שיקום לאחר התקף לב

שיקום זה לא משחק! בחרו נכון – המרכז לשיקום!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

שיקום לאחר התקף לב: למה זה כל כך חשוב?
שיקום לאחר התקף לב: למה זה כל כך חשוב?

התקף לב הוא אירוע משנה חיים עבור חלק בלתי מבוטל מהלוקים בו. בניגוד למחלות אחרות או מצבים רפואיים אחרים שלאחר ההחלמה מהם המטופל יכול לחזור לשגרת חייו ללא צורך לבצע כל שינוי מכל סוג שהוא, הרי שאחרי התקף לב ישנו צורך לבצע שינויים רבים בשגרת החיים על מנת לאפשר לגוף להסתגל למצבו החדש ולהתאושש מהטראומה שעברה עליו וכן על מנת להפחית את הסיכוי להתקף לב נוסף.

במאמר שלפניכם ניגע במספר נקודות חשובות שיש להתייחס אליהן בתהליך השיקום לאחר התקף לב. מידע מקיף על בריאות הלב באתר myheart.co.il

פעילות גופנית

באופן עקרוני כבר יממה לאחר השחרור מבית החולים יכולים החולים להתחיל לעסוק בפעילות גופנית. ההמלצה היא להתחיל בהליכה ברמת עצימות מתונה במשך כרגע שעה מדי בוקר ורבע שעה מדי ערב.

את רמת הקושי של ההליכה יש להגביר באופן הדרגתי על ידי תוספת של חמש דקות להליכה הדו יומית מדי שבוע בשבוע. את ההליכה יש לבצע כחמישה ימים בשבוע לכל הפחות וכאשר המטופל מצליח ללכת במשך חצי שעה, באפשרותו להאריך את משך הפעילות עד שעה לכל היותר.

רחצה

חשוב מאוד להימנע מרחצה במים חמים מאוד או קרים מאוד לאחר התקף לב. הסיבה לכך נעוצה בעובדה שרחצה במים חמים מאוד מביאה להתרחבות של כלי הדם בגוף ועלולה לגרום לירידה מהירה של לחץ הדם ואילו רחצה במים קרים מאוד עלולה לגרום להתכווצות של כלי הדם שתהיה פתאומית ומוגזמת. בכל מקרה שבו המטופל מרגיש חלש מאוד לאחר ההתקף, מומלץ שיתקלח בישיבה.

חזרה לעבודה

במידה והמטופל בגיל העבודה, באפשרותו לקבל שלושים ימי מחלה לאחר התקף הלב. החזרה לעבודה צריכה להתבצע באופן הדרגתי וכן מומלץ להתייעץ עם קרדיולוג או עם רופא תעסוקתי בנוגע לקצב החזרה לעבודה ובנוגע לפעולות שמהן חשוב להימנע במהלך החזרה לשגרה.

נהיגה ברכב

רוב המומחים בתחום ממליצים על הימנעות מנהיגה במשך שבועיים לפחות לאחר השחרור מבית החולים במקרה של התקף לב. בנוסף לכך חשוב ביותר להימנע מנהיגה במשך זמן ממושך, בשעות העומס ובתנאי מזג אוויר קשים.

חשוב לדעת שלאחר התקף לב קיימים תנאים מגבילים מסוימים שנוגעים לביטוח נסיעות לחו"ל ועל כן מומלץ להתייעץ עם סוכן הביטוח במקרים בהם החולה מעוניין לעזוב את גבולות הארץ במהלך חצי השנה הראשונה לאחר שחרורו מבית החולים.

יחסי מין

בדרך כלל לרוב המחלימים פעילות מינית נחשבת לבטוחה כל עוד היא כרוכה במאמץ שנחשב לקל עד בינוני. מאמץ כזה שקול להליכה רצופה במשך חצי שעה או עלייה של שתי קומות ברצף.

כל עוד החולה מסוגל לבצע את הפעולות האלו ללא קושי, באפשרותו לחזור ולקיים יחסי מין תוך שבועיים עד שלושה מיום השחרור מבית החולים. מומלץ מאוד למתאוששים מהתקף לב לבצע את הפעילות המינית לאחר מנוחה ולהימנע מקיום יחסי מין לאחר ארוחה גדולה.

בכל מקרה חל איסור מוחלט להפסיק ליטול את התרופות שניתנות לחולה לצורך מניעה של בעיות בלב על רקע פחד מפני פגיעה בתפקוד המיני ובמידה וקיימת הפרעה בתפקוד יש לדווח על כך לרופא המטפל. חשוב מאוד שהחולים שסובלים מכאב שמופיע בזמן מאמץ, יעברו אבחון מקיף לפני שיתחילו לקיים יחסי מין כיוון שעבורם הפעילות המינית עלולה להיות קטלנית.

תזונה

מומלץ מאוד לגשת לדיאטנית קלינית לאחר השחרור מהתקף לב על מנת לבצע שינויים תזונתיים מסוימים במטרה להפחית את סיכויי הישנות ההתקף. בנוסף לכך חשוב מאוד להיגמל מעישון הסיגריות במידה והרגל זה קיים.

ראו גם:

שיקום לב

שיקום לאחר ניתוח מעקפים

שיקום קוגנטיבי

מרכז השיקום

מרכז השיקום מתמחה במתן מידע בתחום השיקום, כל מה שרציתם לדעת על שיקום במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:
ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
תגידו שלום לדליפות היתרונות של תחתונים סופגים לחוזק רצפת האגן

תרגילי רצפת האגן חיוניים לשמירה על שליטה בשלפוחית השתן ומניעת בריחת שתן. תרגילים אלה כוללים כיווץ והרפיה של השרירים התומכים בשלפוחית השתן, הרחם והמעיים. עם זאת, לפעמים עדיין יכולות להופיע דליפות, במיוחד במהלך פעילות גופנית או כתוצאה מחולשת שרירי רצפת האגן.

לקריאת המאמר »
salt
היתרונות של תאי מלח לשיקום איברים

תאי מלח, הידועים גם כטיפול במלח או הלותרפיה, צברו פופולריות בשנים האחרונות כגישה הוליסטית לשיקום איברים. שיטה חדשנית זו כוללת בילוי בתא מעוצב במיוחד, מלא בחלקיקי מלח, אשר מאמינים שיש להם השפעות טיפוליות על הגוף, להמשך קריאה המידע המקצועי ביותר בנושא חדרי מלח

לקריאת המאמר »
072-3341191
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!