סבסוד מתקנים נגישים לבעלי מוגבלויות

שיקום זה לא משחק! בחרו נכון – המרכז לשיקום!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

נכות ומוגבלות פיזית יכולה להופיע בכל בית בישראל. בחלק מהמקרים בתים לא יהיו נגישים, בין אם באופן חיצוני ובין אם בתוך הבית. משרד הבינוי והשיכון מסייע במימון והתאמת דירות ובתים לאנשים המוגבלים בניידותם כין אם באמצעות מענק או כין אם בהלוואה לצורך הנגשה קבועה. באיזה סכום הוא מסבסד את המתקנים וכיצד ניגשים להליך? הכנו עבורך מדריך מלא. 

סבסוד מתקני הרמה והנגשה לבית

אנשים רבים הסובלים ממוגבלות פיזית יתקשו להיכנס ולצאת מבתים פרטיים ומשותפים ללא הנגשה מדויקת לצרכיהם. זו יכולה להיות רמפה לכניסת הבית או מעלות שיסייע להגיע לקומה כאשר אין מעלית בבניין ואלה יכולים להיות שינויים בתוך הבית, למשל להרחבת דלת כדי שניתן יהיה להיכנס דרכה עם כיסא גלגלים. 

משרד הבינוי והשיכון יכול לסייע באמצעות מענק או הלוואה ולעיתים שניהם יחד כדי להנגיש את הבית ואת הכניסה אליו. לשינויים פנימיים וחיצוניים הסיוע עומד על 65,000 ₪, להתקנת מעלון הסיוע עומד על 130,000 ₪. באמצעות הסיוע ניתן לבצע התאמות במטבח, להתקין משטחי גישה, להתקין מעקות ולבצע שינויים בתוך חדרי האמבטיה והשירותים. כמו כן, אחד השינויים המתבקשים בבתים הוא הרחבת פתחי הדלתות במקרה של אנשים המתניידים באמצעות כסאות גלגלים. 

הזכאים לסיוע הם אנשים שמוסד רפואי מוכר קבע לגביהם כי תנועתם או תפקודם מוגבלים בשל מחלה או בשל פגיעה במערכת המוטורית, אנשים חולים במחלה מתקדמת והם מתניידים באמצעות כיסא גלגלים, הליכון, פרוטזה או קביים. אנשים שקיבלו בעבר את הסיוע ומצבם הבריאותי הוחמר ואנשים שעברו דירה בעקבות עבודה של המטפלים העיקריים בהם והיה הכרח במעבר הדירה. 

הרכב הסיוע וגובהו יקבעו על פי מספר החדרים בבית, הכנסות בני הבית, מספר הנפשות שבו, כאשר בחישוב מתייחסים להכנסות ברוטו משכר וקצבאות. 

סבסוד רכב לבעלי מוגבלויות

לאנשים שנקבעה להם דרגת נכות בשיעור של 40% ומעלה ונפגעי פעולות איבה עם פגיעה ברגליים קיימת זכאות לדמי נסיעות או ניידות או סיוע ברכישה ואחזקת רכב רפואי. כדי לבדוק זכאות למימוש הסבסוד לרכב יש לפנות למחלקת השיקום בסניף הביטוח הלאומי הקרוב למקום המגורים ויש לעמוד בכמה תנאים: יש להחזיק ברישיון נהיגה בתוקף וקיים תנאי נוסף – הנהג צריך להיות מאושר כאדם כשיר לנהיגה על ידי המכון לבטיחות בדרכים. אם אין אישור כזה עדיין ניתן לממש את הסבסוד במידה וקיים בן משפחה מדרגה ראשונה שיכול לנהוג והוא אושר על ידי אגף השיקום. מי שאחראי על התאמת הרכב הוא אגף השיקום, גובה הסיוע יקבע בהתאם לנפח המנוע שאושר ודגם הרכב, כאשר קביעת גודל נפח המנוע נקבעת לפי סוג פגיעה ודרגת נכות. 

כיצד מגישים תביעה לסבסוד מתקן הנגשה אישי?

הליך הגשת הבקשה להתאמת הבית או הדירה מתחילים בביקור אצל רופא המשפחה או אחיות קופת החולים, מהם יש לבקש הפנייה לריפוי בעיסוק להתאמת דיור. למי שפונה יתואם ביקור של מרפאה בעיסוק בבית בו מעוניינים לבצע את ההתאמות הנדרשות. לאחר הביקור נבנית תוכנית אישית ובה המלצות המרפאה בעיסוק. אם מדובר על אנשים המאושפזים בבית החולים והם מעוניינים לבצע התאמה מהירה, יש לפנות למרפאה בעיסוק של בית החולים. 

**המידע נכון ליום כתיבתו ויש להתעדכן מעת לעת במידע במוסדות השונים. 

מרכז השיקום

מרכז השיקום מתמחה במתן מידע בתחום השיקום, כל מה שרציתם לדעת על שיקום במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:
ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
פסיכולוג
הלם קרב: זיהוי, הבנה ותמיכה – מדריך לחיילים, חברים ובני משפחה

הלם קרב, או פוסט טראומה, הוא מציאות כואבת עבור רבים מהחיילים והחיילות בישראל. על פי נתונים עדכניים, אלפי לוחמים ולוחמות מאובחנים מדי שנה כסובלים מהלם קרב, והמספרים ממשיכים לעלות. זיהוי מוקדם של התסמינים והפניה לטיפול מתאים הם קריטיים להתמודדות מוצלחת ולחזרה לחיים תקינים. מאמר זה נועד לספק מידע, הבנה ותמיכה לחיילים, חברים ובני משפחה המתמודדים עם הלם קרב.

לקריאת המאמר »
תגידו שלום לדליפות היתרונות של תחתונים סופגים לחוזק רצפת האגן

תרגילי רצפת האגן חיוניים לשמירה על שליטה בשלפוחית השתן ומניעת בריחת שתן. תרגילים אלה כוללים כיווץ והרפיה של השרירים התומכים בשלפוחית השתן, הרחם והמעיים. עם זאת, לפעמים עדיין יכולות להופיע דליפות, במיוחד במהלך פעילות גופנית או כתוצאה מחולשת שרירי רצפת האגן.

לקריאת המאמר »
072-3341191
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!