שיקום חולים בנפש

שיקום זה לא משחק! בחרו נכון – המרכז לשיקום!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

שיקום חולי נפש
שיקום חולי נפש

שיקום חולי נפש הידוע גם בשם שיקום פסיכיאטרי או שיקום פסיכו-סוצילי, הינו שיקום אשר מטרתו העיקרית הינה לעזור בשיקום המטופלים הפסיכיאטרים אשר בשל המגבלות שנוצרו בחייהם עקב מחלת הנפש.

אותם החולים אינם מסוגלים באופן עצמאי לתפקד בחיי היומיום כמו להתמיד בעבודה, לימודים, חיי משפחה וכולי.

חלק מהמטופלים הפסיכיאטרים, אף מתקשים בשל אופי מחלתם, לבצע פעולות יומיומיות בסיסיות, כגון: רחצה, אכילה, נקיון וכדומה.

בנוסף, בשל הסטיגמה החברתית הקשה על חולי נפש, מטופלים רבים מוצאים עצמם מנודים חברתית כיוון שאינם יודעים כיצד לפרש, להגיב ולשפוט מצבים חברתיים שונים, מה שגורם להם להתנהג בצורה העלולה להתפרש כשונה, מוזרה ותוקפנית ובמקרים מסוימים אף אלימה.

מחלות נפש כרוניות רבות גורמות לליקוים קוגניטיבים שונים, אשר גם כן מקשיים עליהם לתפקד בחיי היומיום. למטופלים פסיכיאטרים רבים השיקום הינו חיוני והכרחי, שכן בלעדיו יתקשו או לא יוכלו לחיות חיים שגרתיים כלל.

מהו שיקום חולי נפש?

שיקום חולי נפש נעשה על ידי צוות רב מקצועי, מומחה ומנוסה, אשר כולל: רופאים פסיכיאטרים, צוות סיעודי, מרפאות בעיסוק, מרפאות באומנות, מרפאות בפסיכודרמה, מרפות בתנועה, פסיכולוגיות, עובדות סוציאליות ובמידה וקיימת תמיכה משפחתית ותמיכה מהסביבה הקרובה.

המטרה הכללית של שיקום חולי נפש היא לעזור בשיקום חייהם, חיי משפחתם ולשלבם במסגרות בקהילה ובשגרת היומיום.

שיקום חולי נפש הינו תהליך מורכב ולעיתים ארוך, הצוות המקצועי המסייע למטופל על ידי בחינת היכולות השונות (גופניות, קוגנטיביות), הרצונות של המטופל ושל בני משפחתו בכדי לבנות תוכנית שיקומית המתאימה לצרכיו.

באמצעות השיקום, נבנה לכל מטופל באופן ספציפי ותואם צרכים, סל שיקום שיכול לכלול תוכניות שונות וכל זאת גם בהתאם לאחוזי הנכות הנפשית אותם קיבל מביטוח לאומי.

חשוב לציין כי ללא קבלת אישור אחוזי נכות נפשים מביטוח לאומי, קיים קושי למימוש תוכנית סל השיקום. לכן, הצוות המקצועי מסייע תחילה למטופל בהגשת תביעה להכרת אחוזי נכות נפשית מביטוח לאומי, אחוזי הנכות נקבעים לפי האבחנה הפסיכיאטרית.

ככל שאחוזי הנכות הנפשית גבוהים יותר, כך גם אופציות השיקום מגוונות יותר. באופן כללי, לאחר קבלת אחוזי הנכות הנפשית, המטופל עובר וועדת סל שיקום, אשר בה אומר מהם רצונותיו, הצוות המשקם מציע את תוכנית השיקום המתאימה לאותו מטופל ובהתאם חברי וועדת סל שיקום מאשרים את סל השיקום.

מה כולל סל שיקום לחולי נפש?

סל השיקום שונה ממטופל למטופל ותלוי באחוזי הנכות הנפשית, רצונות, צרכים ויכולות של המטופל. באופן כללי באמצעות סל שיקום חולי נפש ניתן לסייע בבניית תוכנית תעסוקה, כגון: עבודה במפעלים, עבודה עצמאית, עבודה במשרה מלאה או רק מספר שעות בכל יום, עבודה זמנית או קבועה.

בין השאר גם מועדון תעסוקתי, תעסוקה נתמכת, סיוע בדיור: דיור מוגן, דיור מוגן לבודדים, הוסטלים ברמות תפקוד שונות.

בנוסף מקבלים ליווי מדריך או עובד סוציאלי במהלך השבוע אשר גם מגיע לביתם ומסייע להם בפעולות שונות – השלמת לימודים, השכלה מקצועית, לימוד שימוש וניהול תרופות, מיומנות חברתיות שונות, התמודדות עם אתגרי היומיום, שליטה על דחפים, סוציאלזציה, טיפול קהילתי, טיפולי שיניים, חונך אישי.

כמו כן, קימיים מרכזים רבים המסייעים לשיקום חיי המשפחה והקשר הבינאישי עם המשפחה והילדים.

פעמים רבות בשיקום חולי נפש, יש צורך בקשר הדוק וארוך טווח עם פסיכולוגיות או עובדות סוציאליות אשר בנוסף לשיקום חיי היומיום, מסייעת למטופל לשקם גם את נפשו הפגועה.

שיקום פסיכולוגי במקביל הינו חיוני והכרחי להבנת תהליכים נפשיים שונים. בנוסף, תמיכה משפחתית, חברתית וסביבתית הינה חיונית לשם הצלחת תהליך השיקום.

מרכז השיקום

מרכז השיקום מתמחה במתן מידע בתחום השיקום, כל מה שרציתם לדעת על שיקום במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:
ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
תגידו שלום לדליפות היתרונות של תחתונים סופגים לחוזק רצפת האגן

תרגילי רצפת האגן חיוניים לשמירה על שליטה בשלפוחית השתן ומניעת בריחת שתן. תרגילים אלה כוללים כיווץ והרפיה של השרירים התומכים בשלפוחית השתן, הרחם והמעיים. עם זאת, לפעמים עדיין יכולות להופיע דליפות, במיוחד במהלך פעילות גופנית או כתוצאה מחולשת שרירי רצפת האגן.

לקריאת המאמר »
salt
היתרונות של תאי מלח לשיקום איברים

תאי מלח, הידועים גם כטיפול במלח או הלותרפיה, צברו פופולריות בשנים האחרונות כגישה הוליסטית לשיקום איברים. שיטה חדשנית זו כוללת בילוי בתא מעוצב במיוחד, מלא בחלקיקי מלח, אשר מאמינים שיש להם השפעות טיפוליות על הגוף, להמשך קריאה המידע המקצועי ביותר בנושא חדרי מלח

לקריאת המאמר »
072-3341191
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!