שיקום הפה ביום אחד: לשיניים יפות יותר!

שיקום זה לא משחק! בחרו נכון – המרכז לשיקום!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

שיקום שינייםכיום שיקום פה מלא הינו הליך נרחב הנעשה ביום אחד. ההליך הקוסמטי חוסך ביקורים רבים ויקרים אצל רופא השיניים. שיקום פה מלא עשוי לכלול שתלים דנטאליים וטיפול קוסמטי בהתאם לנזק שנגרם לחלל הפה ומרכיביו.

תיאור ההליך הרפואי והקוסמטי

שיקום פה מלא או שחזור, מצריך מעורבות של רופא שיניים האחראי על ביצוע בדיקה מקיפה. רופא השיניים בוחן את הפה לצורך קביעת הנזק ואפשרויות הטיפול השונות.

תחילה בודק הרופא את מצב השיניים וקובע אילו הליכי שיקום נחוצים למטופל כגון כתרים, כיסוי, הצבת גשר שתלים ועוד.

בדיקת חלל הפה מאתרת מצבי ריקבון, שחיקת שיניים, סדקים, שיניים ארוכות או קצרות, בעיות שורש ושינויים בתזוזת השיניים.

רופא השיניים בוחן את בריאות החניכיים ומוודא אם יש צורך בהשתלת רקמות רכות כדי לשחזר את החניכיים ואת עצם הלסת.

מחלות חניכיים מצריכות טיפול רפואי ומעקב. פגיעה בתפקוד הלסת כמו גם בפעולות הלעיסה והבליעה נלקחות בחשבון אף הן. במסגרת הליך שיקום הפה הרופא משחזר את היכולת התפקודית של הפה ומשלב טיפולים אורתודונטיים לצורך תיקון הפגיעה.

שיקום פה מלא ביום אחד משמש לטיפול אף בהיבט הקוסמטי. צבע השיניים, צורתם, גודלם המנח האנטומי, השפעת השינוי במבנים האנטומיים על יכולת הדיבור והמראה, כל אלה הינם גורמים חשובים הנתונים לטיפול.

רופא השיניים עשוי להפנות את המטופל לרופאים מומחים בתחומי החניכיים, כירורגים ומטפלים אוראליים לצורך התייעצות על מנת ליצור תכנית טיפול מתאימה.

לאחר התייעצות עם הגורמים המתאימים הרופא מרכיב תכנית מקיפה לשיקום הפה. כמו כן, הרופא מציין בפני המטופל את הסיכונים והסיבוכים האפשריים הכרוכים בשיקום.

מי יכול לעבור תהליך של שיקום פה?

שיקום פה מלא פועל לתיקון פגמים במבנה הלסת והשיניים, משפר את תפקוד הפה וכן את המראה.

מטופלים עם שיניים שחוקות, שיניים קצרות או שבורות הינם מועמדים מצויינים לטיפול מסוג זה.

ההליך כמו כן, מטרתו ליצור איזון ולתקן באופן פרופורציונאלי את הפגמים במבנה השיניים. שילוב של פעילות שרירי הפה, המפרקים והשיניים עם דגש אסטתי ופונקציונאלי, כל אלה נלקחים בחשבון טרם הניתוח.

מקרים בהם קיים נזק שיניים מינימאלי, שבו יכולת הנגיסה ומיקום הלסת נשמרים ואינם מאבדים את התפקוד, אין אובדן מסת עצם או זיהום בחניכיים, גם הם ניועדים לטיפול.

במסגרת ההליך, שיניים שבורות ופגומות מוסרות ומוחלפות בשתלים המוחדרים לתוך השקעים בעצם. ברגע שהשתלים החדשים מוחדרים לפה, כתרים או גשרים מיושמים לצורך שיחזור מלא ותקין. שיקום פה פותר את הבעיה הקוסמטית ומשחזר לפיכך את המראה הקודם של הפה ותכולתו.

מהן מטרות הטיפול ?

שיניים שבורות, מחסור בשן ופגם בעצמות משפיע על האינטרקציה החברתית של המטופל עם הסביבה, גורע מהביטחון העצמי, הרווחה ואיכות החיים.

שיקום פה מלא מטפל בהיבטים הרבים המשפיעים על חייו ותפקודו של האדם. בהתאם למצבו של החולה, שיקום פה מלא עשוי לכלול מספר מטרות נפוצות כמו שיקום שיניים שבורות, החלפת שיניים, שיפור מראה חיצוני ואסתטיקה, טיפול בתפקוד הלעיסה, בליעה ודיבור והסבת נוחות מקסימאלית למטופל.

על מנת לזרז את ההליך ולהבטיח כי שיקום פה מלא יתרחש ביום אחד בלבד, רופא השיניים מבצע תכנון נרחב מראש טרם הניתוח.

תקופה זו כוללת בדרך כלל צילומי רנטגן, רשמי שיניים ובדיקת CT. זמן ההתאוששות לאחר ההליך קצר בדרך כלל ועשוי להמשך כמספר שבועות בלבד.

בדרך כלל המטופל יכול לשוב לעבודה ולתפקוד היומי תוך ימים ספורים. לאחר ההליך, חשוב להקפיד על מעקב וייעוץ רפואי מספר פעמים ולשמור על בריאות והגיינת הפה.

ראו גם:

שיקום לב

מרכז השיקום

מרכז השיקום מתמחה במתן מידע בתחום השיקום, כל מה שרציתם לדעת על שיקום במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:
ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
פסיכולוג
הלם קרב: זיהוי, הבנה ותמיכה – מדריך לחיילים, חברים ובני משפחה

הלם קרב, או פוסט טראומה, הוא מציאות כואבת עבור רבים מהחיילים והחיילות בישראל. על פי נתונים עדכניים, אלפי לוחמים ולוחמות מאובחנים מדי שנה כסובלים מהלם קרב, והמספרים ממשיכים לעלות. זיהוי מוקדם של התסמינים והפניה לטיפול מתאים הם קריטיים להתמודדות מוצלחת ולחזרה לחיים תקינים. מאמר זה נועד לספק מידע, הבנה ותמיכה לחיילים, חברים ובני משפחה המתמודדים עם הלם קרב.

לקריאת המאמר »
תגידו שלום לדליפות היתרונות של תחתונים סופגים לחוזק רצפת האגן

תרגילי רצפת האגן חיוניים לשמירה על שליטה בשלפוחית השתן ומניעת בריחת שתן. תרגילים אלה כוללים כיווץ והרפיה של השרירים התומכים בשלפוחית השתן, הרחם והמעיים. עם זאת, לפעמים עדיין יכולות להופיע דליפות, במיוחד במהלך פעילות גופנית או כתוצאה מחולשת שרירי רצפת האגן.

לקריאת המאמר »
072-3341191
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!