פיזיותרפיה לכתף: איך לטפל ולהקל על הכאב?

שיקום זה לא משחק! בחרו נכון – המרכז לשיקום!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

כאבי כתפיים יכולים לפגוע באיכות החיים שלנו, ואין ספק שהם מחייבים תשומת לב רבה וטיפול מדויק. לכן חשוב להבין מה גורם לכאבים, איך אפשר למנוע אותם ומעל לכל – מה עושים כשהכאב מגיע?

 

הסיבות להופעת הכאב

מבנה הכתפיים הוא מבנה ייחודי מאוד, ויש לו מטרה ברורה: הוא אמור להציע לנו טווח תנועה רחב ואף בזווית של כמעט 360 מעלות. אלא שהייחודיות הזו עלולה גם להטיל על הכתפיים לא מעט עומס, מה שעשוי להוביל להופעתם של הכאבים המוכרים לרבים מאיתנו.

דלקת בכתפיים, למשל, היא תוצאה של חזרה על תנועות מסוימות באופן אינטנסיבי, של מאמץ יתר או של טראומה ופציעות ישירות. לעומת זאת, במצב של כתף קפואה סביר שיורגשו כאבים באזור הזרוע במקביל לטווח תנועה מוגבל של הכתף, ואילו אנשים עם קרע בגיד ירגישו כאב בעת הרמת היד או כאשר הם מבצעים תנועה סיבובית.

 

איך פיזיותרפיה יכולה לעזור?

הבשורה החשובה היא שאפשר להקל משמעותית על כאבים באזור הכתף, ובהחלט אפשר לוותר על השימוש בתרופות ומשככי כאבים לטובת טיפול מדויק ומעמיק הרבה יותר. באמצעות תרגילי פיזיותרפיה לכתף ניתן לצמצם את תחושת הכאב, לשפר את טווח התנועה, לחזק את השרירים ואף לייצב את שרירי הכתף והגב.

למעשה, פיזיותרפיה לגב ולכתף היא כלי יעיל מאוד, שיכול לא רק לספק מענה נקודתי עם הופעת הכאב, אלא גם להפחית את הסיכוי כי יידרשו הליכים פולשניים יותר, כדוגמת ניתוחי כתף.

 

איך אפשר למנוע כאבי כתף?

דרך טובה נוספת להתמודד עם כאבים בכתף היא למנוע את הופעתם מלכתחילה, וזו בהחלט משימה אפשרית. ביצוע יומיומי של תרגילי גמישות ואיזון הוא צעד מבורך בכיוון הנכון, וגם הקפדה על פעילות גופנית שמפעילה את שרירי הכתף ומחזקת אותם יכולה לספק מענה מצוין וחשוב.

באופן ספציפי, תנועות ריקוד ושילוב של תרגילים פיזיותרפיים יכולים לחזק את השרירים ואת הגוף בכלל, לשמר את טווח התנועה של הכתף ולצמצם משמעותית את הסיכוי לפציעות, דלקות וכאבי כתף וגב. כל זאת, לצד הקפדה על יציבה נכונה שתפחית את העומס על הגב והכתפיים, ותפחית אף היא את הסיכון.

סובלים מכאבים בכתף או בגב? לקביעת טיפול בפיזיותרפיה שיקומית והתייעצות טלפונית ללא עלות, התקשרו לצוות המטפלים של Restart Therapy, שיקום פרטי בבית הלקוח, בטלפון מספרו 077-9966400 או בקרו באתר האינטרנט שלנו בכתובת: https://www.restart-therapy.co.il/.

מרכז השיקום

מרכז השיקום מתמחה במתן מידע בתחום השיקום, כל מה שרציתם לדעת על שיקום במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:
ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
פסיכולוג
הלם קרב: זיהוי, הבנה ותמיכה – מדריך לחיילים, חברים ובני משפחה

הלם קרב, או פוסט טראומה, הוא מציאות כואבת עבור רבים מהחיילים והחיילות בישראל. על פי נתונים עדכניים, אלפי לוחמים ולוחמות מאובחנים מדי שנה כסובלים מהלם קרב, והמספרים ממשיכים לעלות. זיהוי מוקדם של התסמינים והפניה לטיפול מתאים הם קריטיים להתמודדות מוצלחת ולחזרה לחיים תקינים. מאמר זה נועד לספק מידע, הבנה ותמיכה לחיילים, חברים ובני משפחה המתמודדים עם הלם קרב.

לקריאת המאמר »
תגידו שלום לדליפות היתרונות של תחתונים סופגים לחוזק רצפת האגן

תרגילי רצפת האגן חיוניים לשמירה על שליטה בשלפוחית השתן ומניעת בריחת שתן. תרגילים אלה כוללים כיווץ והרפיה של השרירים התומכים בשלפוחית השתן, הרחם והמעיים. עם זאת, לפעמים עדיין יכולות להופיע דליפות, במיוחד במהלך פעילות גופנית או כתוצאה מחולשת שרירי רצפת האגן.

לקריאת המאמר »
072-3341191
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!