אפליקציה מהפכנית בתחום שיקום חוויתי לאחר שבץ

שיקום זה לא משחק! בחרו נכון – המרכז לשיקום!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

אפליקציהישנם אנשים שנמצאים בסיכון מוגבר לשבץ מוחי, בין אם בשל קריש דם ובין אם בשל סיבות אחרות. לחץ דם גבוה מידי ועישון – שמעלה את רמת הקרישיות בדם, הם גורמי סיכון משמעותיים. כך גם כולסטרול גבוה, משקל עודף ופעילות גופנית שאיננה מספקת.

חשוב, כמובן, לפעול כדי להקטין את הסיכון ויש לא מעט מה לעשות, אך מסתבר שיש גם שיפורים חדשים והתקדמות בסיוע לאנשים שכבר עבור התקף אחד ולעיתים יותר. בזכות שילוב ושיתוף פעולה בין מומחים ואנשי מקצוע מגוונים, צפוי להסתיים בקרוב פיתוח של אפליקציה מתקדמת שאמורה להפוך את השיקום לא רק ליעיל יותר אלא אפילו – גם למהנה.

להתמודד עם השחיקה

עם העלייה בגיל, הולך וגדל הסיכון לשבץ. זה נכון גם בקרב מי שאיננו משויך אוטומטית לאחת מקבוצות הסיכון.

זיהוי מוקדם ומהיר של סימפטומים המופיעים אצל אנשים שזה עתה חוו התקף שבץ מאפשר פינוי מהיר יותר לבית החולים. זה יכול לא רק להציל חיים אלא גם להקטין את הנזק שנגרם לרקמת המוח לעיתים אף למנוע אותו כליל. ומה לגבי אלה שכבר טופלו אשר מצבם אוזן והם לא נמצאים בסכנת חיים או זקוקים לטיפול חיוני למניעת התקף שבץ נוסף? בשלב זה, מירב המאמצים מופנים לתהליך שיקומי.

תהליך שיקום יכול להיות ארוך, קשה ומתיש. זהו תהליך שחלקו מתבצע עוד בבית החולים אך חיוני שימשיך גם לאחר השחרור מבית החולים. יש מוסדות שיקומיים ויש גם פתרונות של שיקום בקהילה, אך קושי אחד תמיד נשאר. הקושי הזה, שעמו צפויה להתמודד האפליקציה החדישה הוא השגרה, הרוטינה והשעמום.

מחלימי שבץ מתקשים מאוד להתמיד ולקיים את שגרת השיקום המונוטונית. לעיתים מדובר בתרגילים שיותר משהם קשים, הם שוחקים ומתסכלים. פתרון שיאפשר שיקום חווייתי, שמסב למשתקם הנאה ולא תסכול, יהווה ללא ספק פריצת דרך חשובה ומשמעותית.

שיפור ברציפות השיקום

פיתוח האפליקציה החווייתית לצורך שיקומם של נפגעי שבץ מוחי לא בוצעה על ידי מפתחי אפליקציות ואנשי מחשבים בלבד. הפיתוח, שהולך ומתקדם בצעדי ענק, מתנהל בשיתוף פעולה צוותי רב מערכתי. בין המפתחים ניתן למצוא מעצבים ומהנדסים, מתכנתים ואנשי מדע, רופאים, חוקרים ואפילו אמנים.

האפליקציה לשיקום החווייתי תוכל להתמודד לא רק עם הרוטינה והשגרה השוחקת שמאפיינת תהליכי שיקום מסורתיים. הפיתוח, שישולב עם פתרונות מתחום הרובוטיקה, יוכל לאפשר תהליך שיקום רציף ומיטבי.

שיקום בצורה כזאת יוכל להתבצע בסביבות שונות וגם לאחר שהמטופל עובר מסביבה טיפולית אחת לאחרת. תדירות השיקום תוכל להיות גבוהה ובזכות אלמנטים בידוריים ומשחקיים (שאובים מעולים משחקי המחשב והבינה המלאכותית), ניתן בהחלט להבין מדוע השיקום יוכל להיות מהנה.

שיקום מוטורי ומשחקי מחשב

היבט מרכזי שניתן למצוא כמעט בכל תהליך שיקומי שלאחר שבץ הינו השיקום המוטורי. מפתחי האפליקציה בחרו לעשות שימוש בעולם המפותח של משחקי מחשב דינאמיים ולשלב זאת עם אלמנטים מתחום הרובוטיקה. מחקר בנושא שכבר התקיים שילב בין משחק מחשב קיים לבין יד רובוטית. במשחק צריכים המטופלים לעבור שלבים ולהתקדם במשימות בסביבה וירטואלית תלת ממדית.

תוך כדי משחק מפעיל המשתקם שרירים שונים ומשפר את יכולת האיזון והדיוק שנפגעו. גם גמישות וטווח התנועה משתפרים, כך שבמקביל – מתייחסים להיבטים שונים שנפגעו ביכולת התפקוד וזאת, תוך פעילות משחקית שלא נראית ולא מרגישה רוטינית. מפתחי האפליקציה מסבירים שיש כיום עוד אפליקציות שנועדו לסייע למחלימים משבץ. יחד עם זאת, לא ידוע על התמקדות ברובד החווייתי כפי שמאפשרת האפליקציה החדשה. טרם ידוע על מועד שחרור האפליקציה, אולם בקרוב צפויים מחקרים קליניים רחבי היקף.

מרכז השיקום

מרכז השיקום מתמחה במתן מידע בתחום השיקום, כל מה שרציתם לדעת על שיקום במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:
ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
פסיכולוג
הלם קרב: זיהוי, הבנה ותמיכה – מדריך לחיילים, חברים ובני משפחה

הלם קרב, או פוסט טראומה, הוא מציאות כואבת עבור רבים מהחיילים והחיילות בישראל. על פי נתונים עדכניים, אלפי לוחמים ולוחמות מאובחנים מדי שנה כסובלים מהלם קרב, והמספרים ממשיכים לעלות. זיהוי מוקדם של התסמינים והפניה לטיפול מתאים הם קריטיים להתמודדות מוצלחת ולחזרה לחיים תקינים. מאמר זה נועד לספק מידע, הבנה ותמיכה לחיילים, חברים ובני משפחה המתמודדים עם הלם קרב.

לקריאת המאמר »
תגידו שלום לדליפות היתרונות של תחתונים סופגים לחוזק רצפת האגן

תרגילי רצפת האגן חיוניים לשמירה על שליטה בשלפוחית השתן ומניעת בריחת שתן. תרגילים אלה כוללים כיווץ והרפיה של השרירים התומכים בשלפוחית השתן, הרחם והמעיים. עם זאת, לפעמים עדיין יכולות להופיע דליפות, במיוחד במהלך פעילות גופנית או כתוצאה מחולשת שרירי רצפת האגן.

לקריאת המאמר »
072-3341191
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!