שיקום לאחר פרוצדורה ניתוחית

שיקום זה לא משחק! בחרו נכון – המרכז לשיקום!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

שיקום לאחר ניתוח
שיקום לאחר ניתוח

תאונות דרכים, תאונות עבודה, מלחמות, פיגועים, מחלות גופניות שונות מצבי חירום רפואיים, סיבוכים רפואיים, כל אלו ועוד מצריכים לעיתים קרובות ביצועים של ניתוחים שונים. חלק מהניתוחים אלקטיבים וחלק מהניתוחים דחופים ומוגדרים כמצבי חירום.

ניתוחים נעשים לרוב בהרדמה מלאה או חלקית ובשל מורכבותם כול להיות כי לחלק מהמנותחים יופיעו סיבוכים שלאחר הניתוח.

בנוסף, חלק מהניתוחים עלולים להיות ארוכים וקשים ומחייבים תקופת שיקום לאחר ביצוע הניתוח.

אין זה סוד כי קיימים משתנים אשר בחלקם תלויים במטופל (לדוגמא: עישון, תזונה, פעילות גופנית) וחלק אינם תלויים במטופל (לדוגמא: גיל, מין, תורשה).

משתנים תלויים ובלתי תלויים אלו עלולים להגביר את הסיבוכים הקיימים גם במהלך הניתוח עצמו וגם סיבוכים העלולים להפריע ולהתפתח לאחר הניתוח.

התפתחות סיבוכים במהלך או אחרי ניתוח, מחייבת התייחסות רפואית מיידית, חלק מהניתוחים והסיבוכים העלולים להתרחש, נפתרים לאחר מספר שעות או ימים. אך קיימים ניתוחים ו\או סיבוכים במהלך או לאחר הניתוחים המחייבים שיקום לאחר ניתוח.

מהו שיקום לאחר ניתוח?

קיימים מספר בתי חולים ומחלקות שיקומיות ברחבי הארץ, אשר מתמחים בין היתר בשיקום לאחר ניתוחים שונים.

הבעיה שבעקבותיה זקוק האדם לניתוח, סוג הניתוח והבעיה הנוצרה בעקבות או לאחר הניתוח יאפשרו לכוון את המטופל לשיקום המתאים לו.

למשל, שיקום נוירולוגי יתאים לאלו שעברו ניתוחים בעקבות בעיות ניורולוגיות, שבץ מוחי, גידולים מוחיים וכולי.

סיבוכים אלו ואחרים זקוקים בחלקם הגדול לטיפול תומך ושיקום.

השיקום לאחר הניתוח מבוצע על ידי צוות רב תחומי, מקצועי שכולל רופאים מתחומים שונים, מנוירולוגים ואורתופדים ועד עובדות סוציאליות ופסיכולוגים.

מטרת היקום לאחר ניתוח באופן כללי, הינו לסייע למטופל ולבני משפחתו, לחזור לחיי שגרה, ללמוד כיצד לחיות למרות המגבלות והאתגרים החדשים באם זמניים או קבועים. להתאים תוכנית שיקומית, טיפולית המתאימה באופן ספציפי למטופל, לסיבוכים, תסמינים, לגילו, רקע תרבותי ואופי חייו.

שיקום לאחר ניתוח מבוצע במחלקות שונות כגון: מחלקת שיקום ניורולוגי, המטפלת במחלות והפרעות נוירולוגיות שונות, פגיעות ראש, פגיעות ומומים בעמוד השדרה, גידולים מוחיים, שבץ מוחי ועוד.

מחלקת שיקום אורתופדי אשר מטפלת ומשקמת חולים לאחר ניתוחים אורתופדים שונים, תאונות דרכים, קטיעות אברים, קטיעות רגל סוכרתית, התאמת תותבות.

מחלקת שיקום נשימתי, אשר מסייעת לשקם מטופלים לאחר ניתוח בו היו סיבוכים קשיים אשר עקב כך היה צורך להנשים את המטופל ולאחר הניתוח יש צורך בשיקום נשימתי הכולל בין היתר פיזיותרפיה נשימתית וגמילה ממכונת הנשמה.

לכל מטופל הזקוק לשיקום לאחר ניתוח, בונים תוכנית שיקומית התואמת את צרכיו, תוך כדי התייחסות למצבו הנפשי, אשר עלול להתערער עקב המציאות החדשה עליה התעורר לאחר הניתוח.

למשל, מטופלים אשר עקב תאונת דרכים קשה עברו ניתוח חירום, במהלכו נקטעו הגפיים, לרוב יחושו פחד, חרדה, טראומה נפשית ודיכאון עקב המציאות החדשה והמאתגרת.

בנוסף לשיקום פיזיולוגי ארוך לאחר הניתוח הקשה, יזדקקו גם לתמיכה נפשית מצוות פסיכולוגים ועובדות סוציאליות, אשר יסייעו הן למטופל והן לבני משפחתו לשקם ולהשתלב בחיים מחדש.

בשיקום לאחר ניתוח, משולבות תוכניות פיזיותרפיסטיות, בעיקר למטופלים הסובלים ממחלות ניורולוגיות, הפרעות בתנועה, הפרעות אורתופדיות שונות.תוכניות תוזנה ואימון גופני בכדי למנוע סיבוכים עתידיים ובכדי לשמור למרות המציאות החדשה על חיים בריאים.

מרכז השיקום

מרכז השיקום מתמחה במתן מידע בתחום השיקום, כל מה שרציתם לדעת על שיקום במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:
ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
פסיכולוג
הלם קרב: זיהוי, הבנה ותמיכה – מדריך לחיילים, חברים ובני משפחה

הלם קרב, או פוסט טראומה, הוא מציאות כואבת עבור רבים מהחיילים והחיילות בישראל. על פי נתונים עדכניים, אלפי לוחמים ולוחמות מאובחנים מדי שנה כסובלים מהלם קרב, והמספרים ממשיכים לעלות. זיהוי מוקדם של התסמינים והפניה לטיפול מתאים הם קריטיים להתמודדות מוצלחת ולחזרה לחיים תקינים. מאמר זה נועד לספק מידע, הבנה ותמיכה לחיילים, חברים ובני משפחה המתמודדים עם הלם קרב.

לקריאת המאמר »
תגידו שלום לדליפות היתרונות של תחתונים סופגים לחוזק רצפת האגן

תרגילי רצפת האגן חיוניים לשמירה על שליטה בשלפוחית השתן ומניעת בריחת שתן. תרגילים אלה כוללים כיווץ והרפיה של השרירים התומכים בשלפוחית השתן, הרחם והמעיים. עם זאת, לפעמים עדיין יכולות להופיע דליפות, במיוחד במהלך פעילות גופנית או כתוצאה מחולשת שרירי רצפת האגן.

לקריאת המאמר »
072-3341191
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!