בעיות גב תחתון וחגורת אגן הקשורים לליקויים ברצפת האגן

שיקום זה לא משחק! בחרו נכון – המרכז לשיקום!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

בעיות גב תחתון וחגורת אגן הקשורים לליקויים ברצפת האגןכאבי גב תחתון נפוצים ביותר בקרב נשים, אך ניתן להימנע מהן. כאב זה עשוי לנוע בין כאבים קלים הקשורים לפעילויות פרטניות המובילות לכאבי גב חמורים העלולים להתפתח לכאבי גב כרוני.

קיימים שני סוגים נפוצים של כאבי גב בקרב נשים: כאבי גב תחתון הקשורים לחגורת האגן; או כאבי גב הקשורים לליקויים ברצפת האגן.

באופן שאינו מפתיע, כאבי גב תחתון משפיעים בסיכון גבוה יותר על נשים המנהלות אורח חיים פעיל ביותר, שאינן מקפידות על תרגילי גמישות, והסובלות מליקויים המתבטאים בחולשת שרירי רצפת האגן.

סוגי בעיות גב תחתון וחגורת אגן

מסיבות מובנות, מומלץ להבין את ההבדל בין שני סוגי כאבים אלו.

כאבי גב תחתון – כאבים אלו ממוקמים בחגורת האגן. הם עשויים או לא עשויים להיות זמניים, ולהקרין כאב לרגל. סוג זה של כאב מתרחש בדרך כלל עם תנוחות ממושכות חוזרות כגון ישיבה, עמידה או הרמת משאות, והרגישות עשויה להיות נוכחת אף בשרירים לאורך עמוד השדרה.

כאבים בחגורת האגן – כאבים אלו נפוצים ומתבטאים בכאב עמוק המורגש בחגורת האגן או ברצפת האגן, משני צידיו.

כאבים בחגורת האגן עשויים להאריך לתוך הישבן והחלק האחורי של הירכיים, כשבדרך כלל הם אינם מקרינים מתחת לברכיים. הם עשויים להיות קשורים לכאבי אגן. הכאב אינו נפתר במהירות עם מנוחה, ונוקשות בוקר עשויה להיות נוכחת. חלק מהנשים חוות תסמינים של שני סוגי כאבים אלו.

כאבי חגורת אגן עשויים להחמיר עם פעילויות הכרוכות בטיפוס במדרגות; עמידה ממצב ישיבה; הרמת משאות, פיתול הגוף או התכופפות קדימה; וריצה והליכה. עבודה הכרוכה בתנוחות ממושכות קיצוניות, כגון ישיבה מול מחשב והישענות קדימה, או עמידה והישענות על שולחן, מגבירה את הסיכון לפתח כאבים בחגורת האגן.

הקלת כאבי גב תחתון

ניתן להקל את המצב באמצעות נקיטה במספר שיטות יעילות.

פעילות גופנית

נשים הסובלות מבעיות גב תחתון וחגורת אגן מבקשות להתכרבל במיטה ולא לבצע פעילות גופנית, אך שכיבה ממושכת במיטה עלולה להחמיר את המצב, ואינה מועילה לטווח הארוך לכאבי גב תחתון. פעילות גופנית היא למעשה בדיוק מה שאישה זקוקה לו במצבים אלו.

תרגילי מתיחות וחיזוק לחגורת אגן

תרגילים אלו מבוצעים באמצעות ירידה על הברכיים והידיים לתנוחת 'עמידת שש', כשהידיים מונחות ברוחב הכתפיים, והברכיים ברוחב האגן. הידיים צריכות להיות ישרות, אך המרפקים אינם מתוחים. באיטיות מקשיתים את הגב לתנוחת קימור ומעלים את הישבן, תוך כדי נשימה.

משיבים את הגב לתנוחת המתיחה, תוך כדי הנשיפה, ומאפשרים לו להירגע. שבים על התרגיל שלוש עד חמש פעמים, בקצב אישי נוח.

אימוני משקולות – מחזקים את השרירים התומכים בגב וברגליים, כולל שרירי רצפת האגן.

תרגילי מתיחות – מגבירים את גמישות השרירים התומכים בגב וברגליים. יש להישמר מפני מתיחות מהירות מדי או ביצוע יותר מידי תרגילים המציבים עומס נוסף על המפרקים. פילאטיס היא שיטה טובה לשמירת גמישות שרירי רצפת האגן והגב התחתון, ושיפור שיווי המשקל.

שחייה – תרגיל נהדר נוסף המחזק את שרירי הבטן והגב התחתון. השהות במים מסירה את המתח מהמפרקים והרצועות, מרגיעה את הגוף ומפחיתה את עוצמת כאבי הגב.

הליכה – משפיעה על בריאות כל הגוף, וקל לשלב אותה בשגרת היומיום.

טיפול בכאבי גב בעזרת לייזר רך – טיפול בשיטה זו יכולה לשפר את חוזק התאים של הרקמה המשוקמת, לעלות את זרימת הדם לאזור הפגוע ולהמריץ את המערכת החיסונית ואת התפקוד העצבי.

מרכז השיקום

מרכז השיקום מתמחה במתן מידע בתחום השיקום, כל מה שרציתם לדעת על שיקום במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:
ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
פסיכולוג
הלם קרב: זיהוי, הבנה ותמיכה – מדריך לחיילים, חברים ובני משפחה

הלם קרב, או פוסט טראומה, הוא מציאות כואבת עבור רבים מהחיילים והחיילות בישראל. על פי נתונים עדכניים, אלפי לוחמים ולוחמות מאובחנים מדי שנה כסובלים מהלם קרב, והמספרים ממשיכים לעלות. זיהוי מוקדם של התסמינים והפניה לטיפול מתאים הם קריטיים להתמודדות מוצלחת ולחזרה לחיים תקינים. מאמר זה נועד לספק מידע, הבנה ותמיכה לחיילים, חברים ובני משפחה המתמודדים עם הלם קרב.

לקריאת המאמר »
תגידו שלום לדליפות היתרונות של תחתונים סופגים לחוזק רצפת האגן

תרגילי רצפת האגן חיוניים לשמירה על שליטה בשלפוחית השתן ומניעת בריחת שתן. תרגילים אלה כוללים כיווץ והרפיה של השרירים התומכים בשלפוחית השתן, הרחם והמעיים. עם זאת, לפעמים עדיין יכולות להופיע דליפות, במיוחד במהלך פעילות גופנית או כתוצאה מחולשת שרירי רצפת האגן.

לקריאת המאמר »
072-3341191
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!