פיזיותרפיה לטיפול בליקויים במתן צואה

שיקום זה לא משחק! בחרו נכון – המרכז לשיקום!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

פיזיותרפיה לטיפול בליקויים במתן צואהבריחת צואה או עצירות מעידים על ליקויים בשליטה בפעולות המעיים, ומשפיעים באופן משמעותי על איכות החיים. ליקויים אלו עשויים להיות תוצאה של שלשול, צואה יבשה או קשה מדי, נזק או חולשה של שרירי האגן או פי הטבעת, או בעיה נוירולוגית.

נזקים לשרירים ולעצבים עשויים להתרחש במהלך לידה, במיוחד בלידת מלקחיים. יחד עם זאת, מצבים רבים אחרים עלולים לגרום לליקויים במתן צואה. ללא קשר לסיבה, מציאת שיטות התמודדות עם המצב חיונית לשיפור החיים.

פיזיותרפיה מסייעת לליקויים במתן צואה

הטיפול מסייע למצבים אלו בשתי דרכים:

שיפור פיסי של תפקוד רצפת האגן – כולל חיזוק, הרגעה או שניהם, בתכנית מותאמת באופן אישי.

שינוי הרגלים או התנהגויות – העשויים להוות את אחד הגורמים לליקויים במתן צואה. הרגלים לקויים של שימוש בשירותים עשויים להוביל לתסמינים, גם אם רצפת האגן מתפקדת היטב.

מטרת פיזיותרפיה

פיזיותרפיה מטפלת בנשים החוות תחושה מופחתת ברקטום כתוצאה מנזק עצבי, או בנשים הסובלות מהתקפים חוזרים של עצירות. מטרת תכנית הטיפול היא לשפר את עקביות מתן הצואה; לבסס לוח זמנים קבוע לריקון המעיים; למצוא שיטות לגירוי המעיים המובילות לריקון טבעי; ולהקפיד על שינויים בתזונה המשפרים עקביות מתן צואה.

פיזיותרפיסט המתמחה בטיפולי תפקוד אגן ובעיות מעיים מלמד את המטופלת מגוון תרגילים. מטרת האימונים היא חיזוק כל השרירים שנמתחו ונחלשו. האישה מתבקשת לבצע את התרגילים גם בבית, שלוש פעמים ביום, במשך חודש וחצי עד חודשיים. לאחר תקופה זו, ניתן להבחין בשיפור בתסמינים.

שיטות פיזיותרפיה להקלת התסמינים

פיזיותרפיה מסייעת לטיפול בליקויים במתן צואה, באמצעות שיטות שונות, בנוסף לתרגילים, הכוללות:

ביופידבקזוהי שיטת טיפול הכוללת תרגילים לשינוי תפקוד המעיים, באמצעות הצבת מכשיר בדיקה קטן על הישבן. המכשיר כולל חיישן המשדר מידע מפורט לגבי התנועה ולחץ שרירי פי הטבעת, ומשדר את הנתונים למחשב מחובר. האישה מתבקשת לבצע סדרת תרגילים שמטרתם לשפר את תפקוד המעיים, והחיישן מצביע על ביצוע נכון או שגוי של התרגילים.

גירוי העצב הטיביאלי – זהו טיפול פיזיותרפיה חדש יחסית לליקויים במתן צואה. במהלך הטיפול, המטפל מחדיר מחט דקה לעצב הטיביאלי הנמצא בדיוק מעל הקרסול, ומניח אלקטרודה על כף הרגל. זרם חשמלי קל מועבר דרך המחט על מנת לעורר את העצב. לא ידוע כיצד בדיוק עובד טיפול זה, אך זהו טיפול בטוח העובד באופן זהה לגירוי עצב עצם הערווה.

גירוי אנאלי חשמלי – טיפול זה כרוך בהפעלת זרם חשמלי מתון המעורר את כיווץ שרירי פי הטבעת, וחיזוקם לטווח הארוך. השרם החשמלי מופעל באמצעות כלי קטן, המוחדר לפי הטבעת למשך מספר דקות מדי יום, למשך חודשיים עד שלושה.

טיפול אנדוסקופי בחום – זהו טיפול חדש ובטוח נוסף, במהלכו אנרגיית חום מוחלת על שרירי סוגר פי הטבעת באמצעות מכשיר דק, המעודד את הצטלקות הרקמה, מסייע להידוק השרירים ושליטה בתפקוד המעיים.

מרכז השיקום

מרכז השיקום מתמחה במתן מידע בתחום השיקום, כל מה שרציתם לדעת על שיקום במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:
ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
פסיכולוג
הלם קרב: זיהוי, הבנה ותמיכה – מדריך לחיילים, חברים ובני משפחה

הלם קרב, או פוסט טראומה, הוא מציאות כואבת עבור רבים מהחיילים והחיילות בישראל. על פי נתונים עדכניים, אלפי לוחמים ולוחמות מאובחנים מדי שנה כסובלים מהלם קרב, והמספרים ממשיכים לעלות. זיהוי מוקדם של התסמינים והפניה לטיפול מתאים הם קריטיים להתמודדות מוצלחת ולחזרה לחיים תקינים. מאמר זה נועד לספק מידע, הבנה ותמיכה לחיילים, חברים ובני משפחה המתמודדים עם הלם קרב.

לקריאת המאמר »
תגידו שלום לדליפות היתרונות של תחתונים סופגים לחוזק רצפת האגן

תרגילי רצפת האגן חיוניים לשמירה על שליטה בשלפוחית השתן ומניעת בריחת שתן. תרגילים אלה כוללים כיווץ והרפיה של השרירים התומכים בשלפוחית השתן, הרחם והמעיים. עם זאת, לפעמים עדיין יכולות להופיע דליפות, במיוחד במהלך פעילות גופנית או כתוצאה מחולשת שרירי רצפת האגן.

לקריאת המאמר »
072-3341191
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!