שיקום במקרים של פציעות ספורט

שיקום זה לא משחק! בחרו נכון – המרכז לשיקום!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

שיקום פציעות ספורטבשנים האחרונות חלה עליה במודעות לכושר גופני, בריאות ופעילויות ספורטיביות שונות. יותר אנשים בכל הגילאים פעילים מבחינה גופנית, רצים, רוקדים, רוכבים על אופניים, מרימי משקולות, משתתפים במרתונים שונים והולכים לחדרי כושר.

אחת הבעיות הנפוצות הוא אימון יתר או אימון לא תקין אשר עלול לקרות גם לספורטאים מקצוענים וגם לאנשים מן השורה. פציעות ספורט שכיחו יותר בקרב ספורטאים מקצועיים, שחיינים, אצנים, שחקני כדורגל וכדורסל וכדומה.

אימון יתר או אימון לא נכון עלול לגרום לבעיות גופניות ולפציעות ספורט רבות ושונות. פציעות ספורט עלולות לגרום לחבלות, קרעים, שברים ועוד נזקים גופנים שונים, אשר ללא טיפול ושיקום נכון יכולות להפוך מנזק זמני לנזק קבוע.

לכן, חשוב לדעת ולהתייעץ כיצד להתאמן נכון ויתרה על כך, באם נפצעת או נפגעת במהלך אימון ספורטיבי, חשוב לדעת כיצד לשפר, לשקם את הפציעה הנובעת מפעילות ספורטיבית וללמוד כיצד להתאמן נכון בכדי למנוע בעתיד פציעה ספורטיבית נוספת.

מהן פציעות ספורט?

למרות שפציעות ספורט שכיחות יותר בספורטאים מתחרים ומקצועיים, אך עלולות גם להתרחש באנשים שמתעסקים בספורט כתחביב בלבד.

חשוב לדעת אילו פציעות עלולות להתרחש על מנת לדעת מראש כיצד לטפל בדיוק בזמן באופן האפקטיבי ביותר.

להלן מספר דוגמאות שכיחות של פציעות ספורט:

  • קרעים בשרירים, קרע במיניסקוס
  • פציעות בקרסול
  • נקעים ושברים בעצמות
  • פריקת כתף
  • בקע בטני, בקע מפשעתי
  • קרעים ומתיחות ברצועות הברכיים
  • שברי מאמץ
  •  פגיעות בגב
  • פציעות צוואריות
  • דלקות בגידים.
  • מידע נוסף על גורמים אפשריים לפציעות ספורט ודרך הטיפול בהם תוכלו למצוא כאן

פציעות ספורט יכולות להיות ברמות ובדרגות שונות, תלוי במין האדם, גיל, מצב גופני, מחלות רקע, כמות האימונים השבועית, המאמץ בכל אימון ועוד.

הרבה אנשים שנפצעים במהלך פעילות ספורטיבית, אינם מקשיבים לגופם ולכאב וממשיכים להתאמן בכל זאת, תופעה הנפוצה בקרב ספורטאים מקצועיים, אשר לרוב לא רוצים לאכזב את עצמם ואת חבריהם לקבוצה.

חשוב מאוד בכדי להצליח בשיקום הגוף מפציעת הספורט, לדעת מתי לנוח, מתי להפסיק את האימון ולהבין שפציעות ספורט אינן קורות באופן חד פעמי וללא אימון נכון ובמינון הנכון, פציעות הספורט עלולות לחזור ולגרום לנזק חמור ואפילו במקרים מסוימים לנזק תמידי.

מהו שיקום פציעות ספורט?

קיימות בארץ מספר מחלקות בבתי חולים ומכונים המתמחים בשיקום פציעות ספורט. חלק מפציעת ספורט פוגעות במערכת השרירים והעצמות ולכן לעיתים יש צורך בשיקום אורתופדי.

באופן כללי, במחלקות\מכונים לשיקום פציעות ספורט קיים צוות רב מקצועי, מנוסה ורב תחומי, הכולל לרוב, רופאים, פיזיותרפיסטים, אשר מטרתם העיקרית היא לעזור לאדם הפצוע להתמודד עם הפציעה, לעזור לו להחלים ולהשתקם הן מבחינה פיזית והן מבחינה נפשית, בכדי שיוכל לחזור לחיים נורמאליים וספורטיביים.

פציעות ספורט עלולות להתרחש מאימון יתר, אימון לא נכון, חוסר איזון שרירי, עייפות וחוסר שינה, תזונה לקויה, מתחים נפשיים העלולים לגרום לחוסר ריכוז, לחצים מגורמים חיצונים, ציפיות גבוהות לתוצאות מהירות ועקב כך מאמץ ניכר ולא תואם ליכולות הגוף.

בשיקום פציעות ספורט קיימות הדרכות שונות הניתנות על ידי אנשי מקצוע מנוסים, אשר יעזרו לאדם הפצוע ללמוד כיצד להימנע מפגיעות חוזרות בעתיד, להקשיב לגופו, לדעת מתי לנוח, לא להתאמץ מעבר ליכולתיו.

כמו כן, אצל מרבית הספורטאים המקצועניים אשר נפצעו, קיים סיכוי כי מעבר לפציעה הפיזית המונעת מהם לחזור לפעילות הספורטיבית היומיומית, הם עלולים לחוש כי אכזבו, כי הפציעה הינה קטסטרופה אשר עלולה למנוע מהם לשוב לקבוצתם\לפעילות הספורטיבית ולכן הם עלולים לחוות תחושות של חרדה, פחד, דיכאון, כעס.

עקב כך, חשוב שבנוסף לשיקום פציעת הספורט הפיזית, יהיה לאותם ספורטאים גם מערך תמיכתי נפשי, גם מקצועי וגם ממשפחתם, חברים וסביבה קרובה.

מרכז השיקום

מרכז השיקום מתמחה במתן מידע בתחום השיקום, כל מה שרציתם לדעת על שיקום במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:
ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
פסיכולוג
הלם קרב: זיהוי, הבנה ותמיכה – מדריך לחיילים, חברים ובני משפחה

הלם קרב, או פוסט טראומה, הוא מציאות כואבת עבור רבים מהחיילים והחיילות בישראל. על פי נתונים עדכניים, אלפי לוחמים ולוחמות מאובחנים מדי שנה כסובלים מהלם קרב, והמספרים ממשיכים לעלות. זיהוי מוקדם של התסמינים והפניה לטיפול מתאים הם קריטיים להתמודדות מוצלחת ולחזרה לחיים תקינים. מאמר זה נועד לספק מידע, הבנה ותמיכה לחיילים, חברים ובני משפחה המתמודדים עם הלם קרב.

לקריאת המאמר »
תגידו שלום לדליפות היתרונות של תחתונים סופגים לחוזק רצפת האגן

תרגילי רצפת האגן חיוניים לשמירה על שליטה בשלפוחית השתן ומניעת בריחת שתן. תרגילים אלה כוללים כיווץ והרפיה של השרירים התומכים בשלפוחית השתן, הרחם והמעיים. עם זאת, לפעמים עדיין יכולות להופיע דליפות, במיוחד במהלך פעילות גופנית או כתוצאה מחולשת שרירי רצפת האגן.

לקריאת המאמר »
072-3341191
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!