חיוך עקום – גורמים וטיפול

שיקום זה לא משחק! בחרו נכון – המרכז לשיקום!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

החיוך שלנו הוא אחד הדברים הבולטים בנו, ואין ספק שכל אחד ואחת היו רוצים שהחיוך שלהם יהיה מושלם, ואם לא מושלם, אז לפחות לא עקום כל כך. החיוך שלנו הוא כרטיס הביקור שלנו פעמים רבות, ולכן חיוך עקום יכול לגרום ללא מעט אנשים להימנע מלחייך או לסבול מביקורת או בושה בשל בעיות בחיוך הטבעי. החיוך היפה הוא המפתח שלנו לשיפור ההופעה החיצונית ואת הביטחון העצמי, אך מעבר לעניין האסתטי, האם לחיוך העקום יכולות להיות גם השלכות בריאותיות? הכנו עבורך מדריך שיעשה לך קצת סדר. 

מהי ההגדרה הקלינית של חיוך עקום?

הגדרה קלינית של חיוך עקום נעשית על ידי אורתודנט וזאת בהתאם למספר פרמטרים שהוא בוחן והגורמים לחיוך העקום. כמובן שבמקרה בו החיוך מתעקם בשל בעיה רפואית שאינה קשורה לתחום האורתודנטיה, יש לבצע את הטיפול בהתאם לממצאים הרפואיים, אך כאשר כן מדובר על תחום זה יש לבצע בדיקה רפואית מקיפה ולטפל בהתאם לממצאים אצל הרופאים המומחים המתאימים. ישנם מקרים בהם האורתודנט מערב בתהליכים גם כירורגים בתחום הפה והלסת, פלסטיקאים או מומחים בתחום שיקום הפה כאשר הוא זה שמחליט על הקו המנחה של הטיפולים. 

בהגדרה, החיוך העקום יכול לנבוע מסיבות אסתטיות ורפואיות כאחד, לכן כאשר האורתודנט מבצע את בדיקתו, הוא מתייחס לאספקטים שונים ולגורמים השונים להופעת החיוך העקום. 

מהם הגורמים לחיוך עקום?

ישנם גורמים רבים לחיוך עקום, זו יכולה להיות בעיה אורתודנטי של השיניים שגורמות ללסת או לשיניים להיות עקומות במיוחד, זה יכול להיות גם חסר בשיניים. ישנן סיבות נוספות, למשל של שיתוק עצב הפנים שיכול להיגרם גם כן מסיבות רבות – ממצב לא ידוע, ועד לזיהום מסוגים שונים כמו הרפס או ליים, מחלות דלקתיות, תסמונות, חבלה, גידול שלוחץ על העצב, מבנה גנטי, אירוע מוחי ועוד. בסופו של דבר חיוך עקום צריך להיות מאובחן באופן מדויק כדי שיהיה ניתן לספק את הטיפול המותאם ביותר. 

כיצד ניתן לטפל בחיוך עקום והאם תמיד ניתן לתקן אותו?

כאשר מדובר על יישור הלסת והשיניים המומחיות הנה בידיו של המומחה באורתודונטיה אשר עוסק באבחון וטיפול בבעיות הגורמות לחיות העקום. הטיפול בחיוך העקום נחוץ לא רק בשל נושאי אסתטיקה, אלא גם בשל צרכים רפואיים, למשל, כאשר הסגר אינו תקין והמגעים בין שתי הלסתות אינם תקינים. במצב כזה יכולה להיווצר לטווח הקצר והרחוק פגיעה במפרק הלסת, וגם יכולים להיות כאבים קשים בזמן שהלסת התחתונה נמצאת בתנועה. כאשר יש שיניים או לסת בולטת יש סיכוי גבוה יותר לחבלות בשיניים ומסיבה זו גם כן מבצעים את הטיפול, במיוחד כאשר מדובר על ילדים ובני נוער שנוטים להיחבל יותר. 

כאשר מחפשים אחר אורטודנט מומלץ למבוגרים יש לשים לב כי מדובר על מומחה בתחום וכי הוא עובד בשיתוף פעולה עם מומחים לשיקום הפה בעת הצורך. במיוחד כאשר מדובר בבעיה אצל מבוגרים, יש לבצע בדיקות מקיפות כדי לוודא מהיכן נובעת הבעיה בפה, וכמובן ניסיון, מומחיות והשתלמויות בתחום יסייעו לאבחון מהיר יותר ולתוצאות טיפול גבוהות יותר.   

**הכתוב הינו מידע כללי ואינו מהווה תחליף לייעוץ רפואי.

מרכז השיקום

מרכז השיקום מתמחה במתן מידע בתחום השיקום, כל מה שרציתם לדעת על שיקום במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:
ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
פסיכולוג
הלם קרב: זיהוי, הבנה ותמיכה – מדריך לחיילים, חברים ובני משפחה

הלם קרב, או פוסט טראומה, הוא מציאות כואבת עבור רבים מהחיילים והחיילות בישראל. על פי נתונים עדכניים, אלפי לוחמים ולוחמות מאובחנים מדי שנה כסובלים מהלם קרב, והמספרים ממשיכים לעלות. זיהוי מוקדם של התסמינים והפניה לטיפול מתאים הם קריטיים להתמודדות מוצלחת ולחזרה לחיים תקינים. מאמר זה נועד לספק מידע, הבנה ותמיכה לחיילים, חברים ובני משפחה המתמודדים עם הלם קרב.

לקריאת המאמר »
תגידו שלום לדליפות היתרונות של תחתונים סופגים לחוזק רצפת האגן

תרגילי רצפת האגן חיוניים לשמירה על שליטה בשלפוחית השתן ומניעת בריחת שתן. תרגילים אלה כוללים כיווץ והרפיה של השרירים התומכים בשלפוחית השתן, הרחם והמעיים. עם זאת, לפעמים עדיין יכולות להופיע דליפות, במיוחד במהלך פעילות גופנית או כתוצאה מחולשת שרירי רצפת האגן.

לקריאת המאמר »
072-3341191
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!