כאבי אגן? ציוד רפואי שיוכל לעזור

שיקום זה לא משחק! בחרו נכון – המרכז לשיקום!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

דלקת בדרכי השתן היא מחלה לא פשוטה להתמודדות. היא נחשבת לשכיחה במיוחד: בעיקר בקרב נשים, גם אם גברים כאבי אגן? ציוד רפואי שיוכל לעזוררבים סובלים ממנה. הדלקת כוללת שורה ארוכה של תסמינים לא נעימים, ביניהם כאב או תחושת צריכה בעת מתן שתן, הגדלת תדירות מתן השתן, רצון להתרוקן גם לאחר גיחות תכופות לשירותים – וגם כאבים באגן. אצל כל אדם יופיעו התסמינים באופן שונה, אך הצפי הוא להופעת כמה סימפטומים לפחות במהלך האפיזודות השונות של הדלקת.

כאבי אגן אינם שמורים רק לדלקות בדרכי השתן, מה שמסביר מדוע מדובר בבעיה נפוצה שמצריכה פתרון. שורה ארוכה של מוצרים רפואיים, שפותחו במרוצת השנים, יכולה להפוך את חייהם של הסובלים מכאבים לפשוטים יותר.

לכל כאב חוקים משלו

אחת מהנחות המפתח בעולם הרפואה היא שהנסיבות הספציפיות של כאבים או בעיות בריאותיות אחרות עשויות להשפיע על הטיפול. גם במקרה של כאבי אגן, נשאלת פעמים רבות שאלת המקור שלהם. הטיפול בכאבים הנוגעים מדלקת בדרכי השתן עשוי להיות שונה מאשר כאבים הצצים אצל ספורטאים עקב טראומה לגוף או נזק מצטבר. במהלך הבדיקה והאבחון וקביעת הפתרונות הספציפיים ייעשה קרוב לוודאי אבחון מקיף של מצב הגוף והנסיבות שעשויות להסביר את הכאבים.

כך או כך, יש כיום מספר לא מבוטל של פתרונות אפשריים שיכולים לסייע להפחית את הכאבים באגן. טיפולי פיזיותרפיה נפוצים מאוד בשדה המשחק ומשתלבים ברוב תכניות הטיפולים בבעיות באגן. הם מורכבים משורה ארוכה של תרגילים ומניפולציות על הגוף, בהדרכת הפיזיותרפיסט. האחרון עשוי בהחלט להעניק רשימה של תרגילים לביצוע בבית, כאשר התמדה בהם יכולה להקל על הכאבים ולהחזיר את האגן לתפקוד ראוי בצורה מהירה יחסית.

מגוון מוצרים ועזרים ייעודיים לטיפול בכאבי אגן

סטימולטורים

בגזרת המוצרים תמצאו בעיקר מכשירים שהמטרה שלהם היא לשקם ולטפל בשרירי רצפת האגן, בהנחה שסיוע זה עשוי להפחית באופן משמעותי את הכאבים שחווים. חלק מרכזי בטיפולים המוצעים מקבלים הסטימולטורים למיניהם, המחזקים את שרירי רצפת האגן באמצעות גירויים חשמליים – מה שגם מסייע להפחתת כאבים המופיעים באזור. יש כיום מספר סוגי סטימולטורים הפועלים באופן שונה, גם אם מטרת העל בהם דומה.

מכשירי ביופידבק

מכשיר ביופידבק משמש כיום להפחתת כאבים ולחיזוק השרירים באזורים שונים בגוף, והוא עשוי להיכנס גם לתמונת ההתמודדות עם כאבים באגן. המכשיר למעשה מציג מידע על אופן הפעילות של השרירים השונים ברצפת האגן, באמצעות אלקטרודות המחוברות לשרירים ובוחנות פרמטרים דוגמת מידת ההתנגדות והכיוון. תוך כדי המכשיר מסייע בביצוע תרגילים שונים לחיזוק השרירים ולהפחתת כאבים כתוצאה מכך.

משקולות​

חלק מהמוצרים המוצעים כיום בשדה המשחק הם תלויי אוכלוסיית יעד. כאבים באגן הם כאמור נפוצים יותר בקרב נשים, כך שישנם מוצרים שונים המיועדים אך ורק לנשים. דוגמא מובהקת היא מערכת משקולות להצבה בנרתיק, שמטרתן היא לשפר את הכוח ברצפת האגן ולטפל בבעיות שונות הנובעות מתפקוד לקוי של האגן. עיקרון הפעילות הוא עבודה של חרוטים באמצעות מנגנון רפלקס אוטומטי, הפועל עם הכנסת החרוט לתוך הנרתיק. השרירים נכרכים מסביב לקונוס, מה שמאפשר לאישה לזהות אותם ובעיקר מחזיר לשרירים את הגמישות שעלולה להיאבד להם.

אפשר לשלב עם רפואה משלימה

שימו לב שלצד התרופות והמכשירים, ניתן להפחית את הכאבים באמצעות פתרונות שונים משדה הרפואה המשלימה או האלטרנטיבית. בין היתר מדובר כאן בשיטות דוגמת יוגה, שיטת פאולה, פילאטיס, שיטת גיראם, פלדנקרייז ועוד. מומלץ להרכיב תכנית אישית של טיפולים באמצעות איש מקצוע, תוך התייחסות למאפיינים של הכאב המופיעים אצל האדם, למקורות האפשריים שלו ולנתונים פיזיולוגיים רלוונטיים.

מרכז השיקום

מרכז השיקום מתמחה במתן מידע בתחום השיקום, כל מה שרציתם לדעת על שיקום במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:
ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
פסיכולוג
הלם קרב: זיהוי, הבנה ותמיכה – מדריך לחיילים, חברים ובני משפחה

הלם קרב, או פוסט טראומה, הוא מציאות כואבת עבור רבים מהחיילים והחיילות בישראל. על פי נתונים עדכניים, אלפי לוחמים ולוחמות מאובחנים מדי שנה כסובלים מהלם קרב, והמספרים ממשיכים לעלות. זיהוי מוקדם של התסמינים והפניה לטיפול מתאים הם קריטיים להתמודדות מוצלחת ולחזרה לחיים תקינים. מאמר זה נועד לספק מידע, הבנה ותמיכה לחיילים, חברים ובני משפחה המתמודדים עם הלם קרב.

לקריאת המאמר »
תגידו שלום לדליפות היתרונות של תחתונים סופגים לחוזק רצפת האגן

תרגילי רצפת האגן חיוניים לשמירה על שליטה בשלפוחית השתן ומניעת בריחת שתן. תרגילים אלה כוללים כיווץ והרפיה של השרירים התומכים בשלפוחית השתן, הרחם והמעיים. עם זאת, לפעמים עדיין יכולות להופיע דליפות, במיוחד במהלך פעילות גופנית או כתוצאה מחולשת שרירי רצפת האגן.

לקריאת המאמר »
072-3341191
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!