עיסוי מסייע רבות לסובלים מתשישות כרונית

שיקום זה לא משחק! בחרו נכון – המרכז לשיקום!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

עיסויעייפות כרונית היא תופעה שהופכת להיות נפוצה יותר ויותר בחברה המודרנית. אנשים רבים סובלים מתסמיני תשישות, המתרחשים כתוצאה ממתח ממושך, לחץ כרוני בעבודה, בעיות משפחתיות, קשיי לימודים או כל מצב מלחיץ אחר. גם תזונה לקויה תורמת לעייפות כרונית, וצריכת קפאין וסוכרים מוסיפים לחץ נוסף על הגוף, כפי שעושים אלכוהול ועישון.

בלוטת יותרת הכליה אחראית לוויסות מחצית ההורמונים בגוף, כשקורטיזון הוא אחד מהורמונים אלו. בדרך כלל, יותרת הכליה משחררת מעט קורטיזול בבוקר, המפעיל את הדחף לרצות להתעורר. עוררות זו יורדת לאט במשך היום, ויורדת מהר יותר בלילה על מנת להכין את הגוף לשינה. כשדפוס נורמאלי זה אינו מתרחש, אדם חש עייפות מוגברת בבוקר ואינו מסוגל לישון בלילה.

תסמיני עייפות יתר

חלק מהתסמינים הנפוצים המאפיינים מצב זה כוללים:

  • תחושת עייפות חמורה פתאומית.
  • שינה שאינה מרעננת, ותחושת עייפות אותה לא ניתן להקל באמצעות שינה או מנוחה
  • העייפות אינה תוצאה של עבודה גופנית מאומצת.
  • דיכאון מתון.
  • חולשת שרירים, או כאבי שרירים ומפרקים ללא נפיחות.
  • דפוסים חמורים של כאבי ראש.
  • תשוקה למזונות מלוחים.
  • סובלנות לאלכוהול.
  • ירידה ביכולת להתמודד עם לחצים.
  • בעיות זיכרון וחוסר יכולת להתרכז.
  • חוסר יכולת לתפקד כרגיל.
  • ירידה במשקל.
  • לחץ דם נמוך.
  • ירידה בחשק המיני.
  • תסמינים נוספים

כדי שעייפות תיחשב לכרונית וחמורה, עליה לעמוד בארבעה קריטריונים אלו לפחות, אך למרות שמצב זה מאובחן בעולם הרפואה הטבעית, הוא אינו מוכר על ידי רופאים.

הבנת טיפול בעיסוי

עיסוי הוא שיטה מומלצת של טיפול אלטרנטיבי, היות ומומחי רפואה משלימה רבים מאמינים ביכולתו להועיל בשיפור הבריאות והרווחה הכללית בקרב הסובלים מעייפות כרונית. תסמיני עייפות כרונית, כשאינם מטופלים, מובילים לתסמינים נוספים של כאבי גוף ונוקשות שרירים. טיפול בעיסוי הוא שיטת ריפוי טבעי המסייעת לשחרור לחץ ומתח מהשרירים, כך שניתן לסייע לגוף להיות רגוע יותר ונטול מתחים.

העיסוי מסייע לשחרור המתח האצור בשרירים ובכך נפטר מרעלים הנמצאים בשרירים. כתוצאה מכך חמצן לדם זורם בחופשיות בכל הגוף, כפי שאמור להיות במצב רגיל. בשל העובדה כי רעלים משתחררים במהלך הטיפול בעיסוי, מומלץ בחום לשתות שתי כוסות מים לאחר הטיפול על מנת לסייע בשטיפת הרעלים אל מחוץ לגוף.

עיסוי לטיפול בעייפות כרונית

עיסוי משמש להסדרת ההורמונים והרגעת מערכת העצבים להפחתת תגובת הלחץ. הוא מסייע בהקלת דיכאון ומסייע להירדמות בקלות ושנת לילה איכותית. בנוסף, העיסוי מסייע לתסמיני תשישות הכליה, מסייע בהפחתת הורמוני הלחץ בזרם הדם ומגרה את זרימת מערכת הלימפה.

סגנונות עיסוי כגון שיאצו, עיסוי תאילנדי, עיסוי ארומתרפי ועיסוי שוודי נהדרים להשלמת טיפול בעייפות כרונית. שימוש בשמנים ארומתרפיים מסייע להרגעת הנפש והגברת הקלת הלחץ. עיסוי רקמות עמוקות אינו מומלץ למצב זה.

עייפות כרונית מגיבה היטב לטיפולי עיסוי עדינים ידניים, היות והטיפולים מסייעים בהקלת חרדה שאינה מאפשרת הרפיה, ובכך מסייעים לשינה והתאוששות. גם טיפולי דיקור שימושיים ומסייעים להפחתת התסמינים למשך מספר ימים עד מספר שבועות. עיסוי גוף מלא מועיל לקידום הרפיית השרירים והעצבים, שהיא המטרה הראשונה של טיפול בעיסוי: להרגיע את הנפש וכתוצאה מכך להרגיע את הגוף, במיוחד במצבי לחצים.

יש לוודא קבלת עיסוי ממטפל מוסמך, לתקשר עימו היטב את אופי תסמיני העייפות, השפעתם וחומרתם, ולקבל את הטיפול ממטפל מיומן בהתמודדות עם עייפות כרונית. יש להבין כי עיסוי הוא גישה טיפולית הוליסטית המשלבת תזונה נכונה, מנוחה ופעילות גופנית. זהו כלי שימושי ביותר להתמודדות עם עייפות, אך אינו מרפא אותה כשהוא מבוצע לבד.

ראו גם:

טיפולי רפלקסולוגיה במהלך השיקום

שיקום פסיכולוגי

שיקום רצפת אגן

מרכז השיקום

מרכז השיקום מתמחה במתן מידע בתחום השיקום, כל מה שרציתם לדעת על שיקום במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:
ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
פסיכולוג
הלם קרב: זיהוי, הבנה ותמיכה – מדריך לחיילים, חברים ובני משפחה

הלם קרב, או פוסט טראומה, הוא מציאות כואבת עבור רבים מהחיילים והחיילות בישראל. על פי נתונים עדכניים, אלפי לוחמים ולוחמות מאובחנים מדי שנה כסובלים מהלם קרב, והמספרים ממשיכים לעלות. זיהוי מוקדם של התסמינים והפניה לטיפול מתאים הם קריטיים להתמודדות מוצלחת ולחזרה לחיים תקינים. מאמר זה נועד לספק מידע, הבנה ותמיכה לחיילים, חברים ובני משפחה המתמודדים עם הלם קרב.

לקריאת המאמר »
תגידו שלום לדליפות היתרונות של תחתונים סופגים לחוזק רצפת האגן

תרגילי רצפת האגן חיוניים לשמירה על שליטה בשלפוחית השתן ומניעת בריחת שתן. תרגילים אלה כוללים כיווץ והרפיה של השרירים התומכים בשלפוחית השתן, הרחם והמעיים. עם זאת, לפעמים עדיין יכולות להופיע דליפות, במיוחד במהלך פעילות גופנית או כתוצאה מחולשת שרירי רצפת האגן.

לקריאת המאמר »
072-3341191
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!