טיפול בגלי הלם: האם זה מסוכן?

שיקום זה לא משחק! בחרו נכון – המרכז לשיקום!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

טיפול בגלי הלם הוא טיפול המשתמש בגלי קול לטיפול במצבים רבים ושונים. זה יכול לשמש לטיפול בכאב כרוני, חרדה ודיכאון. המכונה הראשונה לטיפול בגלי הלם נוצרה בשנות הארבעים על ידי רופא רוסי בשם ולדימיר בכטרב. היא נקראה במקור מכונת "בחטרב" והיא הומצאה על מנת לטפל בחולי שחפת על ידי שימוש בגלי קול במקום מחטים או תרופות. בשנים האחרונות חלה התקדמות משמעותית בטיפול בגלי הלם במגוון מצבים.

מה זה גלי הלם?

טיפול בגלי הלם הוא סוג של פיזיותרפיה לא פולשנית המשמשת לטיפול באנשים עם כאב כרוני, דלקת פרקים או מצבי שריר ושלד אחרים. טיפול בגלי הלם נחקר רבות והוכח שיש לו יתרונות רבים. הוא נמצא בשימוש במדינות רבות ברחבי העולם ונמצא בטוח ויעיל לטיפול בהרבה סוגים שונים של כאב. ניתן ליישם את הטיפול בגלי הלם על פני הגוף או בתוך הגוף בהתאם למצב המטופל. זה פועל על ידי יצירת גל לחץ אקוסטי שעובר בגוף ומפעיל קולטני כאב בחלקים שונים של הגוף. טיפול בגלי הלם יכול לעבוד גם כמרפי שרירים, וזו הסיבה שהוא משמש לעתים קרובות לטיפול בפציעות שרירים כגון מתיחות, נקעים, שברים וכו'. טיפול בגלי הלם הוא טיפול בכמה סוגים של כאב כרוני שיכול להיגרם מפציעה או מחלה. הוא שולח פעימה בלחץ גבוה של גלי קול דרך הגוף כדי לעורר את העצבים והשרירים.

טיפול זה משמש לטיפול במגוון רחב של מצבים, כולל:

  •  דלקת פרקים
  • דלקת בגידים
  • פציעות רצועות
  • שברים
  • כאב כרוני
  • התכווצות שרירים
  • נקעים ומתיחות

 

טיפול בגלי הלם נמצא בשימוש יותר ויותר בבתי חולים, במרפאות ואפילו בפרקטיקה פרטית. הוכח כיעיל בטיפול באנשים עם מצבי כאב כרוניים כגון פיברומיאלגיה, דלקת מפרקים ניוונית, דלקת מפרקים שגרונית, תסמונת התעלה הקרפלית או פציעות בחוט השדרה. טיפול בגלי הלם יכול לשמש כחלופה לניתוח לטיפול בכמה סוגים של כאבי גב. טיפול בגלי הלם קיים כבר עשרות שנים אך עם התקדמות הטכנולוגיה, ניתן כיום להשתמש בו בצורה יעילה יותר ופחות פולשנית. טיפול בגלי הלם הוא סוג של טיפול לא פולשני המשתמש בגלי קול כדי לעורר את תהליך הריפוי הטבעי של הגוף. הוא משמש לטיפול בסוגים מסוימים של פציעות כגון שברים בעצמות, פציעות שרירים ופציעות חוט השדרה. גלי הקול נפלטים ממכשיר חיצוני הנקרא מתמר והוא יוצר רעידות קטנות שעוברות בגוף. למידע נוסף ביקרו באתר המרכז לטיפול בגלי הלם

טיפול בגלי הלם

טיפול בגלי הלם הוא צורת טיפול המשתמשת בגלי קול כדי לשחרר את כימיקלים הריפוי הטבעיים של הגוף. הוא נמצא בשימוש מאז שנות ה-1800, אך לאחרונה הוא זוכה לתשומת לב רבה יותר בשל יעילותו בטיפול בכאב כרוני ודלקת פרקים. גלי הקול מועברים דרך מכונה היוצרת דופק נשמע. הדופק עובר בגוף ומשחרר אנדורפינים, סרוטונין והורמונים ונוירוטרנסמיטורים אחרים שיכולים לעזור להקל על הכאב. כתוצאה מטיפול זה, מטופלים חווים לעיתים קרובות הקלה בתסמינים כמו כאבי ראש, כאבי שרירים, כאבי פרקים, נדודי שינה, הפרעות חרדה, דיכאון ובעיות במערכת העיכול. טיפול בגלי הלם הוא טכניקה המשתמשת בתנודות מכניות מבוקרות כדי לעזור לגוף להחלים.

 

מרכז השיקום

מרכז השיקום מתמחה במתן מידע בתחום השיקום, כל מה שרציתם לדעת על שיקום במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:
ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
פסיכולוג
הלם קרב: זיהוי, הבנה ותמיכה – מדריך לחיילים, חברים ובני משפחה

הלם קרב, או פוסט טראומה, הוא מציאות כואבת עבור רבים מהחיילים והחיילות בישראל. על פי נתונים עדכניים, אלפי לוחמים ולוחמות מאובחנים מדי שנה כסובלים מהלם קרב, והמספרים ממשיכים לעלות. זיהוי מוקדם של התסמינים והפניה לטיפול מתאים הם קריטיים להתמודדות מוצלחת ולחזרה לחיים תקינים. מאמר זה נועד לספק מידע, הבנה ותמיכה לחיילים, חברים ובני משפחה המתמודדים עם הלם קרב.

לקריאת המאמר »
תגידו שלום לדליפות היתרונות של תחתונים סופגים לחוזק רצפת האגן

תרגילי רצפת האגן חיוניים לשמירה על שליטה בשלפוחית השתן ומניעת בריחת שתן. תרגילים אלה כוללים כיווץ והרפיה של השרירים התומכים בשלפוחית השתן, הרחם והמעיים. עם זאת, לפעמים עדיין יכולות להופיע דליפות, במיוחד במהלך פעילות גופנית או כתוצאה מחולשת שרירי רצפת האגן.

לקריאת המאמר »
072-3341191
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!