סחרחורות לא מוסברות – מתי סחרחורת אינה רק סתם סחרחורת?

שיקום זה לא משחק! בחרו נכון – המרכז לשיקום!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

סחרחורות היא מונח אשר משמש לתיאור מגוון רחב של תחושות לרבות עילפון, סחרור, חולשה וחוסר יציבות. הסחרחורת היא אחת הסיבות הנפוצות ביותר למבוגרים לביקור אצל רופא משפחה. על אף שמדובר על תופעה נפוצה שכמעט כל אדם סובל ממנה מדי פעם, הרי שתחושה תכופה של סחרחורות יכולה לפגוע באיכות החיים של האדם. חשוב מאוד במקרה של סחרחורות תכופות לגשת כדי לאבחן את הסיבה המדויקת לסחרחורות ולקבל טיפול בהתאם לאבחון הסיבה.

 

סיבות נפוצות לסחרחורות

ישנן כמה סיבות נפוצות לסחרחורות, אשר רבים מהאנשים הסובלים מסחרחורות לא מוסברות יתגלו כסובלים מהן בגין אותן סיבות. בין הסיבות הנפוצות ניתן למצוא: הפרעה באוזן הפנימית אשר קרויה גם ורטיגו. מדובר על תחושת שווא שהסביבה מסתובבת או נעה שכן, בגין ההפרעה המדוברת המוח מקבל אותות שלא תואמים את מה שהעיניים והעצבים התחושתיים מקבלים. ורטיגו הוא התוצאה המתקבלת כאשר המוח מנסה להתמודד עם בלבול במסרים הללו. התסמינים המאפיינים ורטיגו מעבר לסחרחורת יהיו:  כאבי ראש, סחרחורות ועוד. סיבה נפוצה נוספת לסחרחורות היא זיהום ויראלי בעצב הוסטיבולרי שהוא עצב שיווי המשקל וכן מיגרנה, בעיות בזרימת הדם, לחץ דם נמוך, מחסור חמור בברזל אשר גורם לאנמיה ועוד. את כל הסיבות המדוברות ועוד, קל לאבחן ולרוב הרופאים יגיעו לאחת מהאבחנות המדוברות כאשר אדם יגיע לאבחן סחרחורות בלתי מוסברות שפוקדות אותו.

 

מהן הסיבות לסחרחורות בלתי מוסברות שקשה לאבחן?

בעוד שיש סיבות לסחרחורות בלתי מוסברות שקל לאבחן, ישנן סיבות חמורות יותר לסחרחורות שיותר קשה לאבחן, כך לדוגמא: אם אדם עבר שבץ מוחי חולף והוא לא מודע לכך, הוא יכול לסבול מסחרחורות מעין אלה, אם אדם קיבל מכה חזקה בראש ונפגע אך לא נבדק ולאחר מכן מתחיל לסבול מסחרחורות מעין אלה, ייתכן מאוד שהוא סובל מדימום פנימי כלשהו במוח שיכול לסכן אותו מאוד.  מעבר לכך, גם גידולים, שפירים או ממאירים במוח, יכולים להיות הגורם לסחרחורות בלתי מוסברות. מדובר על גורמים שקשה לאבחן אך עם זאת חשוב מאוד לאבחן וזאת כדי שהאדם יקבל את הטיפול המתאים בהתאם לאבחנה. סיבות נוספות שקשה יותר לאבחן לסחרחורות בלתי מוסברות הם: זיהומים בדרכי הנשימה שיכולים להשפיע גם על המוח ובהתאם לכך לגרום לסחרחורות ועוד.

 

מהו הטיפול לסחרחורות?

טיפול בסחרחורות יהיה בהתאם לאבחנה. כלומר, בהתאם לגורם אשר בגינו האדם סובל מסחרחורות. בין הטיפולים הנפוצים ניתן למצוא: תרופות שונות המקלות על הסחרחורות והבחילה, תרופות נוגדות חרדה במידה והסחרחורות נובעות ממצב נפשי, משתנים אם מדובר על סחרחורות הנובעת ממחלת מנייר, רפואה מונעת למיגרנה במידה ומיגרנה היא הגורם לסחרחורות וכן, טיפול בשיווי משקל הרלוונטי לאנשים הסובלים מורטיגו, הליכים כירורגיים במידה ומדובר על גידול שיש צורך להסיר, מתן ברזל או מנות דם במידה ומדובר על סחרחורות הנובעות ממחסור חמור בברזל או מאנמיה ועוד.

בכל הנוגע לסחרחורות בלתי מוסברות אשר פוקדות אתכם, הדבר החשוב ביותר הוא לפנות לרופא כדי לאבחן את המקור לבעיה ולקבל טיפול מתאים.

**המאמר מהווה מידע כללי בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ רפואי.

 

 

 

מרכז השיקום

מרכז השיקום מתמחה במתן מידע בתחום השיקום, כל מה שרציתם לדעת על שיקום במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:
ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
פסיכולוג
הלם קרב: זיהוי, הבנה ותמיכה – מדריך לחיילים, חברים ובני משפחה

הלם קרב, או פוסט טראומה, הוא מציאות כואבת עבור רבים מהחיילים והחיילות בישראל. על פי נתונים עדכניים, אלפי לוחמים ולוחמות מאובחנים מדי שנה כסובלים מהלם קרב, והמספרים ממשיכים לעלות. זיהוי מוקדם של התסמינים והפניה לטיפול מתאים הם קריטיים להתמודדות מוצלחת ולחזרה לחיים תקינים. מאמר זה נועד לספק מידע, הבנה ותמיכה לחיילים, חברים ובני משפחה המתמודדים עם הלם קרב.

לקריאת המאמר »
תגידו שלום לדליפות היתרונות של תחתונים סופגים לחוזק רצפת האגן

תרגילי רצפת האגן חיוניים לשמירה על שליטה בשלפוחית השתן ומניעת בריחת שתן. תרגילים אלה כוללים כיווץ והרפיה של השרירים התומכים בשלפוחית השתן, הרחם והמעיים. עם זאת, לפעמים עדיין יכולות להופיע דליפות, במיוחד במהלך פעילות גופנית או כתוצאה מחולשת שרירי רצפת האגן.

לקריאת המאמר »
072-3341191
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!