דליפת שתן מתוך תכיפות – פיזיותרפיה

שיקום זה לא משחק! בחרו נכון – המרכז לשיקום!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

דליפת שתן מתוך תכיפות – פיזיותרפיהדליפת שתן היא איבוד שאינו רצוי של שתן בזמן הלא נכון או במקום הלא נכון. דליפה עשויה להתבטא במספר טיפות או בכמות שתן משמעותית.

דליפת שתן מתוך תכיפות היא צורך דחוף לרוקן את השלפוחית, המופעלת לעיתים כתוצאה ממשהו קטן כמו שמיעת מים זורמים.

הדחף עשוי להיות חזק ביותר, ונשים הסובלות מבעיות שליטה עקב תכיפות צריכות ללכת לשירותים לעיתים קרובות מאוד במהלך היום ולעיתים אף בלילה. הן מתכננות את ימיהן סביב מציאת חדר השירותים הקרוב.

טיפול פיזיותרפיה לדליפת שתן

פיזיותרפיה מבוצעת בחדר טיפולים פרטי, בהנחיית פיזיותרפיסט המעניק טיפול רגיש ומקצועי. הטיפול מתחיל עם הערכה יסודית, והמטופלת מתבקשת לענות על שאלות מפורטות לגבי שליטתה על שלפוחית השתן.

המטפל בודק אף היסטוריה רפואית וכירורגית, הריונות ולידות, תזונה ואורח חיים. בהמשך מבוצעת בדיקה גופנית, אשר עשויה לכלול התבוננות על היציבה, הגב, שרירי הבטן ובדיקה פנימית.

עם השלמת הבדיקה, המטפל מסביר למטופלת את הממצבים והם בוחנים אפשרויות טיפול. זוהי הזדמנות טובה לשאול שאלות על מנת להבין טוב יותר את הבעיות.

מטרת פיזיותרפיה היא השבת השליטה על שלפוחית השתן

הטיפול כרוך בלימוד צעדים פשוטים המשפיעים באופן משמעותי על השליטה בשלפוחית, ומתמקד סביב שרירי רצפת האגן, ולולאת השרירים המסייעים לתמוך ולשלוט בשלפוחית. המטופלת לומדת כיצד לזהותם, להדקם ולהשתמש בהם מבחינה תפקודית על מנת לסייע בשמירת יובש.

שיטות אחרות עשויות לכלול למידת שינוי תפקוד שלפוחית השתן, למידה מחודשת של יציבה, ותרגילים לשרירי בטן ושרירי ליבה אחרים. תכנית תרגילים ביתית מהווה תמיד חלק חשוב מהטיפול.

האופן בו פיזיותרפיה מפחיתה דליפת שתן

אחת השיטות היא שינוי התנהגותי, הכרוך בלימוד מחדש של הליכה לשירותים וריקון יעיל של שלפוחית שתן.

פשוט כפי שזה נשמע, מספר בעיות דליפה נובעות מהרגלים לקויים של שימוש בשירותים והליכה לשירותים כאשר בעצם אין צורך בכך, כמו גם הפעלת מאמץ מוגזם בישיבה על האסלה. הרגלים אלו מפעילים לחץ מיותר על השלפוחית ומחלישים אותה לטווח הארוך.

תרגילי רצפת אגן – השיטות הידועות ביותר של פיזיותרפיה לתפקוד אגן. התרגילים כרוכים בהידוק מודע של השרירים סביב פי הטבעת, הנרתיק, וחזית האגן על מנת "להרימם" פנימה מבלי להפעיל לחץ על הישבן. תרגילים אלו ידועים בכינויים כתרגילי קיגל ונועדו לחזק את רצפת האגן. הם ניתנים לביצוע אף בבית, וכוללים מתיחות איטיות וחזקות או סחיטה מהירה.

גביעי פלסטיק לנרתיק – התקנים בצורת חרוט אותם מחדיר הפיזיותרפיסט לנרתיק כדי לסייע בהפעלת שרירי רצפת האגן. ניתן להוסיף משקולות לגביעים, והם עובדים באמצעות מתיחה הדרגתית של פתח הנרתיק. הגביעים מגרים את רצפת האגן וגורמים לה להתכווץ ולהתהדק תוך ניסיון להחזיק את הגביע במקומו.

אימון שלפוחית השתן – תרגיל זה, פשוטו כמשמעו, משנה את האופן בו השלפוחית מתפקדת. למרות שההשפעות הניכרות של האימון מורגשות כעבור חודש וחצי לפחות, נשים רבות משיגות הצלחה בשינוי תפקוד השלפוחית.

 

אולי יעניין אותך לקרוא גם:

OVA+ מכשיר חדשני להקלה על כאבי המחזור

מרכז השיקום

מרכז השיקום מתמחה במתן מידע בתחום השיקום, כל מה שרציתם לדעת על שיקום במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:
ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
פסיכולוג
הלם קרב: זיהוי, הבנה ותמיכה – מדריך לחיילים, חברים ובני משפחה

הלם קרב, או פוסט טראומה, הוא מציאות כואבת עבור רבים מהחיילים והחיילות בישראל. על פי נתונים עדכניים, אלפי לוחמים ולוחמות מאובחנים מדי שנה כסובלים מהלם קרב, והמספרים ממשיכים לעלות. זיהוי מוקדם של התסמינים והפניה לטיפול מתאים הם קריטיים להתמודדות מוצלחת ולחזרה לחיים תקינים. מאמר זה נועד לספק מידע, הבנה ותמיכה לחיילים, חברים ובני משפחה המתמודדים עם הלם קרב.

לקריאת המאמר »
תגידו שלום לדליפות היתרונות של תחתונים סופגים לחוזק רצפת האגן

תרגילי רצפת האגן חיוניים לשמירה על שליטה בשלפוחית השתן ומניעת בריחת שתן. תרגילים אלה כוללים כיווץ והרפיה של השרירים התומכים בשלפוחית השתן, הרחם והמעיים. עם זאת, לפעמים עדיין יכולות להופיע דליפות, במיוחד במהלך פעילות גופנית או כתוצאה מחולשת שרירי רצפת האגן.

לקריאת המאמר »
072-3341191
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!