את אחד הגורמים לבעיה.

פיזיותרפיסט מלמד את המטופלת כיצד להימנע מפעילויות מסוימות ומסייע לה להרכיב תכנית לשינויים פשוטים באורח החיים, אשר מונעים גרימת נזק נוסף למתיחת שרירי רצפת האגן. הוא מלמד אותה אף כיצד לשפר את השליטה בשלפוחית השתן.

מרכז השיקום

מרכז השיקום מתמחה במתן מידע בתחום השיקום, כל מה שרציתם לדעת על שיקום במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:
ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
פסיכולוג
הלם קרב: זיהוי, הבנה ותמיכה – מדריך לחיילים, חברים ובני משפחה

הלם קרב, או פוסט טראומה, הוא מציאות כואבת עבור רבים מהחיילים והחיילות בישראל. על פי נתונים עדכניים, אלפי לוחמים ולוחמות מאובחנים מדי שנה כסובלים מהלם קרב, והמספרים ממשיכים לעלות. זיהוי מוקדם של התסמינים והפניה לטיפול מתאים הם קריטיים להתמודדות מוצלחת ולחזרה לחיים תקינים. מאמר זה נועד לספק מידע, הבנה ותמיכה לחיילים, חברים ובני משפחה המתמודדים עם הלם קרב.

לקריאת המאמר »
תגידו שלום לדליפות היתרונות של תחתונים סופגים לחוזק רצפת האגן

תרגילי רצפת האגן חיוניים לשמירה על שליטה בשלפוחית השתן ומניעת בריחת שתן. תרגילים אלה כוללים כיווץ והרפיה של השרירים התומכים בשלפוחית השתן, הרחם והמעיים. עם זאת, לפעמים עדיין יכולות להופיע דליפות, במיוחד במהלך פעילות גופנית או כתוצאה מחולשת שרירי רצפת האגן.

לקריאת המאמר »
072-3341191
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!