שיקום לאחר ניתוח מעקפים

שיקום זה לא משחק! בחרו נכון – המרכז לשיקום!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

שיקוםלאחר ניתוח מעקפים, המטופל נדרש להישאר בבית החולים במשך כשבוע, כך שהצוות הרפואי יוכל לפקח מקרוב על תהליך ההתאוששות. בתקופה זו, הוא מחובר לצינורות ניקוז שונים המספקים לו נוזלים ומאפשרים לדם ולשתן להתנקז. הצינורות מוסרים כשהמצב מתחיל להשתפר.

סביר להניח שהמטופל יחוש אי נוחות וערפול חושים לאחר הניתוח, אך הוא יקבל משככי כאבים להקלת הכאבים. יש ליידע את הרופא לגבי החמרת הכאב או הבחנה בדימום מוגזם. תהליך השיקום מניתוח מעקפים אורך זמן וכל אדם מתאושש בקצב שונה. בדרך כלל ניתן לשבת על כיסא יום לאחר הניתוח, ללכת לאחר שלושה ימים ולעלות ולרדת במדרגות לאחר שישה ימים.

רוב האנשים מחלימים לחלוטין בתוך שלושה חודשים לאחר הניתוח, אך אם התרחשו סיבוכים במהלך או לאחר הניתוח, תקופת ההחלמה עשויה להתארך.

מחלקת שיקום לב

בתי חולים רבים מציעים תכנית שיקום לאנשים שעברו ניתוחי לב, התקפי לב ועוד. תכנית זו נמשכת בדרך כלל לפחות חודש וחצי, ומטרתה לסייע למטופל להתאושש מהניתוח ולשוב לחיי היומיום במהירות האפשרית.

במהלך השהות בבית החולים לאחר הניתוח, צוות שיקום הלב מייעץ למטופל לגבי ההתנהלות בתקופה הקרובה. הוא עובר תכנית שיקום לב המתחילה מספר שבועות לאחר היציאה מבית החולים.

תכנית השיקום משתנה במידה רבה בהתאם למצב המטופל והתנהלות הניתוח ותקופת ההחלמה, אך לרוב היא כוללת פעילויות גינון, פעילות גופנית, למידה על פעילות נכונה, תכניות הרפיה ותמיכה רגשית.

פעילות גופנית הוכחה באופן עקבי כמשפרת את בריאות הלב וכלי הדם. חשוב לציין, כי הצעד הראשון מתחיל בקביעת הסיכון הפוטנציאלי לסיבוכים מהתרגילים, המשפיעים על הלב או כלי הדם. קביעה זו מבוצעת בדרך כלל באמצעות בדיקה גופנית תחת פיקוח המבוצעת על הליכון. למרות שכמעט כל מטופל יכול לבצע פעילות גופנית בטוחה לאחר השחרור מבית החולים, עצמת ומשך הפעילות צריכים להיות מותאמים בהתאם לחומרת מחלת הלב האישית של המטופל.

התנהלות ביתית בתקופת השיקום

יש להמשיך לקחת משככי כאבים בבית במשך מספר שבועות, להקלת הכאבים, וללבוש בגדים משוחררים ונוחים שאינם לוחצים על הפצעים. במהלך חודש וחצי לאחר הניתוח, סביר להניח שהמטופל יחוש עייפות רוב הזמן, זאת משום שהגוף השתמש באנרגיה מרובה על מנת לרפא את עצמו. בתקופה זו ניתן לבצע פעילות מינימאלית ביותר, וכעבור שלושה חודשים מושגת התאוששות מלאה.

פעילויות

צוות הטיפול בבית החולים מייעץ למטופל לגבי כל הפעילויות מהן יש להימנע בתקופת השיקום. בדרך כלל, מספר ימים לאחר השיבה הביתה מבית החולים ניתן לבצע פעילויות קלות כגון הליכה למרחקים קצרים, בישול קצר, משחקים בישיבה ונשיאת חפצים קלים.

לאחר כחודש וחצי, ניתן לעבור לפעילויות מאומצות מעט יותר, כגון נהיגה, נשיאת חפצים כבדים יותר, אך לא כבדים ממש, לבצע עבודות בית קלות ולחדש את הפעילות המינית בהדרגה. השגת התאוששות מלאה משתנה מאדם לאדם. כשההחלמה מבוצעת היטב והמטופל נמנע ממאמץ פיסי בתקופת השיקום, ניתן לשוב לעבודה לאחר חודשיים.

מרכז השיקום

מרכז השיקום מתמחה במתן מידע בתחום השיקום, כל מה שרציתם לדעת על שיקום במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:
ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
פסיכולוג
הלם קרב: זיהוי, הבנה ותמיכה – מדריך לחיילים, חברים ובני משפחה

הלם קרב, או פוסט טראומה, הוא מציאות כואבת עבור רבים מהחיילים והחיילות בישראל. על פי נתונים עדכניים, אלפי לוחמים ולוחמות מאובחנים מדי שנה כסובלים מהלם קרב, והמספרים ממשיכים לעלות. זיהוי מוקדם של התסמינים והפניה לטיפול מתאים הם קריטיים להתמודדות מוצלחת ולחזרה לחיים תקינים. מאמר זה נועד לספק מידע, הבנה ותמיכה לחיילים, חברים ובני משפחה המתמודדים עם הלם קרב.

לקריאת המאמר »
תגידו שלום לדליפות היתרונות של תחתונים סופגים לחוזק רצפת האגן

תרגילי רצפת האגן חיוניים לשמירה על שליטה בשלפוחית השתן ומניעת בריחת שתן. תרגילים אלה כוללים כיווץ והרפיה של השרירים התומכים בשלפוחית השתן, הרחם והמעיים. עם זאת, לפעמים עדיין יכולות להופיע דליפות, במיוחד במהלך פעילות גופנית או כתוצאה מחולשת שרירי רצפת האגן.

לקריאת המאמר »
072-3341191
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!