גורמים לכאבים באגן הירכיים

שיקום זה לא משחק! בחרו נכון – המרכז לשיקום!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

גורמים לכאבים באגן הירכייםכשמתעוררים כאבים מתחת לטבור או באגן הירכיים, המצב נקרא כאבי אגן. כאבים אלו עשויים להתרחש כתוצאה מגורמים רבים.

במקרים מסוימים הכאב מאותת על סימן שאינו מזיק המעיד על פריון או הפרעת עיכול, אך במקרים חמורים הכאבים מעידים על דגל אדום המסמן את הצורך להגיע לבית החולים. מאמר זה סוקר את הגורמים הנפוצים לכאבים באגן הירכיים.

תסמונת המעי הרגיז (IBS)

אם כאבי הבטן כוללים התכווצויות באזור האגן, נפיחות הבטן התחתונה ושלשולים או עצירות שחוזרים, יש להתייעץ עם הרופא על מנת להבין את הבעיה.

יתכן שהכאבים נובעים מתסמונת המעי הרגיז, ורופאים אינם בטוחים מה גורם לה, אך מייעצים על שינויי תזונה, שיטות התמודדות עם מתחים ותרופות.

כאבי ביוץ

כשמתרחשים כאבים חדים בין המחזור החודשי, הכאבים מעידים על התרחשות הביוץ. בתקופה זו, השחלה משחררת ביצית עם נוזל ודם, במצב העשוי לגרום לגירוי.

הסיבה לכאבים היא התרחשותם באמצע המחזור החודשי. הכאב עשוי להחליף צדדים בכל חודש, והמצב אינו מזיק ונוטה להיעלם מעצמו בתוך מספר שעות.

תסמונת קדם וסתית

מצב זה כרוך בהתכווצויות בבטן התחתונה, הנמשכות כיום אחד עד שלושה ימים. הכאבים נובעים כתוצאה מהתהליך החודשי של בניית הרחם את רירית הרקמה, שם יכול עובר להישתל ולגדול. אם לא מתרחש הריון, הרירית מתפרקת ונשפכת מחוץ לגוף במהלך המחזור החודשי.

כשהרחם מתהדקת ודוחפת את הרירית החוצה, מתרחשות ההתכווצויות. מומלץ להשתמש בכרית חימום או במשככי כאבים ללא מרשם על מנת להקל את הכאבים. גם פעילות גופנית מסייעת. ניתן להתייעץ עם הרופא לגבי כאבי תסמונת קדם וסתית, ולקבל מרשם לגלולות למניעת הריון ממותגים מסוימים, או תרופות נוגדות דיכאון.

מחלות המועברות במגע מיני

כאבים באגן הירכיים הם סימן אזהרה למחלות מין מסוימות. שתי המחלות הנפוצות ביותר הן כלמידיה וזיבה. במקרים רבים, שתי המחלות עשויות להתרחש במקביל, ולא תמיד מופיעים תסמינים.

אך כאשר התסמינים קיימים, הם מתבטאים בכאבים במהלך השתנה, דימום בין המחזור החודשי, והפרשות חריגות מהנרתיק. יש להתייעץ עם הרופא ולהקפיד שגם השותפים המיניים ייבדקו ויטופלו, אך שהזיהום לא יעבור שוב.

מחלות דלקתיות באגן

זהו סיבוך של מחלות המועברות במגע מיני, הנחשבות לגורם הראשי למניעת פוריות בקרב נשים. מחלות אלו עלולות לגרום לנזק קבוע ברחם, בשחלות ובחצוצרות. כאבי בטן, חום, הפרשות חריגות מהנרתיק וכאב במהלך יחסי מין או השתנה עשויים להיות חלק מהתסמינים.

יש לקבל טיפול מיידי על מנת למנוע נזק. הטיפול כולל אנטיביוטיקה, ובמקרים חמורים יתכן שיהיה צורך באשפוז. גם בן הזוג צריך להיות מטופל.

ציסטות בשחלות

השחלות משחררות ביציות במהלך הביוץ. לעיתים זקיק אינו נפתח לשחרור הביצית, או שהוא מתרסק לאחר שהוא מתנפח עם נוזל, ומצב זה גורם לציסטה בשחלות. מצב זה אינו מזיק ונעלם מעצמו, אך עלול לגרום לכאבי אגן, לחץ ונפיחות.

אם הציסטה מתפרצת או מתפתלת, היא עלולה לגרום לכאב פתאומי חמור המצריך ביקור בחדר המיון. רופאים מזהים את הציסטה במהלך בדיקת אגן או אולטרסאונד.

דלקת התוספתן – אם מתרחש כאב חד בחלק הימני התחתון של הבטן, הגורם להקאות וחום, זוהי דלקת התוספתן. עם הופעת תסמינים אלו, יש להגיע לחדר המיון, שכן יתכן שקיים צורך בניתוח. אם הכאב אינו מטופל, הזיהום עלול להתפשט בגוף ולגרום לסיבוכים רציניים.

פיברואידים של הרחם – אלו הם גידולים על דופן הרחם או בתוכה, אך אינם סרטניים. גידולים אלו שכיחים בקרב נשים בגילאי שלושים וארבעים, ואינם גורמים לבעיות. אך חלק מהנשים חוות לחץ בבטן התחתונה, כאבי גב תחתון, מחזור חודשי כבד, כאבים במהלך קיום יחסי מין או בעיות בהריון. יש להתייעץ עם הרופא לגבי הצורך בטיפולים לכיווץ הגידולים או הסרתם.

מרכז השיקום

מרכז השיקום מתמחה במתן מידע בתחום השיקום, כל מה שרציתם לדעת על שיקום במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:
ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
פסיכולוג
הלם קרב: זיהוי, הבנה ותמיכה – מדריך לחיילים, חברים ובני משפחה

הלם קרב, או פוסט טראומה, הוא מציאות כואבת עבור רבים מהחיילים והחיילות בישראל. על פי נתונים עדכניים, אלפי לוחמים ולוחמות מאובחנים מדי שנה כסובלים מהלם קרב, והמספרים ממשיכים לעלות. זיהוי מוקדם של התסמינים והפניה לטיפול מתאים הם קריטיים להתמודדות מוצלחת ולחזרה לחיים תקינים. מאמר זה נועד לספק מידע, הבנה ותמיכה לחיילים, חברים ובני משפחה המתמודדים עם הלם קרב.

לקריאת המאמר »
תגידו שלום לדליפות היתרונות של תחתונים סופגים לחוזק רצפת האגן

תרגילי רצפת האגן חיוניים לשמירה על שליטה בשלפוחית השתן ומניעת בריחת שתן. תרגילים אלה כוללים כיווץ והרפיה של השרירים התומכים בשלפוחית השתן, הרחם והמעיים. עם זאת, לפעמים עדיין יכולות להופיע דליפות, במיוחד במהלך פעילות גופנית או כתוצאה מחולשת שרירי רצפת האגן.

לקריאת המאמר »
072-3341191
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!